Fokus på både sundhed og aktivitet med Garmins Venu 2 GPS-smartwatch serie

Fokus på både sundhed og aktivitet med Garmins Venu 2 GPS-smartwatch serie

Stil og funktionalitet, sundhed og fitness, krop og sind - alt sammen forbundet af Garmin

Schafhausen. / 22. april 2021 / Business Wire - Garmin® International, Inc., en enhed af Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), annoncerede i dag Venu® 2 og Venu 2SGPS-smartwatches, der har til formål at hjælpe kunder med at leve et bedre og sundere liv. Ny fitnessalder og søvnscore slutter sig til en robust portefølje af trackingfunktioner, der giver brugerne en dybere og mere meningsfuld indsigt i deres samlede velvære. Find flere måder at bevæge dig på med mere end 25 indbyggede sportsapps med forbedret grafik og nye aktivitetsprofildetaljer, der kommer til liv på den lyse AMOLED-skærm. Se videoen her.

”Kernen i Venu-produktlinjen er troen på, at når du lever sundt, lever du bedre,” sagde Dan Bartel, Garmin vice president of global consumer sales. "Venu 2-serien bygger på denne historie med spændende nye funktioner, der hjælper med at forklare, hvad der foregår inde i din krop samt de trænings- og wellnessværktøjer, der er nødvendige for at træffe sunde valg hver dag."

Her er hvad der er nyt for Venu 2-serien:

• To størrelser og flere farver giver både komfort og stil
  • Søvnscore og indsigt fra Firstbeat AnalyticsTM
  • Fitnessalder estimerer kroppens alder ved hjælp af reel alder, aktivitet, hvilepuls og enten kropsfedtprocent (for brugere af Garmin IndexTM-vægten) eller BMI
  • Health SnapshotTM til at logge, registrere og dele vigtige sundhedsstatistikker
  • Aktivitetsprofiler til HIIT, indeklatring, bouldering og vandring
  • HIIT-træning med animationer på skærmen
  • Forbedret styrketræningsprofil med muskelkortgrafik og udvidede træningsfunktioner
  • Forbedret batterilevetid med hurtig genopladning og batterisparetilstand (Venu 2: Op til 11 dage i smartwatch-tilstand; Venu 2S: Op til 10 dage i smartwatch-tilstand)

Heldagshelsetracking

Venu 2/2S kender din krop bedre med det bredeste udvalg af 24/7 sundhedsovervågningsfunktioner til rådighed, herunder: puls (med brugerkonfigurerbare alarmer til høje eller lave aflæsninger1), fitnessalder, avanceret søvn med søvnscore og -indsigt, åndedræt, Pulse Ox2, stressniveau, hydrering og kvinders helse (tracking af menstruationscyklus og graviditet). Body BatteryTM energiovervågning viser brugerne, hvor "opladet" deres krop er, hvilket er nyttigt til planlægning af træning, hviletid og søvn. Med den nye Health Snapshot-funktion kan brugere logge en 2-minutters session for at registrere vigtige sundhedsstatistikker og generere en rapport, som de kan dele med en sundhedsudbyder.

Avanceret søvn med søvnscore

Når det er tid til at genoplade, følger Venu 2/2S avancerede søvnovervågning lette, dybe og REM-søvnfaser samt bevægelse, PulseOx og åndedræt. Med en ny søvnscore, der er drevet af Firstbeat Analytics, får brugerne en score baseret på kvaliteten og kvantiteten af den foregående nattesøvn. Disse detaljer plus personlig indsigt i, hvordan man forbedrer søvnkvaliteten, kan ses på selve uret såvel som i Garmin ConnectTM. Brug for hjælp til at slappe af? Venu 2/2S tilbyder strukturerede åndedrætsaktiviteter designet til at fremme fokus og afslapning.

Træning og sikkerhed

Uanset om du træner derhjemme, i gymnastiksalen eller udendørs, gør Venu 2 det let at forblive aktiv og engageret. Med nye aktivitetsprofiler til HIIT (inklusiv AMRAP, EMOM, Tabata og brugerdefinerede timere), indeklatring, bouldering og vandring har Venu 2/2S over 25 indbyggede indendørs- og GPS-sportsapps med favoritter, der inkluderer gang, løb, cykling, svømning i pool, golf, pilates og yoga1. Den nye avancerede styrketræningsprofil og træningsprogrammer viser vægtskalering og styrke-PR'er lige på enheden og inkluderer grafik, der viser, hvilke muskelgrupper der blev arbejdet.

Sikkerheds- og sporingsfunktioner giver ro i sindet med automatisk detektion af hændelser (under udendørs gåture, løb eller cykelture) og manuelt udløste hjælpealarmer, som begge sender placering i realtid til nødkontakter. LiveTrack lader venner og familie spore brugerens udendørs aktivitet3.

