Garmin annoncerer MSC 10 marinesatellitkompas

Garmin annoncerer MSC 10 marinesatellitkompas

GPS-baseret navigationsværktøj med multibånds-GNSS giver pålidelig og nøjagtig kursinformation og position

OLATHE, Kan., 6. maj 2021 / Business Wire - Garmin® International, Inc., en enhed fra Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), verdens største1 og mest innovative marineelektronikproducent, annoncerede i dag MSC™ 10 marinesatellitkompasmed multibånds-GNSS og et fuldt integreret AHRS (attitude heading reference system) til en jævn og nøjagtig GPS-afledt kurs og position på vandet.

”Garmin var den første til at levere en marinepositioneringsmodtager og antenne med udnyttelse af multi-bånds GNSS-support, og vi er glade for fortsat at bringe denne innovative teknologi til vores kunder med MSC 10-satellitkompasset,” sagde Dan Bartel, Garmin vice president of worldwide sales. "Et avanceret navigationsværktøj; den GPS-baserede MSC 10 vil ikke blive påvirket af magnetisk interferens, så selv i udfordrende situationer ved du nøjagtigt, hvor du er på vej hen."

Ved hjælp af både L1 og L5 GPS-frekvenser sammen med understøttelse af flere konstellationer (GPS, Galileo2, GLONASS og BeiDou2) giver MSC 10 overlegen positionsnøjagtighed3 og kursnøjagtighed inden for 2 grader. Dens 10Hz positionsopdateringshastighed leverer bedre, mere detaljerede sporingsoplysninger. Plus, fordi MSC 10 bruger satellitsignaler, er den designet til at eliminere magnetisk interferens, der kan forringe retningens nøjagtighed.

MSC 10 er nem at installere og kan bruges som den primære positions- og kurssensor på tværs af flere systemer, inklusiv autopiloter. Udover kursen vil MSC 10 også levere pålidelig, præcis information om stigning, rulning og hævning - selv ved høj sø - direkte til en kompatibel Garmin-plotter via NMEA 2000®-netværket. I det ekstremt sjældne tilfælde, hvor satellitsignal går tabt, overgår det problemfrit fra GPS-baseret til et backup-magnetometerbaseret positionering4.

NMEA 2000-certificeret, MSC 10 er kompatibel med en bred vifte af Garmin-plottere, inklusiv den prisvindende GPSMAP® 8400-serie, den nye GPSMAP 7x3 / 9x3 / 12x3-serie og GPSMAP 10x2 / 12x2-serie. MSC 10 forventes at være tilgængelig i maj 2021 til en vejledende pris på DKK 7.799. For mere information, inklusiv den fulde liste over kompatible produkter, skal du besøge garmin.com/marine.

Garmins produkter er udviklet på indersiden for livet udenfor og har revolutioneret livet for lystfiskere, søfolk og bådentusiaster overalt. Forpligtet til at udvikle den mest sofistikerede marineelektronik, som industrien nogensinde har kendt, mener Garmin, at hver dag er en mulighed for innovation og en chance for at slå i går. For sjette år i træk blev Garmin for nylig udnævnt til Manufacturer of the Year af National Marine Electronics Association (NMEA). Andre Garmin marinemærker inkluderer Navionics® og Fusion®. For mere information kan du besøge Garmins virtuelle presserum, eller følge os på facebook.com/garmindanmark, instagram.com/garmindenmark eller Garmin Youtube.

1Baseret på 2019 rapporteret salg

2Understøttes, når det er tilgængeligt.

3< 1 meter CEP, < 3 meter 95%

4Magnetometerkalibrering er påkrævet til understøttelse af backup af magnetisk kurs

Om Garmin International, Inc. Garmin International, Inc. er et datterselskab af Garmin Ltd. (Nasdaq: GRMN). Garmin Ltd. er stiftet i Schweiz, og dets vigtigste datterselskaber er beliggende i USA, Taiwan og Storbritannien. Garmin, GPSMAP, Navionics og Fusion er registrerede varemærker, og MSC er et varemærke tilhørende Garmin Ltd. eller dets datterselskaber.

Denne pressemeddelelse omfatter fremadrettede udsagn, der vedrører Garmin Ltd. og dets forretning. De udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. Det kan være, at de fremadrettede begivenheder og forhold, der diskuteres i denne pressemeddelelse, ikke forekommer, og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, de risikofaktorer, der er anført i årsrapporten om Form 10-K for året, der sluttede 28. december 2019, indgivet af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31983). En kopi denne Form 10-K er tilgængelig på https://www.garmin.com/en-US/company/investors/earnings/. Intet fremadrettet udsagn kan garanteres. Fremadrettede udsagn gælder kun fra den dato, hvor de er lavet, og Garmin forpligter sig ikke til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det skyldes ny information, fremtidige begivenheder eller andet.