FUJINON XF8mmF3.5 R WR

FUJINON XF8mmF3.5 R WR

Med et bredere udsnit end det menneskelige øje, udgør det nye FUJINON XF8mmF3.5 R WR det mest vidvinklede objektive med fast brændvidde til X-Serien.

Det nye objektiv med en brændvidde der modsvarer 12mm i 35mm format er det mest vidvinklede objektiv med fast brændvidde til Fujifilms X-Serie. Det brede format leverer et billedudsnit på 121 grader diagonalt og 112 grader horisontalt. For at sætte det i relation til hvad det menneskelige øje, der har et effektivt synsfelt på ca. 60 grader, ser, giver det her ultra vidvinklede objektiv, fotografen muligheden for at få et billede med et dobbelt så bredt udsnit.

Udsnittet gør at objektivet egner sig perfekt til forskellige typer motiver, så som landskaber, arkitekturfotos, og action orienterede billeder, når man vil fange så meget som muligt af en scene med et spændende perspektiv at gøre det i. Det nye XF8mmF3.5 passer ligeledes perfekt til dem der benytter sit kamera til at V-logge med, for at få både sig selv og omgivelserne med i billedet.

Med udgangspunkt i den mangeårige erfaring og avancerede teknologi der ligger bag ved konstruktionen af alle FUJINON-objektiver, så er XF8mmF3.5, uden undtagelse, endnu et objektiv bygget med absolut bedste skarphed og opløsnings evne fra kant til kant. Objektivet består af 12 elementer i ni grupper, med 2 ED, samt 3 sfæriske-linseelementer til at minimere forekomsten af sfærisk og kromatisk aberration og for at give ekseptionel detaljegengivelse. Både de sfæriske og ED-elementerne i objektivet, er designet med henblik på at skabe et så kompakt design som muligt på kun 52,8mm og med en så lav vægt som 215g. Det kompakte design gør objektivet til en perfekt kompakt ledsager, og hvor filterdiameteren på 62mm gør det let at montere forskellige filtre på for absolut bedste resultater.

Matilda Söderlund Foto: William Hamilton med X-S20 och XF8mm F3.5

Objektivet er forseglet mod fugt og støv ti forskellige steder og det forreste linse-element har fået en vandafvisende flourine-coating. Objektivet tåler temperaturer ned til-10 grader Celsius. Autofokus sker hurtigt og præcist med hjælp fra den interne motor der leverer ekstrem hurtig fokushastighed på kun 0.02 sekunder. Så hurtig en fokus hastighed er perfekt til at følge motiver i bevægelse. Betjeningen er enkel og man kan f.eks. kontrollere blænde enten via blændering på objektivet, eller via scroll hjul på kameraet efter eget valg.

Vejl. Ca. pris inkl. moms:

7 399 DKK

Tilgængelig: Slut juni 2023

Specifikationer:

• Brændvidde: 8mm (modsvarer. 12mm i 35mm-format)
  • Maksimal blænde: f/3.5
  • Mindste blænde: f/22
  • Filterdiameter: 62mm
  • Nærænse: 0.18m
  • Maksimal forstørrelse: (T) 0.07x
  • Antal blændelameller: 9 (rundede)
  • Længde: 68mm×52.8mm