Gå til indhold
Fujifilms nye INSTAX SQUARE Link Smartphone Printer bringer Augmented Reality og digital billeddeling til fans af instant fotografi.

Pressemeddelelse -

INSTAX mini 11 Pastel Green lanceres også i Europa i dag.

Ratingen, Tyskland, 27. Oktober 2022 – Fujifilm Europa har i dag annonceret lanceringen af deres FUJIFILM INSTAX SQUARE Link Smartphone Printer (SQUARE Link), tilgængelig fra den 16. November 2022. Den seneste tilføjelse til den populære serie af Link Smartphone Printere, SQUARE Link, skaber instant billeder i INSTAX SQUARE format som er 1,5 gange størrelsen af dets INSTAX mini-modpart.

SQUARE Link har en række nye, unikke funktioner designet til at opfordre til kreativitet, herunder AR (Augmented Reality) Print og INSTAX Connect™, som begge tillader instant fotografering og smartphone-printer fans at personliggøre og dele deres billeder på helt nye måder. Som alle produkter i INSTAX Link smartphone printer-sortimentet inkluderer SQUARE Link flere forskellige rammer, digitale klistermærker og udskrivningsfunktioner, der giver billedskaberen mulighed for at slippe kreativiteten løs med den gratis app1 som kan downloades.

1 En gratis app, der er kompatibel med Android mobiler og iPhone. Den kan downloades fra Google Play for Android-mobiler, og App Store til iPhone. Android og Google Play er varemærker eller registrerede varemærker tilhørende Google Inc. iPhone og App Store er varemærker tilhørende Apple Inc.

Shin Udono, Senior Vice President, Imaging Solutions, Fujifilm Europa siger:
“Designet med fans af instant fotografi og smartphone print i tankerne – er vi begejstrede for at kunne introducere den nye INSTAX SQUARE Link. Den nye SQUARE Link kombinerer alt det, som eksisterende kunder elsker ved de nuværende Link formater, nu i et SQUARE format med yderligere funktioner som AR Print og INSTAX Connect, der giver endnu flere muligheder til brugerne for at holde kontakt, tilpasse og dele billeder.

Hovedfunktioner ved SQUARE Link inkluderer:
AR (Augmented Reality) Print:

SQUARE Link giver mulighed for at tilføje Augmented Reality funktioner til dine billeder, herunder specialeffekter, tekst, billeder, baggrundsfarver, doodles, og animationer. En QR-kode på billedet åbner for augmented reality indholdet, som brugerne derefter kan se på og omkring deres fysiske billede, ved blot at scanne koden med deres smartphone for at se effekten i aktion.

INSTAX Connect:

Ved at bruge SQUARE Link-appen giver INSTAX Connect- funktionen brugerne mulighed for at dele deres INSTAX billeder digitalt. Dette gøres ved at vælge et billede fra din kamerarulle på din mobil, tilføje tekst og/eller effekter, og derefter sende det til en hvilken som helst tilsluttet enhed (f.eks. smartphone, tablet osv.), alt sammen via appen. Brugerne kan tilføje tekst til deres billeder, og få tekstsvar sendt direkte tilbage på billedet. Modtagerne, som også bruger SQUARE Link, kan endda printe en kopi af billedet, med eller uden teksten inkluderet.

Mulighed for at tilpasse dine INSTAX-billeder med billedtilstande, designrammer og klistermærker
Som alle produkter i INSTAX Link smartphone printer sortimentet, inkluderer SQUARE Link en række ramme-skabeloner, digitale klistermærker og printfunktioner, der gør det muligt for billedtageren at forbedre billedet med en portion kreativitet. Brugerne kan vælge mellem to farvetilstande at printe i: INSTAX-Rich Mode for dybe, fremhævede farver og INSTAX-Natural Mode for et mere klassisk look. Smartphone-billeder kan også forbedres med kunstneriske filtre eller ved at justere lysstyrke, kontrast og mætning. SQUARE Link brugerne kan også kombinere op til 9 billeder i en INSTAX printcollage via Collage-funktionen i appen.

Design og hastighed
Kompakt, let, og pakket ind i en stribet tekstur – SQUARE Link overfører et billede fra brugerens smartphone og begynder at udskrive på cirka 12 sekunder, understøtter kontinuerlig udskrivning og kan udskrive omkring 100 INSTAX-billeder per opladning helt problemfrit via Bluetooth2.

SQUARE Link, der kommer i farverne Ash White og Midnight Green, forventes tilgængelig fra d. 16. november 2022, til en vejledende pris på EUR 149.99.

For mere information om INSTAX SQUARE LINK, se: www.instax.dk/printere/square-link/

1 Bluetooth® arbejdsmærket og logoet er registrerede varemærker for Bluetooth SIG Inc., brugt under licens.

INSTAX SQUARE LINK specifikationer

Optager

3-farvet eksponering med OLED

Film

FUJIFILM INSTAX SQUARE Instant Film (sælges separat)

Billedstørrelse

62 mm × 62 mm

Antal eksponeringspixels

800 × 600 dots

Udskriftsopløsning

12,5 dots/mm
(318 dpi, 80 μm dot pitch)

Udskriftsniveauer

256 niveauer pr. farve (RGB)

Grænseflade

Bluetooth Ver. 4.2 (BLE)

Understøttet billedformat

JPEG, PNG, HEIF, DNG

Udskriftstid

Billedoptagelse – fotoudgang: ca. 12 sek

Filmkapacitet

Ca. 100 billeder (ved fuld opladning; antallet af billeder afhænger af brugsforhold)

