Gå til indhold
En Instant Evo-lution:  Det unikke instax mini Evo Hybrid instant kamera – tilgængelig fra februar 2022

Pressemeddelelse -

En Instant Evo-lution: Det unikke instax mini Evo Hybrid instant kamera – tilgængelig fra februar 2022

10 integrerede objektivindstillinger x 10 forskellige filtre = 100 måder at udtrykke sig på.

FUJIFILM Corporation (President & CEO, Representative Director Teiichi Goto) lancerer det nye instax mini Evo Hybrid instant kamera (mini Evo), der vil være tilgængelig for salg fra d. 1. februar 2022. Med et sofistikeret og klassisk look, som matcher Fujifilms ikoniske tilgang til kameradesign, kombinerer det nye mini Evo spændingen ved analoge instantkameraer med digital fototeknologi som muliggør at billeder kan gemmes, deles og printes.

Noget helt unikt ved mini Evo er de ti integrerede objektivindstillinger samt ti forskellige film filtre, som tilsammen giver 100 forskellige kombinationer, hvorpå fotograferne kan udtrykke sig og skabe enestående billeder. Og kombineret med instax mini instant film printer mini Evo i den højeste instax print-kvalitet nogensinde, nemlig i 600 dpi ved direkte print fra kameraet.

”instax mini Evo er en unik og avanceret tilføjelse til instax-sortimentet!” siger Toshi Ida, president for FUJIFILM Europe. ”Dette hybridkamera og hybridprinter er designet til at give fotograferne fleksibilitet til frit at vælge mellem en analog eller digital oplevelse. Vælg hvilke billeder der skal printes med det samme, hvilke der skal deles, samt hvilke der skal gemmes til senere brug. Med sit tidløse og klassiske design, 100 forskellige måder at tage billeder på, og med den højeste instax print-kvalitet nogensinde, er mini Evo en unik følgesvend, der gør det muligt at dokumentere og dele livets milepæle på et øjeblik.”

Den nye instax mini Evo Smartphone App*1, som følger med mini Evo og bruger Bluetooth*2-teknologi, tilføjer en række nye avancerede funktioner. For det første giver ”Transferred Images” mulighed for at overføre instax billeder, der er taget på mini Evo, til din smartphone. mini Evo fungerer også som en fotoprinter med funktionen ”Direct Print”, hvor du kan udskrive alle billeder fra kamerarullen på din smartphone. Og det er ikke det hele, for mini evo er også udstyret med fjernoptagelsesfunktioner og billedlagringsmuligheder for at give den ultimative alsidighed.

instax mini Evos vigtigste funktioner inkluderer:

mini Evo kombinerer den klassiske form med en række moderne funktioner, som instax-brugerne har ventet spændt på. Dette kamera har 10 integrerede objektivtilstande og 10 forskellige filtre, hvilket tilsammen giver 100 forskellige kombinationer, som fotografer kan bruge til at udtrykke sig kreativt på med unikke billeder.

Selfies, lagring og meget mere
mini Evo-kameraet har desuden en 3-tommer LCD-skærm på bagsiden af kameraet, så brugerne kan vælge billeder, tilføje rammer, redigere, udskrive og justere billedindstillinger. Alt dette understøttet af et indbygget litium-ion-batteri, der giver kameraet strøm til at tage op til 100 billeder. Et Micro SD-kort sikrer, at der er masser af plads til at gemme billeder til senere brug, mens selfiespejlet hjælper brugerne med at få det perfekte selfie hver gang.

Nye filmvarianter til rådighed
Samtidig med lanceringen af mini Evo lanceres også den nye instax mini Stone Gray film, som er en ny kontrast til det traditionelle hvide look. Den stilfulde grå kant giver en iøjenfaldende kontrast til de livlige instax billeder. instax mini Stone Gray instant film vil være tilgængelig i enkelt-pakker med 10 film per pakke.

Priser og tilgængelighed
mini Evo vil være tilgængelig i en klassisk, sort og sølvfarvet kombination og vil være tilgængelig for salg fra d. 1. februar 2022 med en vejledende pris på 1.499 kr. Den nye instax mini Stone Gray film forventes ligeledes tilgængelig for salg fra d. 1 februar 2022 med en vejledende pris på 79,95 kr.

*1: En gratis app, der er kompatibel med Android-telefoner og App Strore for iPhones. Android og Google Play er varemærker eller registrerede varemærker tilhørende Google Inc. iPhone og App Store er varemærker tilhørende Apple Inc.

*2: Bluetooth®-arbejdsmærket og -logoet er registrerede varemærker tilhørende Bluetooth SIG, Inc. og anvendes under licens.

Om FUJIFILM Europe GmbH
FUJIFILM Europe GmbH (Düsseldorf, Tyskland) er det strategiske hovedkontor for Fujifilm i Europa og støtter gruppens europæiske datterselskaber ved at formulere forretnings- og markedsføringsstrategier. Med over 50 selskaber og filialer på tværs af Europa har Fujifilm i dag omkring 4.500 ansatte inden for forskning og udvikling, produktion, salg, markedsføring, service og support. Fujifilm dækker over en bred vifte af industrielle sektorer på tværs af Europa, såsom medicinsk, sundhedspleje, grafisk kunst, elektronik, kemikalier, optik, rednings- / arkiveringsmedier og fotografiske teknologier. Over det sidste årti har virksomheden haft større fokus på sundhedssektoren og har i dag mere end 80 års erfaring inden for medicinsk billeddannelse.

I dag er Fujifilm nu i stand til at imødekomme hele sundhedssektorens behov under Coronavirus-pandemien, fra forebyggelse til diagnostik og terapeutiske løsninger. Forskning og udvikling inden for det medicinske bio-farmaceutiske og medicinsk-regenerative område er alle en del af Fujifilms unikke tilbud. www.fujifilm.eu

Om instax
I løbet af de sidste 20 år har instax, instant kamera-mærket fra FUJIFILM Corporation, skabt kameraer, der øjeblikkeligt producerer ægte filmprint i enten mini, SQUARE eller WIDE-format.

Siden lanceringen i 1998 har instax ændret den måde, hvorpå mennesker over hele verden fanger øjeblikkene. Det har resulteret i mere end 45 millioner solgte instant kameraer og printere til dato, samt en position som markedsleder inden for instantfotografi. De mest populære produkter inkluderer blandt andet mini 11, mini 40, mini Link, mini LiPlay, SQUARE SQ1, SQ20, WIDE 300 & Link WIDE. www.instax.dk

Cecilie Rørth
instax Nordic Brand Manager
FUJIFILM Nordic
Mail: cecilie.rorth@fujifilm.com
Mobil: (+45) 25 07 17 31
Telefon: (+45) 45655702

FUJIFILM og instax er varemærker tilhørende FUJIFILM Corporation og dets datterselskaber. © 2021 FUJIFILM. Alle rettigheder forbeholdes. Alle produkt- og firmanavne heri kan være varemærker tilhørende deres registrerede ejere.