Gå til indhold
Vi introducerer INSTAX Pal: Det første af sin slags - et lille digitalkamera fra INSTAX

Pressemeddelelse -

Får små øjeblikke til at føles store. Det lille digitalkamera giver forbrugeren en helt ny måde at fange øjeblikket på.

RATINGEN, Tyskland, d. 21. september 2023: FUJIFILM Europe GmbH, Imaging Solutions Division, annoncerede i dag lanceringen af sit første digitalkamera på størrelse med en golfbold, INSTAX Pal (“INSTAX Pal”). INSTAX’ nyeste kamera gør det nemt for forbrugerne at fange de små og store øjeblikke i livet. Sammen med INSTAX Link-serien af smartphone printere (”INSTAX Link-serien”) udgør INSTAX Pal en ny og spændende måde at tage billeder på.

FUJIFILM Holdings Corporation i Tokyo lancerede instant foto-systemet og produkterne under mærket INSTAX i 1998, og det fejrer 25-års jubilæum i år (2023) (”INSTAX”). Indtil nu har sortimentet omfattet instant-kameraer med en ”shoot and print” -funktion og smartphone-printere med en ”print”-funktion, men INSTAX Pal, der annonceres i dag, er det første produkt i INSTAX-serien, der kun er beregnet til ”shoot”.

Dette nye kompakte digitalkamera passer perfekt i din håndflade og sender billeder direkte til din smartphone via Bluetooth[1] til den dedikerede INSTAX Pal smartphone-app. Når brugerne er klar, kan de udskrive deres favorit billeder ved hjælp af en INSTAX Link-printer eller instant hybrid-kameraerne INSTAX mini Evo og INSTAX mini LiPlay, hvilket betyder, at de har mulighed for at udskrive i mini-. SQUARE- eller WIDE-formater. Kameraet kan også skabe digitale INSTAX-billeder, som kan gemmes på din smartphone og derefter deles på sociale medier.

[1] :Bluetooth®-varemærket og -logoet er registrerede varemærker tilhørende Bluetooth SIG, Inc. FUJIFILM Corporation bruger disse mærker baseret på en licensaftale.

* Kompatibel med INSTAX Link serien: INSTAX mini Link, INSTAX mini Link2, INSTAX SQUARE Link og INSTAX Link WIDE smartphone printere.

Det lommevenlige kamera gør det nemt at tage billeder med én hånd, og vidvinkelobjektivet gør det perfekt til gruppebilleder. Men de spændende funktioner stopper ikke her.

• Remote Shooting gør det muligt for brugerne at være en del af billedet ved hjælp af den dedikerede smartphone-app. Appen giver brugerne mulighed for at tjekke billedets komposition via deres smartphone, før de tager billedet med INSTAX Pal.
  • Interval Shooting giver brugeren mulighed for at tage kontinuerlige billeder med 3-sekunders intervaller, som derefter kan redigeres i appen for at vælge det bedste billede.
  • INSTAX-Animation kombinerer flere billeder i en enkelt video, der ligner en animations-bog. Hvis brugeren udskriver en INSTAX-Animation, bliver det til et INSTAX-print med QR-kode. Scan QR-koden for at afspille videoen.
  • L [Link] Tilstand giver brugerne mulighed for at forbinde INSTAX Pal direkte til deres INSTAX Link-printer via Bluetooth*. Ligesom med vores andre instant-kameraer udskrives billederne automatisk umiddelbart efter, at de er taget.
  • Den aftagelige multifunktionelle ring kan bruges som en praktisk rem, som en simpel søger og som et kamerastativ ved fjernoptagelse.

Derudover kan personlig lyd optages og indstilles som kameraets pre-shutter lyd, hvilket lader brugeren personliggøre kameraet på en helt unik måde. INSTAX Pal fås i 5 farver: Milky White, Powder Pink, Pistachio Green, Lavender Blue, and Gem Black. Et INSTAX Pal Design Silicone Cover i samme fem farver og den nye minifilm farve-variant “Soft Lavender”, vil også være tilgængelig ved lanceringen

Priser og tilgængelighed:

Fujifilm’s INSTAX Pal digitalkamera vil være tilgængeligt til en vejlendende udsalgspris på 799,95 DKK (inkl. Moms) for Milky White, Powder Pink, Pistachio Green og Lavender Blue varianterne samt 899,95 DKK (inkl. Moms) for Gem Black varianten. Det forventes tilgængeligt for køb d. 5 oktober 2023. For mere information om produktet, besøg: https://instax.dk/instax-pal/

INSTAX Pal Design Silicone Case forventes tilgængelig d. 5 oktober 2023 til en vejledende udsalgspris på 119,95 DKK (inkl. Moms) for den hvide, pink, grønne og blå variant samt 139,95 DKK (inkl. Moms) for den sorte variant.

INSTAX mini Soft Lavender instant film forventes ligeledes tilgængelig d. 5 oktober 2023 til en vejledende udsalgspris på 84,95 DKK (inkl. Moms) pr. pakke (10 film).

Om INSTAX

INSTAX, der blev lanceret i 1998, vil fejre sit 25-års jubilæum i 2023. INSTAX, der startede i Japan, er nu vokset til et globalt brand, der opererer i mere end 100 lande i fordelt i hele verden, herunder Europa, Amerika, Kina og Sydøstasien. Udover at du kan printe vigtige øjeblikke på stedet, kan du også nyde det som et nyt kommunikationsværktøj og selvudtryksværktøj til at formidle dine følelser. Ud over analoge instant-kameraer har vi udvidet vores udvalg af hybride instant-kameraer, der giver dig mulighed for at optage, mens du ser skærmen på bagsiden af kameraet og vælge og udskrive dine yndlingsbilleder, samt smartphone-printere, der giver dig mulighed for nemt at printe billeder direkte fra din smartphone. Derudover fremmer vi aktivt samarbejde på en lang række områder rundt om i verden, såsom mode, musik, sport og spil. Inden for sport er vi medsponsorer af FUJIFILM INSTAX Undisputed Masters, en international breaking-konkurrence, og promoverer i vid udstrækning værdien af INSTAX.

Om Fujifilm

FUJIFILM Holdings Corporation, Tokyo, udnytter sin dybde af viden og proprietære kerneteknologier til at levere "Value from Innovation" i vores produkter og tjenester inden for forretningssegmenterne sundhedspleje, materialer, forretningsinnovation og billedbehandling. Vores ubønhørlige stræben efter innovation er fokuseret på at give social værdi og forbedre livet for mennesker verden over. Fujifilm er forpligtet til ansvarlig miljøforvaltning og godt virksomhedsborgerskab. For mere information om Fujifilms Sustainable Value Plan 2030, klik her. For året, der sluttede den 31. marts 2023, havde virksomheden en global omsætning på cirka 2,9 billioner JPY (21 milliarder USD til en valutakurs på 134 JPY/USD). For mere information, besøg venligst: www.fujifilmholdings.com

Kontaktinformation:

Cecilie Skjeldal Øverland