Madeleine Lundström bliver adm. direktør i Förenade Care

Forenede Koncernens svenske omsorgsvirksomhed, Förenade Care, får ny adm. direktør. Efter 23 års tro tjeneste går Christer Henriksson på pension og overlader roret til sin efterfølger, Madeleine Lundström.

Det der startede med driften af et enkelt plejecenter tilbage i 90’erne, har i dag vokset sig til at være en stor omsorgsvirksomhed. Mere end 60 plejecentre drives af Förenade Care i skrivende stund, og samme mand har været i front for virksomheden fra start til nu. Men tiden er moden til et generationsskifte, mener den nu afgående adm. direktør i Förenade Care, Christer Henriksson:

”Jeg har arbejdet i Förenade Care siden 1997, og det har været en spændende rejse. Gennem de seneste 18 måneder har jeg planlagt et generationsskifte, og nu er tiden moden til naturligt at gennemføre det,” forklarer han.

Den 28. februar går Christer Henriksson på pension. Han overlader posten til Madeleine Lundström, der siden 2012 har været ansat i Förenade Care – det seneste år som vicedirektør.

”Christer Henriksson har i mange år ydet en stor indsats i front for den stærke omsorgsvirksomhed, som Förenade Care har vokset sig til at blive – og det er karakteristisk for hans lederskab, at han har planlagt det generationsskifte, som nu finder sted´, indleder koncerndirektør i Forenede Koncernen, Lars Folkmann.

”Jeg ønsker Christer Henriksson et lykkeligt otium, og ser frem til at byde Madeleine Lundström velkommen i sin nye rolle som spydspids for vores svenske omsorgsdivision. Både bestyrelsen og jeg selv har stor tillid til, at hun kan føre Förenade Care videre som en central del af Forenede Koncernen”.

• organisation
  • health care

Forenede Koncernen er en dansk, familieejet servicekoncern med en omsætning på mere end DKK 2,6 milliarder. Vi er en mangfoldig virksomhed, der beskæftiger i omegnen af 9.000 medarbejdere fra knapt 100 forskellige nationaliteter. Vores medarbejdere servicerer flere hundrede tusinde personer, når de dagligt leverer omsorgsydelser og facility service gennem virksomhederne Forenede Care og Forenede Service i Danmark og Sverige.

Miriam Hindsgaul

Pressekontakt Kommunikationskonsulent