Garmin annoncerer et nyt økosystem for dykkere, inklusiv Descent Mk2-serien og Descent T1-Transmitter

Den nye dykkercomputer i urstil og lufttransmitter tilføjes Garmins voksende sortiment af innovative produkter, der hjælper dykkere over og under vandet.

SCHAFFHAUSEN, Schweiz / 21. oktober 2020 - Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN) annoncerede i dag Descent® Mk2Descent Mk2i dykkercomputere og Descent T1-transmitter, den næste generation af dykkerprodukter fyldt med funktioner til både under vandet og på overfladen. Descent Mk2i dykkerur parres med Descent T1 transmitteren via Garmin SubWaveTM for at levere tankens trykdata til dykkeren1. SubWave er et revolutionerende nyt ekkolodsbaseret kommunikationssystem, der giver øget rækkevidde og pålidelighed i forhold til traditionelle luftintegrationssystemer. Ud over en større skærm, lækagesikker induktiv knapteknologi, tilpassede datafelter til dykkere med mere, har Descent Mk2 og Descent Mk2i Garmins mest efterspurgte hverdagssmartwatch-funktioner, hvilket gør den til en af de mest sofistikerede og tilsluttede dykkercomputere i urstil på markedet i dag.

”Med førsteklasses funktioner til eventyr både under vandet og på overfladen sammen med avanceret luftintegration er Descent Mk2i og Descent T1-transmitteren vigtigt udstyr,” siger Dan Bartel, Garmins vice president of global consumer sales. "Ved at udnytte vores ekspertise inden for marine ekkolodsudstyr har vi kunne vi udvikle vores egen SubWave-ekkolodsteknologi, der sætter standarden for udvidet rækkevidde og pålidelighed for dykkersamfundet."

Descent Mk2i dykkercomputer kan samtidig overvåge tankens tryk fra op til fem parrede Descent T1-sendere (hver sælges separat) via SubWave-ekkoloddatanetværket, så dykkere kan se tankens tryk, den tilbageværende lufttid, gasforbrugshastigheden og overvåge andre dykkere eller ekstra tanke inden for en 10 meters rækkevidde, hvilket gør Descent Mk2i og Descent T1 til en ideel løsning for instruktører.

Descent Mk2-serien understøtter flere dykkertilstande til enkelt- og flere gasdyk (inklusive nitrox, trimix og 100% O2), sporvidde, apnø, apnøjagt og lukket kredsløb. Urene har et undervands 3-akset kompas og viser dybde, dykketid, temperatur, NDL/TTS, stigning/nedstigningshastighed, gasblanding, PO2, N2-belastning, dekompression/sikkerhedsstopinformation, tid på dagen og mere. Disse data ses alle på et skarpt 1,4-tommers solskins-læsbart farvedisplay, som er 36 procent større end Descent Mk1.

På land fungerer Descent Mk2 og Mk2i som et premium multisport GPS-smartwatch med multi-GNSS support og håndledsbaseret pulsmåling2 plus flere sportsprofiler inklusiv golf med kortlægning i fuld farve til over 42.000 baner verden over. Andre smartwatch-funktioner inkluderer meddelelser om opkald, beskeder og kalenderalarmer med mere3 lige på håndleddet, Garmin Pay™ til kontaktløse betalinger4, musiklagring med kompatibel servicestøtte5 og et Pulse Ox6 til måling af ilt i blodet.

Dyk bliver automatisk logget i den nye gratis Garmin Dive™ app7, som giver en detaljeret analyse for hver dykaktivitet, inklusiv maksimal dybde, bundtid og et kort over overfladeindgangs- og udgangspunkter8. Brug udforskningsfunktionen i appen til at søge gennem mere end 2.700 dyksteder fra hele verden. Urene er også forudindlæst med hundredvis af dykkersteder, så du kan se vrag- og revsteder og tidevandsdata for at finde de bedste steder at udforske.

