BÅDEJERE FÅR RO I SINDET PÅ LAND OG HAV MED GARMIN® ONDECK™ LØSNING TIL FJERNBETJENING

OLATHE, Kan./8. sept., 2020 / Business Wire - Garmin International Inc., en enhed fra Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), verdens førende producent af marineelektronik1, annoncerede i dag sit nye OnDeck System, en fjernovervågnings- og styringsløsning, der giver bådfolk 24/7 adgang til kritisk og rettidig information om deres fartøj2. Når den er parret med ActiveCaptain® appen, holder OnDeck brugere forbundet til deres fartøj ved at overvåge bådens batteristatus, lænseaktivitet, dør-og lugesensorer, GPS-placering og mere. For ekstra ro i sindet kan konfigurerbare meddelelser endda fortælle brugeren om ændringer, der kan true båden, herunder hvis den er flyttet ind i eller uden for et specielt områdemed geofence. Ud over GTB 10 OnDeck Hub inkluderer systemet en dørsensor, temperaturføler, landstrømsensor og relæafbryder.

”OnDeck er et omfattende værktøj til overvågning og styring af fartøjer designet til at levere vigtige oplysninger om din båd direkte til fingerspidserne, så du altid ved, at den er sikker, i sikkerhed og klar til dit næste eventyr,” sagde Dan Bartel, Garmins vice president of global consumer sales. "En praktisk løsning til enhver type båd, lige fra centerkonsoller og fiskejoller til sejlbåde og trawlere. Vores kunder kan føle sig mere sikre ved at overvåge og beskytte deres investering med et OnDeck-system ombord."

Track, overvåg og kontroller

• OnDeck giver 24/7 adgang til båddata via en altid tilsluttet forbindelse med 3G/4G-dækning (abonnement kræves)2.
  • Brugere kan overvåge fartøjets information eksternt fra kablede sensorer, herunder batterispænding, NMEA® 2000-data, aktivitet af lænsepumper eller saltvandspumper, landstrøm, temperatur og dør- og lugesensorer, der kan bruges til at registrere og underrette om folk ombord. Advarsels- og underretningsparametre for disse systemer kan konfigureres af brugeren og tilpasses efter ejerens præference.
  • Med OnDeck vil brugerne være de første, der ved, om en sikkerhedssensor er udløst, eller om båden er blevet flyttet. Den interne GPS-sensor opdateres hvert 15. eller 30. minut afhængigt af strømstatus og sender tekst- eller e-mail-alarmer2 til brugerne, hvis båden er flyttet ind i eller uden for det brugerdefinerede geofencing-område.
  • Brugere kan se og styre op til fem kontakter på skibet eksternt og kan sikre, at visse systemer ombord er klar, når de træder ombord for at sejle ud.

Simpel, sikker og privat

• Integration med marineelektronik gennem Garmin Marine Network, motorer og NMEA 2000 sensorer gør det muligt for OnDeck at integrere problemfrit i et Garmin marine system. OnDeck kan også bruges som et enkeltstående system, ingen multifunktionsvisning (MFD) kræves.
  • Alle data modtaget fra en båds OnDeck-system registreres sikkert og indsamles via GTB 10 OnDeck Hub til øjeblikkelig visning; dataene er også tilgængelige i skyen i 30 dage.
  • Op til 48 timers internt backupbatteri giver adgang til OnDeck, når bådens batteri er opbrugt, eller strømmen er afbrudt.
  • Statusmeddelelser og alarmer transmitteres via e-mail eller SMS til enhver registreret person.2

OnDeck-systemet er kompatibelt med GPSMAP® 8400/8600, GPSMAP 7400/7600, GPSMAP 10x2/12x2 og GPSMAP 7x2/9x2/12x2 Plus-serien. OnDeck forventes at være tilgængelig denne måned til DKK 7.399, og der kræves en abonnementsplan. To abonnementstyper er tilgængelige:

• Månedsabonnement: En fleksibel plan på DKK 174,99 pr. måned giver mulighed for annullering til enhver tid.
  • Årsabonnement: Brugere, der tilmelder sig et årligt abonnement, modtager en kampagneperiode på tre måneder uden omkostninger. Efter de første tre måneder vil brugeren blive opkrævet et månedligt gebyr på DKK 114,99.*

Besøg garmin.dk/marine for at lære mere om Garmin OnDeck System.

Garmin-produkterne er konstrueret på indersiden til livet udenfor og har revolutioneret livet for lystfiskere, sejlere, søfolk og bådentusiaster overalt. Forpligtet til at udvikle den mest sofistikerede marineelektronik, som industrien nogensinde har kendt, mener Garmin, at hver dag er en mulighed for innovation og en chance for at være bedre end i går. For femte år i træk blev Garmin for nylig udnævnt til årets producent af National Marine Electronics Association (NMEA). Andre Garmin marinemærker inkluderer Fusion® og Navionics®. For mere information kan du besøge Garmin's virtuelle presserum på garmin.com/newsroom, eller følge os på facebook.com/garmindanmark, instagram.com/garmindenmark eller Garmin Youtube.

1 Baseret på 2019 salgstal.

2 Der kræves en aktiv abonnementsplan. Både OnDeck Hub og brugerens mobile enhed skal have forbindelse til 3G/4G-netværk. Se dækningsområdet for OnDeck her.

*Brugere kan annullere når som helst i løbet af de første tre måneder uden gebyr. Annullering efter påbegyndelse af kontraktperioden vil resultere i fakturering af resten af abonnementet.

Denne pressemeddelelse omfatter fremadrettede udsagn, der vedrører Garmin Ltd. og dets forretning. De udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. Det kan være, at de fremadrettede begivenheder og forhold, der diskuteres i denne pressemeddelelse, ikke forekommer, og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, de risikofaktorer, der er anført i årsrapporten om Form 10-K for året, der sluttede 28. december 2019, indgivet af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31983). En kopi denne Form 10-K er tilgængelig på http://www.garmin.com/aboutGarmin/invRelations/finReports.html. Intet fremadrettet udsagn kan garanteres. Fremadrettede udsagn gælder kun fra den dato, hvor de er lavet, og Garmin forpligter sig ikke til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det skyldes ny information, fremtidige begivenheder eller andet.