Garmin afslører tactix 7 AMOLED Edition

Garmin afslører tactix 7 AMOLED Edition

Moderne taktisk ur har ny adaptiv skærm, optimeret pulssensor, og dæmpbar grøn lommelygte med nattesynskompatibilitet

Schaffhausen./19. september 2023/Outdoor Wire – Garmin (NYSE: GRMN) annoncerede i dag tactix® 7 AMOLED Edition, den nyeste udgave af tactix 7-serien. Med en letlæselig adaptiv AMOLED-skærm, med både traditionelle knapper og touchscreen, giver det nyeste tactix 7 dedikerede taktiske, trænings- og præstationsfunktioner, håndledsbaseret navigation og omfattende sundheds- og velværeovervågning. Takket være den nye night vision-kompatible lommelygte og op til 31 dages batteritid vil dette højtydende smartwatch være klar til service selv på den mørkeste nat.

"Dette meget tilpasningsdygtige, moderne taktiske smartwatch er klar til ethvert miljø eller enhver opgave. Dets dedikerede funktioner er designet til at imødekomme de mange unikke situationer, som tactix-kunder befinder sig i, og vigtigst af alt - det vil tjene deres behov effektivt. Du kan stole på dette ur dag eller nat, uanset hvor missionen fører dig." – Dan Bartel, Garmin Vice President for Global Consumer Sales.

Nyt på tactix 7 AMOLED Edition

• Adaptiv skærm: En livlig, sollys-læsbar 1,4" skærm giver flere detaljer, og lysstyrken kan dæmpes til under en enkelt nit, når du ønsker at gå uopdaget.
  • Nattesynskompatibel lommelygte: Med udgangspunkt i kundens foretrukne hvid/grønne lommelygte fra de nuværende tactix 7-modeller giver den nyeste udgave en dæmpbar grøn lommelygte, der kan bruges, når Night Vision Goggle (NVG)-tilstand er aktiveret, og hjælper med at bevare brugerens naturlige nattesyn og samtidig give lys i nærområdet.
  • Pulssensor: Forbedret optisk sensor og specifikke algoritmer tilbyder forbedret præstationstracking til en bredere vifte af aktiviteter, hvilket gør det nemmere at forstå, hvordan kroppen reagerer på specifikke miljøer og fysiske udfordringer.
  • Red Shift-tilstand: Mere end blot en sort og rød urskive, Red Shift ændrer hele displayet til røde nuancer for at hjælpe med at bevare nattesynet ved at blokere lysets farver, der trækker pupillerne sammen; det kan også hjælpe med at reducere søvncyklusforstyrrelser.

Bygget til action

tactix 7 AMOLED Edition er bygget til en militær standard (MIL-STD-810) om end det gælder varme, stød eller vand, vandklassificeret til 10 ATM1 og kan forblive klar til mission i op til 31 dage. Knapbeskyttere med forstærkede metalflige er parret med en carbongrå DLC (diamantlignende belægning) titanium-ramme, ridseresistent safirglas, fiberforstærket polymerhus, titanium-bagdæksel og sort taktisk nylon QuickFit® rem. Hvad mere er, giver urets robuste, men sofistikerede design mulighed for sømløse overgange fra marken til formelle begivenheder.

Feltklare funktioner

Under natdrift har smartwatchet en indbygget multi-LED lommelygte, der giver hurtig adgang til et klart, konstant lys i enten hvid eller grøn. I NVG-tilstand dæmpes AMOLED-skærmen til niveauer, der er funktionelle for den primære bruger (inklusive dem, der bærer natoptiske enheder), men næsten usynlig for alle andre.

På følsomme steder kan kunder bruge Stealth Mode, som slår trådløs kommunikation fra, men stadig indsamler tilbagelagte afstande og biometriske data uden at registrere lokalitetsdata. Udnyttelse af denne funktion gør det muligt for uret at blive brugt og endda uploade loggede data – samtidig med at det skjuler dets placering, som typisk er synlig gennem populære mobile træningsapps.

Kunder, der ønsker forbedrede løsninger leveret af Applied Ballistics® (AB), kan låse op for Applied Ballistic-funktionalitet (oplåsningsgebyr påkrævet) via AB Synapse™ – Garmin-mobilappen for at forberede deres næste konkurrence.

Trænings- og sundhedssupport

tactix 7 AMOLED Edition er designet til brug hele dagen, og har Garmins populære 24/7 sundheds- og wellnessværktøjer, herunder Pulse Ox, håndledsbaseret puls, vejrtrækning og stresstracking, plus wellness-indsigter såsom Body Battery™, fitnessalder, morgenrapport og søvnscore med avanceret søvnovervågning2.

Ud over dedikerede aktiviteter såsom jagt, bjergbestigning og styrketræning, giver det nye værktøjer til kunderne til at nå toppræstationer, herunder udholdenhedsscoreog stigningsscoretil at måle vedvarende fysisk anstrengelse, mens de evaluerer fremskridt. Derudover giver den nye håndledsbaserede løbeeffekt brugere mulighed for at måle, hvor meget fysisk effekt, der udøves for at styre og finjustere træningsparathed.

Aviation-funktioner

Både civile og militære piloter vil drage fordel af smartwatchets Direct-To-Navigation-funktion, som giver brugerne mulighed for at navigere direkte til en lufthavn i verdens luftfartsdatabase eller bruge funktionen "Nærmeste" til at aktivere en rute til en nærliggende lufthavn. Derudover kan piloter få adgang til flyvejr, inklusive NEXRAD-radar, METAR og TAF for at se vind, sigtbarhed, barometertryk og mere direkte på deres smartwatch3.

Under luftbårne operationer kan Jumpmaster bruges til tre springtyper: HAHO, HALO og Static. Indstil uret til dual-positioning mode, og det vil samtidigt vise to sæt koordinatsystemer, såsom MGRS og bredde/længdegrad, på en enkelt dataskærm.

Global navigation

Ved at bruge multibånds-GPS-understøttelse kan kunder få adgang til flere frekvenser sendt af navigationssatellitter for forbedret positionsnøjagtighed. Den nye model af tactix 7 kommer forudindlæst med TopoActive Europe kort og offentlige landgrænsekort, SkiView™-kort og mere end 43.000 fuldfarvede golfbaner rundt om i verden og er kompatibel med Garmins Outdoor Maps+-tjeneste. Med det valgfri Outdoor Maps+-abonnement kan brugere få adgang til premium mapping-indhold (kun amerikansk dækning) såsom satellitbilleder (global dækning), State Plat Maps, Hunting Units og mere downloadet direkte til dit ur.

tactix 7 AMOLED Edition er tilgængelig nu med en vejledende pris på DKK 10.849. Besøg garmin.com/outdoor for at lære mere.

1Se Garmin.com/waterrating for flere detaljer.

2Dette er ikke et medicinsk udstyr og er ikke beregnet til brug ved diagnosticering eller overvågning af nogen medicinsk tilstand; se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox er ikke tilgængelig i alle lande.

3Når den er parret med en kompatibel smartphone