Garmin Alpha 200: Ny specialbygget, førsteklasses hundesporingsenhed

Garmin Alpha 200: Ny specialbygget, førsteklasses hundesporingsenhed

Schaffhausen, Schweiz/1. september 2021/Media Alert - Garmin® International, Inc., en enhed fra Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), annoncerede i dag Alpha 200, en ny sporingsenhed til sportsinteresserede hundeentusiaster. Den nye Alpha® 200 har robuste kortlægningsmuligheder, et stort 3,5 ”display, der kan læses i sollys, og knapper, der kan tilpasses til en brugervenlig hundesporingsoplevelse.

"Tilføjelsen af Alpha 200 til Garmin brugshundefamilien giver endnu en førsteklasses hundesporingsløsning, der er specielt designet til at opfylde kravene fra Garmin-kunder," sagde Dan Bartel, Garmins vice president of global consumer sales. "Med udgangspunkt i Alpha 200i's popularitet er vi glade for at kunne tilbyde Alpha 200 til jægere, der muligvis ikke har brug for inReach-teknologi, men stadig har brug for næste generations funktioner i Alpha-serien."

Med en 3,5” touchscreen, der kan læses i sollys, giver Alpha 200 øget synlighed under alle forhold, dag eller nat, og giver brugerne mulighed for at konfigurere enheden til deres specifikke jagtbehov, mens den kun viser de relevante oplysninger, der er nødvendige for at udføre en opgave. Brugere kan nemt tilpasse sporingsfunktioner gennem enhedens betjening med syv knapper. Takket være Alpha 200 “quick key” -funktionen på den håndholdte, kan brugerne også nemt og hurtigt få adgang til de vigtigste feltapplikationer baseret på deres jagtpræferencer.

Alpha 200 giver også robuste kortlægnings- og hundesporingsfunktioner gennem multi-GNSS-understøttelse, forudindlæst TopoActive Europe-kortlægning og BirdsEye-satellitbilleder. Brugere kan tilslutte Alpha 200 trådløst til Garmin Explore-appen på deres mobilenhed for yderligere hundesporings- og kortlægningsbehov. Når parret, vil Garmin Explore give oplysninger om sporing af hunde i realtid og yderligere jagtindsigt, såsom sporstyring, ruter og waypoints, yderligere statistik og jagt-replay.

Uanset om du bruger en traditionel kortvisning eller den nye pro view-funktion, giver et blik på den håndholdte Alpha 200 dig mulighed for at hjælpe med at lokalisere op til 20 aktive hunde1 til enhver tid. For at give brugeren flest mulige oplysninger, hvor de har brug for det, viser Alpha 200 smart dog-listen en letlæselig oversigt for hver hund inklusiv status, batteriniveau og andre nyttige oplysninger. Alpha 200 kan lagre og dele op til 250 hunde i inaktiv tilstand, så brugere, der roterer forskellige hunde eller jagter med forskellige hundegrupper, ikke længere behøver at tilføje eller fjerne hunde i systemet før en jagt.

Alpha 200 brugere kan udnytte kraften i Garmins økosystem og kan spore deres flok fra deres bil med Tread™, DriveTrack™ eller Montana® 700 serien - eller fra deres håndled ved hjælp af Instinct®, fēnix® eller tactix® smartwatches via trådløs forbindelse. Alpha 200 brugere kan spore andre hunde eller jægere - også dem, der bruger den nyligt annoncerede Alpha 10 håndholdte - når de er parret med en kompatibel Garmin brugshundenhed.

Ved hjælp af T5 eller T5 Mini er den effektive rækkevidde til sporing op til 14,5 kilometer (afhængigt af terræn), og batterilevetiden for Alpha 200 er op til ca. 20 timer.

Alpha 200 leveres med muligheder for hundeudstyr og fås nu til en vejledende pris på DKK 7.799. Nuværende kunder med kompatibel hardware kan tilføje Alpha 200 håndholdte til en vejledende pris på 6.199. Alpha 200 håndholdt er vandklassificeret til IPX72.
.

Garmin -produkterne er konstrueret på indersiden til liv på ydersiden og fortsætter med at revolutionere livet for eventyrere, atleter og friluftsentusiaster overalt. Engageret i at udvikle produkter, der forbedrer oplevelser og beriger liv, mener Garmin, at hver dag er en mulighed for at innovere og en chance for at slå i går. For mere information kan du besøge Garmins virtuelle presserum, eller følge os på facebook.com/garmindanmark, instagram.com/garmindenmark eller Garmin Youtube.

1 Yderligere hundeudstyr påkrævet; solgt separate

2Se Garmin.com/waterrating for flere detaljer

Garmin blev grundlagt i 1989 af Gary Burrell og Dr. Min Kao og er i dag en af de mest erfarne udviklere og producenter af avanceret GPS-teknologi. Garmin designer, producerer, markedsfører og sælger navigations-, kommunikations- og informationsenheder og applikationer - hvoraf de fleste fungerer ved hjælp af GPS-teknologi. Garmins produkter er udviklet til at tjene bilister, brugere af mobile og trådløse platforme, sports- og friluftsudøvere, søfarts- og luftfartsektorerne samt OEM applikationer. Garmin Ltd. er etableret i Schweiz, og dets vigtigste datterselskaber er placeret i USA, Taiwan og England. Virksomheden har mere end 8.500 medarbejdere i USA, Taiwan og Europa. Garmin beskæftiger flere end 1.000 ingeniører og sikrer således virksomhedens høje tekniske kompetence. Fra 1989 og frem til i dag har Garmin solgt flere end 100 millioner navigationsenheder på verdensplan. Garmin har været et profitabelt fortagende siden sin grundlæggelse. I Europa har Garmin kontorer i Southampton, München, Wurzburg, Paris, Barcelona, Milano, Lissabon, Graz, Bruxelles, Lohja og Skandinavien. I alle andre europæiske lande, distribuerer Garmin sine produkter via udvalgte importører, der også er ansvarlige for marketing, distribution, product management, mapping og forhandler- og kundesupport. Alle danske og nordiske forhandlere forsynes via Garmins eget logistikcenter i Allerød. For yderligere information, se her: http://www.garmin.com/dk/

Denne pressemeddelelse omfatter fremadrettede udsagn, der vedrører Garmin Ltd. og dets forretning. De udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. Det kan være, at de fremadrettede begivenheder og forhold, der diskuteres i denne pressemeddelelse, ikke forekommer, og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, de risikofaktorer, der er anført i årsrapporten om Form 10-K for året, der sluttede 26. december 2020, indgivet af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31983). En kopi denne Form 10-K er tilgængelig på https://www.garmin.com/en-US/company/investors/earnings/. Intet fremadrettet udsagn kan garanteres. Fremadrettede udsagn gælder kun fra den dato, hvor de er lavet, og Garmin forpligter sig ikke til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det skyldes ny information, fremtidige begivenheder eller andet.