ALOE VERA – en alsidig plante

Få lægeurter har været så flittigt og længe anvendt som Aloe vera. Allerede de gamle grækere kendte til plantens gode egenskaber, og i dag anvendes planten, der tilhører liljefamilien, både i kosttilskud og skønhedsprodukter.

Smuk, farverig og nyttig. Aloe vera har været brugt i tusindvis af år for sine værdifulde egenskaber. Allerede i oldtidens Grækenland brugte man saften fra bladene til skadet hud.

Alexander den Store sendte omkring 400 år f.Kr. kolonisatorer til øen Socotra ud for det nuværende Somalias kyst for at bevare og dyrke Aloe vera-planten. En anden berømt bruger er Dronning Kleopatra. Man er nået frem til, at hun brugte store mængder Aloe vera som skønhedsmiddel.

Og på Java brugte man Aloe vera til håret. Man mente nemlig, at det stimulerede hårvæksten, så man fik længere hår, hvis man gned Aloe vera ind i hovedbunden.

I Centralamerika og Mexico brugte indianerne Aloe vera til behandling af forbrændinger, dysenteri, mavesår og forskellige typer infektioner.

Godt indhold

I dag bruges Aloe vera både indvortes og udvortes. Forevers sortiment omfatter både kosttilskud, produkter til hud- og hårpleje samt tilskud til alle, der lever et aktivt liv. Ja, der er endda et produkt specielt beregnet til kæledyr.

Aloe vera indeholder, præcis som de fleste andre planter, mest vand. Men der er også vitaminer, mineraler og plantekemikalier i planten.

Naturlig proces

Det tager cirka et år for en Aloe vera-plante at vokse til optimal høststørrelse. Hos Forever dyrker vi vores Aloe vera på frugtbare jorde med vekselbrug for ikke at udpine jorden. De yderste blade høstes manuelt, og de inderste blade får lov til at vokse videre.

Da vi høster manuelt, undgår vi store maskiner, der beskadiger Aloe vera-planterne. Derudover er det med til at skabe jobs og støtte den lokale økonomi i Den Dominikanske Republik, hvor vi har vores største produktion.

Geléen presses og stabiliseres for siden at blive til Forever Aloe Vera Gel, Forever Heat Lotion eller andre af vores skønne produkter. I sidste trin pakkes produkterne og sendes ud til millioner af tilfredse kunder over hele verden.

OM ALOE VERA

• Aloe er et gammelt arabisk navn på plantearter, der bruges som lægeurter.
  • Vera er latin og betyder ægte.
  • Der findes ca. 180 arter af Aloevera, hvoraf Aloe Barbadensis Miller, som Forever anvender, er den mest kraftfulde.
  • Aloe vera vokser vildt i blandt andet Mellemøsten og på den arabiske halvø.
  • Aloe vera indeholder 75-80 identificerede stoffer.
  • Planten er en sukkulent, hvilket betyder, at den kan opmagasinere vand i sine tykke blade. Den har ingen stamme. Bladene sidder i en roset og kan blive ca. 40-60 cm lange og 6-7 cm brede.

• Folkesundhed

Forever er Skandinaviens størstevirksomhed med direkte salginden for sundheds- oghudplejeprodukterbaseret på Aloe vera, er repræsenteret i næsten 160 lande i alleverdensdeleog er dermedverdensstørsteavler, producent ogdistributøraf Aloe vera. Alle vores produkter bygger på stabiliseret Aloe vera og da vi omhyggeligtkontrollerer hele produktionsprocessen, fraplantetilfærdigt produkt, kan vi garantere denallerbedste kvalitet. Det ligger i tiden at tage ansvar for sin egen sundhed, og stadig fleremenneskerinteresserer sig for naturlige produkter.