Når de er parret med en kompatibel Garmin inReach®-satellitkommunikator9 på overfladen, kan brugerne sende og modtage meddelelser hurtigt fra Descent Mk2- eller Mk2i-uret og om nødvendigt udløse en interaktiv SOS8. Hold enheden beskyttet ved hjælp af den nye inReach Mini Dive Case (sælges separat), og få ro i sindet, når du kommer på overfladen.

Descent Mk2 og Descent Mk2i har en batterilevetid på op til 16 dage i smartwatch-tilstand og op til 80 timer i dykke-tilstand. Descent Mk2i har en batterilevetid på op til 32 timer, når den er parret med en Descent T1. T1-senderen er dybdegodkendt til 11 ATM10 og har en batterilevetid på op til 110 timers dykning med et CR123-batteri, der kan udskiftes af brugeren. De to dykkercomputermodeller er tilgængelige nu og varierer i vejledende udsalgspris fra DKK 10.699 til DKK 12.399. Descent T1 er tilgængelig sent i 4. kvartal og har en vejledende pris på DKK 3.299. For at lære mere, besøg garmin.dk

Garmin-produkter er udviklet på indersiden for livet udenfor og har revolutioneret livet for eventyrere, atleter og outdoor-entusiaster overalt. Forpligtet til at udvikle produkter, der forbedrer oplevelser og beriger liv, mener Garmin, at hver dag er en mulighed for innovation og en chance for at slå i går.

Engineered on the inside for life on the outside, Garmin products have revolutionized life for adventurers, athletes, and outdoor enthusiasts everywhere. Committed to developing products that enhance experiences and enrich lives, Garmin believes every day is an opportunity to innovate and a chance to beat yesterday. For mere information kan du besøge Garmin's virtuelle presserum, eller følge os på facebook.com/garmindanmark, instagram.com/garmindenmark eller Garmin Youtube.

1Kræver Descent Mk2i dykcomputer parret med Descent T1 transmitter (hver sælges separat)

2Se Garmin.com/ataccuracy

3Når parret med din kompatible smartphone; se Garmin.com/ble

4Se det aktuelle understøttede land, betalingsnetværk og udstedende bankoplysninger på Garmin.com/GarminPay/banks

5Kan muligvis kræve premium-abonnement hos en tredjepartsmusikudbyder

6Dette er ikke et medicinsk udstyr og er ikke beregnet til brug ved diagnose eller overvågning af nogen medicinsk tilstand; se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ikke tilgængelig i alle lande.

7Kræver app på din kompatible smartphone parret med Descent Mk2 eller Descent Mk2i

8GPS-sporing og satellitkommunikation fungerer ikke under vandet

9Aktivt satellitabonnement kræves. Nogle jurisdiktioner regulerer eller forbyder brugen af satellitkommunikationsenheder. Det er dit ansvar at kende og følge alle gældende love i de jurisdiktioner, hvor satellitkommunikationsenheden er beregnet til at blive brugt.

10Se Garmin.com/waterrating

Om Garmin International, Inc.

Garmin International, Inc. er et datterselskab af Garmin Ltd. (Nasdaq: GRMN). Garmin Ltd. er stiftet i Schweiz, og dets vigtigste datterselskaber er beliggende i USA, Taiwan og Storbritannien. Garmin, Descent og inReach er registrerede varemærker, og SubWave, Garmin Pay og Garmin Dive er varemærker tilhørende Garmin Ltd. eller dets datterselskaber.

Denne pressemeddelelse omfatter fremadrettede udsagn, der vedrører Garmin Ltd. og dets forretning. De udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. Det kan være, at de fremadrettede begivenheder og forhold, der diskuteres i denne pressemeddelelse, ikke forekommer, og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, de risikofaktorer, der er anført i årsrapporten om Form 10-K for året, der sluttede 28. december 2019, indgivet af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31983). En kopi denne Form 10-K er tilgængelig på http://www.garmin.com/aboutGarmin/invRelations/finReports.html. Intet fremadrettet udsagn kan garanteres. Fremadrettede udsagn gælder kun fra den dato, hvor de er lavet, og Garmin forpligter sig ikke til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det skyldes ny information, fremtidige begivenheder eller andet.