Gå til indhold

ForSea er helt overvældet – over 2.000 ansøgninger til forårs- og sommerjob

ForSea er en dansk-svensk arbejdsplads, der forbinder Øresundsregionen og dens unikke mangfoldighed i Helsingborg og Helsingør. Arbejdet til søs på færgerne såvel som i havnene er attraktivt, og både kunde- og medarbejdertilfredsheden er høj.

ForSea er en vigtig arbejdsgiver på begge sider af sundet. Mange i personalestyrken har haft færgerne som arbejdsplads i mange, mange år. En stor del medarbejdere startede deres arbejdsliv hos ForSea som sommerarbejdere. I skrivende stund er det travle dage i HR-afdelingen. Sommerpersonalet er ved at blive rekrutteret til den kommende højsæson, og ansøgningerne strømmer ind. Hele 1700 jobhungrende sommerarbejdere dyster om de cirka 85 pladser til servicefunktioner i caféen, butikken, restauranten og terminalen.

"Vi er stolte over at kunne tilbyde det første rigtige sommerjob til mange unge i lokalområdet. Nogle bliver, og andre kommer tilbage år efter år under deres studier. Vores medarbejdere er vores rygrad, der giver alle rejsende en unik oplevelse," siger Åsa Linde Tornée, Head of Human Resources hos ForSea.

Ud over de mange sommerjob, der i øjeblikket er under behandling, foretages der også nyansættelser til en række andre funktioner. Også her er der stor interesse, og der er modtaget mere end 350 ansøgninger til stillinger som supervisor, teamledere, havnekoordinator, skibsassistenter, ubefarne skibsassistenter og kokke.

"Vi er meget stolte over vores rolle som en vigtig og værdsat arbejdsgiver i Øresundsregionen. Medarbejdertilfredsheden er høj viser vores personaleundersøgelser, og arbejdspladsen er både multikulturel og dynamisk. Vores opgave med at forbinde regionen er ikke kun gennem hyppige ture over sundet, men også gennem alle de mange forskellige job, vi tilbyder," siger Kristian Durhuus, administrerende direktør i ForSea.

Regions

Helsingør-Helsingborg overfarten er regionens flydende bro, bestående af de fem færger Aurora, Tycho Brahe, Hamlet, Mercandia IV og Mercandia

VIII. Færgerne er miljøvenlige og udstyrede med katalysatorer. Derudover er Aurora og Tycho Brahe begge konverterede til batteridrift, for en samlet

investering på ca. 300 mio. SEK. INEA, et forvaltningsorgan for innovation og netværk i EU, har støttet investeringen med ca. 120 mio. SEK.

I 2019 transporterede ForSea 7 mio. passagerer samt 1,3 mio. personbiler, 440.000 lastbiler og 16.000 busser. Dette svarer til 20% af de køretøjer,

som passerede Øresund1

i 2019. Overfarten fremmer integrationen og væksten i Øresundsregionen og drives af 600 medarbejdere, som dagligt

arbejder for en sikker og effektiv forbindelse mellem Sverige og Danmark, med målsætningen om at gøre rejsen så behagelig som mulig og med målet

om at reducere CO2 med 65% sammenlignet med tidligere drift, som foregik uden batteridrift. Forbindelsen bidrager derudover til at skabe ca. 2.000

arbejdspladser i regionen. Kristian Durhuus er CEO for ForSea AB som ejes af investeringsselskabet First Sentier Investors.

1 Summen af overførte køretøjer på forbindelserne ForSea og Øresundsbron.

Øresundslinjen
Færgevej 8