Garmin® valgt som officiel leverandør til Volvo Ocean Race

Garmin® valgt som officiel leverandør til Volvo Ocean Race

Garmin International, Inc. annoncerede i dag, at de er blevet valgt som officiel leverandør til Volvo Ocean Race 2017-2018. Det betyder, at de vandtætte aktionkameraer VIRB® 360 og VIRB® Ultra 30 vil blive brugt af alle syv konkurrerende teams til at indfange videoer i høj kvalitet, der nemt kan redigeres og deles med fans over hele verden.

Volvo Ocean Race strækker sig over fire oceaner, berører seks kontinenter og kommer til 12 byer. Startskuddet lyder d. 22. oktober 2017 i Alicante i Spanien og slutter sidst i juni 2018 i Haag i Holland.

”Vi er beærede over at få muligheden for at samarbejde med Volvo Ocean Race – en konkurrence der er verdenskendt som en af de længste og hårdeste events inden for professionel sport,” siger David Dunn, Garmins Director of Marine Sales. ”Vores VIRB aktionkameraer er hårdføre og klar til eventyr præcis som de sejlere, der deltager. Vi er sikre på, at de fans der får optagelser herfra, får lov til at opleve den sport de elsker på en helt ny måde.”

”Vi er vældigt stolte over, at vi for tredje år i træk får lov til at være leverandør, og vi tror, at moderne, sikker og internetopkoblet teknik er en naturlig del af det maritime liv. Dette er også, hvad markedet fortæller os er vigtigt og vores resultat og omsætning sammenlignet med vores konkurrenters er tegn på det samme,” siger Marcus Bjärneroth, Nordic Marketing Director hos Garmin.

Det vandtætte VIRB Ultra 30 er et ultra HD-kamera, der indfanger video i 4K/30fps med GPS G-MetrixTM-dataoverlejringer og viser performancedata, såsom hvor langt, hvor højt og hvor hurtigt brugeren bevæger sig under filmning. Kameraet er også udstyret med stemmestyring, LCD-touchscreen og højfølsom. mikrofon.

VIRB 360 kameraet kan bruges til at filme fuld 360-graders video i op til 5,7K/30fps opløsning med 360-graders lyd og indbyggede sensorer til augmented reality G-Metrix-dataoverlejringer. Kameraets HyperFrame Director Mode sørger for nem redigering og sfærisk stabilisering sikrer at optagelserne bliver ensartede uanset kameraets bevægelser. Videoer og billeder uploades automatisk] til VIRB Edit og med VIRB Mobile App kan indholdet deles og livestreames.

”Det her er et fantastisk partnerskab for Volvo Ocean Race og vi glæder os til at samarbejde med et så dynamisk og innovativt brand,” siger Jordi Neves, Volvo Ocean Races Chief Digital Officer. ”Vi er især glade for at kunne levere 360-oplevelser fra alle både fra vores on-board reportere, som vil formidle historier fra løbet under de hårdeste forhold.”

I årtier har Garmin været en frontløber inden for ny GPS-navigation og trådløse enheder og applikationer, der er designet til folk med en aktiv livsstil. Garmin arbejder indenfor fem primære forretningsområder: Bil, luftfart, marine samt sport- og outdooraktiviteter.