Strømforsyning

Lithium-ion-batteri (indbygget: kan ikke tages ud)

Opladningstid

Ca. 80 til 120 minutter (opladningstiden afhænger af temperaturen samt det resterende batteriniveau)

Strømforbrug

Ca. 3 W

Påkrævet vejrforhold

Temperatur: fra +5 ºC til +40 ºC
Luftfugtighed: 20% til 80% (ingen kondensering)

Enhedens dimensioner

105 mm × 37,5 mm × 127,5 mm (ekskl. fremspringende dele)

Enhedens vægt

Ca. 236 g (ekskl. film)

Medfølgende tilbehør

USB-kabel (Type-C, længde: 30cm)

* Ovenstående specifikationer kan ændres for at forbedre ydeevnen

INSTAX mini 11 PASTEL GREEN – Tilgængelig nu
Samtidig med lanceringen af den nye SQUARE Link, lancerer Fujifilm Europe også den nye INSTAX mini 11 i en ny pastelgrøn farve. Den nye INSTAX mini 11 Pastel Green er «the sweetest of colours», en fristende tilføjelse til INSTAX-sortimentet, designet med de seneste modetrends i tankerne.

Ligesom resten af INSTAX mini 11-familien har denne nye farvevariant også funktionen «Automatic Exposure», hvor kameraet automatisk registerer niveauet af det omgivende lys, når der trykkes på udløserknappen, og optimerer lukkerhastigheden og flashstyrken iht. omstændighederne. Det giver brugerne mulighed for at tage billeder, som er optimalt eksponeret for hovedmotivet og baggrunden i en række forskellige situationer, herunder en lys, solrig dag udendørs og en mørk indendørs situation i en restaurent eller et festlokale. Det betyder, at kameraet producerer billeder af høj kvalitet «on the spot».

En anden INSTAX mini 11-funktion, som gør det nemmere end nogensinde før at tage instax-billeder er ‘Selfie Mode’, som er ideel til selfies og nærbilleder. Selfie-funktionen kan nemt aktiveres ved at trække den yderste del af objektivet ud, efter at kameraet er tændt. INSTAX mini 11 Pastel Green forventes tilgængelig allerede nu til en vejledende udsalgspris på EUR 89,99.

Om INSTAX
I løbet af de sidste 20 år har instax, instant kamera-mærket fra FUJIFILM Corporation, skabt kameraer, der øjeblikkeligt producerer ægte filmprint i enten mini, SQUARE eller WIDE-format. Siden lanceringen i 1998 har instax ændret den måde, hvorpå mennesker over hele verden fanger øjeblikkene. Det har resulteret i mere end 45 millioner solgte instant kameraer og printere til dato, samt en position som markedsleder inden for instantfotografi. De mest populære produkter inkluderer blandt andet mini 11, mini 40, mini LiPlay, mini Evo, mini Link 2, SQUARE SQ1, SQ20, WIDE 300 & Link WIDE smartphoneprinteren. Læs mere på www.instax.dk.

Om Fujifilm I Europa
Fujifilm driver over 50 koncernselskaber og filialer i Europa, og beskæftiger mere end 6.000 mennesker inden for forskning og udvikling, produktion, salg og service, med FUJIFILM Europe GmbH i Ratingen, Tyskland som det strategiske hovedkvarter for regionen. På tværs af Europa betjener Fujifilm en række industrier, herunder medicinsk teknologi, biofarmaceutiske produkter, elektroniske materialer, industriprodukter, kemikalier, grafiksystemer, optiske enheder, datalagring og alle aspekter af fotografering. I løbet af de seneste 20 år har virksomheden investeret mere intensivt i sundhedsydelser – fra diagnose, til forebyggelse og behandling. I dag leverer Fujifilm i Europa hele spektret af patientbehandling, udover forskning, udvikling og produktionen inden for avancerede terapier, genterapier og vacciner, foruden at levere cellekulturmedier og løsninger til regenerativ medicin. For mere information, besøg os på: www.fujifilm.com

Om FUJIFILM Holdings Corporation
FUJIFILM Holdings Corporation som ligger i Tokyo, Japan, bringer banebrydende løsninger til en bred vifte af globale industrier ved at udnytte sin dybde af viden og grundlæggende teknologier udviklet i deres ubønhørlige jagt på innovation. Deres proprietære kerneteknologier bidrager til forskellige områder, herunder sundhedspleje, grafiske systemer, meget funktionelle materialer, optiske enheder, digital billedbehandling og dokumentprodukter. Disse produkter og tjenester er baseret på deres omfattende portefølje af kemiske, mekaniske, optiske, elektroniske og billedbehandlings teknologier. For regnskabsåret, der sluttede d. 31. marts 2022, havde virksomheden en global omsætning på 19,28 milliarder europe ved en vekselkurs på 131 yen i forhold til euroen. Fujifilm er forpligtet til ansvarlig miljøforvaltning og godt samfundsborgerskab. For mere information, besøg os på: www.holdings.fujifilm.com

Kontaktinformation:
Jens Thorhauge
Nordic Business Domain Manager
E-mail: jens.thorhauge@fujifilm.com
Mobil: +45 20 45 91 66

FUJIFILM og INSTAX er varemærker tilhørende FUJIFILM Corporation og dets datterselskaber. ©2022 FUJIFILM. Alle rettigheter forbeholdes. Alle produkter og firmanavne nævnt heri kan være varemærker tilhørende deres registrerede ejere.