Enhver træning, når som helst

Venu 2 gør det let at skifte en forældet fitnessrutine med en række forskellige træningsmuligheder, der inkluderer forudindlæste træningsprogrammer på uret, forudindstillede træningsprogrammer, der kan downloades fra Garmin Connect, og "opret dine egne" tilpassede træningsprogrammer med over 1.400 øvelser at vælge imellem. Over 75 forudindstillede animerede træningsprogrammer til kardio, yoga, styrke, HIIT og pilates demonstrerer korrekt form og teknik lige i Garmin Connect eller på håndleddet. Uanset om du træner til en 5 km eller noget længere, er Venu 2/2S kompatibel med Garmin Coach gratis adaptive træningsplaner.

Smarte funktioner til livet på farten

Nyd forbindelse hele dagen og bekvemmelighed med en række smarte funktioner, herunder indbygget musik (download op til 650 sange inklusiv afspilningslister fra Spotify®, Amazon Music og Deezer4), Garmin PayTMkontaktløse betalinger5 og smart-notifikationer om sms’er (AndroidTMbrugere kan svare fra enhed), kalenderpåmindelser, indgående opkald og mere3. Tilpas Venu 2 med apps, urskiver og mere, der kan downloades fra Connect IQTM-butikken. I modsætning til andre smartwatches kan Venu 2 bruges med enten Android- eller Apple®-smartphones.

Designet til heldagsbrug

• Venu 2-serien fås i to størrelser (Venu 2: 45 mm urkasse med 22 mm rem og Venu 2S: 40 mm urkasse med 18 mm rem).
  • Indeholder rustfri stålramme og hardware og quick-release silikonerem.
  • Holdbar Corning® Gorilla® Glass 3 AMOLED-touchscreen med valgfri, altid tændt tilstand.
  • Forbedret batterilevetid (Venu 2: Op til 11 dage i smartwatch-tilstand, op til 8 timer i GPS-tilstand + musik; Venu 2S: Op til 10 dage i smartwatch-tilstand, op til 7 timer i GPS-tilstand + musik)
  • Hurtig batteriopladning, hvor 10 minutters opladning giver op til 1 dags smartwatch-tilstand batterilevetid eller 1 times GPS + musikbatterilevetid. Forlæng tiden yderligere med ny batterisparetilstand.

Venu 2 / 2S har en vejledende udsalgspris på DKK 3.199 og er tilgængelig nu på Garmin.dk.

Garmins produkter er konstrueret på indersiden for livet ude og har revolutioneret wellness-industrien. Garmin er forpligtet til at udvikle bærbare og sundhedsmåleværktøjer, der hjælper mennesker på alle aktivitetsniveauer med at leve et sundere liv, og det er hver dag en mulighed for innovation og en chance for at slå i går. For mere information kan du besøge Garmins virtuelle presserum, eller følge os på facebook.com/garmindanmark, instagram.com/garmindenmark eller Garmin Youtube.

1 Se Garmin.com/ataccuracy

2 Dette er ikke et medicinsk udstyr og er ikke beregnet til brug ved diagnose eller overvågning af nogen medicinsk tilstand; se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ikke tilgængelig i alle lande.

3 Når parret med en kompatibel smartphone. Besøg Garmin.com/safety for sikkerhed- og sporingsfunktioners krav of begrænsninger.

4 Kræver muligvis premium-abonnement fra en tredjeparts musikudbyder

5 Se aktuelt understøttet land, betalingsnetværk og udstedende bankoplysninger.

Om Garmin International, Inc. Garmin International, Inc. er et datterselskab af Garmin Ltd. (Nasdaq: GRMN). Garmin Ltd. er stiftet i Schweiz, og dets vigtigste datterselskaber er beliggende i USA, Taiwan og Storbritannien. Garmin og Venu er registrerede varemærker, og Firstbeat Analytics, Health Snapshot, Index, Body Battery, Garmin Connect, Garmin Pay og Connect IQ er varemærker tilhørende Garmin Ltd. eller dets datterselskaber.

Android er et varemærke tilhørende Google LLC. SPOTIFY og Spotify-logoet er blandt de registrerede varemærker tilhørende Spotify AB. Amazon Music og alle relaterede logoer er varemærker tilhørende Amazon.com, Inc. eller dets tilknyttede selskaber. Apple er et varemærke tilhørende Apple Inc., registreret i USA og andre lande.

Alle andre mærker, produktnavne, firmanavne, varemærker og servicemærker tilhører deres respektive ejere. Alle rettigheder forbeholdes.

Denne pressemeddelelse omfatter fremadrettede udsagn, der vedrører Garmin Ltd. og dets forretning. De udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. Det kan være, at de fremadrettede begivenheder og forhold, der diskuteres i denne pressemeddelelse, ikke forekommer, og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, de risikofaktorer, der er anført i årsrapporten om Form 10-K for året, der sluttede 28. december 2019, indgivet af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31983). En kopi denne Form 10-K er tilgængelig på https://www.garmin.com/en-US/company/investors/earnings/. Intet fremadrettet udsagn kan garanteres. Fremadrettede udsagn gælder kun fra den dato, hvor de er lavet, og Garmin forpligter sig ikke til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det skyldes ny information, fremtidige begivenheder eller andet.