Garmin fortsætter med at ændre spillet med det nye Panoptix PS70 live ekkolod til dybhavsfiskeri

Nyt Garmin RapidReturn ekkolod er det første, der leverer levende billeder op til 1.000' under overfladen.

SCHAFFHAUSEN, 13. februar 2024/PR Newswire – Garmin (NYSE: GRMN), verdens mest innovative og anerkendte producent af marineelektronik, afslørede i dag Panoptix™ PS70, den seneste tilføjelse til det prisvindende live-ekkolod lineup. Drevet af Garmin RapidReturn™ ekkolodsteknologi, giver PS70 lystfiskere et realtidsbillede af, hvad der er under overfladen på større dybder end nogensinde før. Det hurtigste live-ekkolod på 1.000' på markedet i dag giver en jævn, videolignende visning, der opdaterer minimum 10 billeder i sekundet - 6 til 8 gange hurtigere end den førende konkurrent i 1.000' dybde. Se den i aktion her.

"Lysfiskere har aldrig set levende ekkolodsbilleder på dybder som denne eller ved denne hastighed. Dens brede ekkolodsstråle dækker mere af vandsøjlen på én gang og muliggør en hurtigere undersøgelse af havbunden mere detaljeret og kan endda vise dig, hvor målene er placeret, så det vil tage lystfiskere mindre tid at finde agn, fisk og struktur – virkelig en game-changer for dybhavssportsfiskeri." – Dan Bartel, Garmin Vice President for Global Consumer Sales

Se fisk live, fang dem dybt

Garmin RapidReturn sætter standarden for offshore levende ekkolod – fra små agnfisk til målfisk – i realtid på dybder op til 1.000’. Med en effekt på 800 watt giver PS70 lystfiskere stærkere ekkolodsgennemtrængning i vandet og leverer fire unikke ekkolodstilstande, der nemt kan justeres, så de passer til en bred vifte af fisketeknikker:

LiveVü™ Down – Lystfiskere kan se små agnfisk og målfisk i realtid op til 1.000' under båden, mens den brede 120-graders strålevinkel dækker enorme vandområder.

Traditionelt ekkolod – Sprøde, klare fiskebuer med fremragende målseparation under båden.

Triple-Beam – Et tre-vejs traditionelt ekkolodssplit, der giver afkast fra bagbord, lige ned og styrbord i en letforståelig traditionel ekkolodsvisning. Juster strålevinklerne for at finjustere de tre kolonner med ekkolodsdata.

RealVü™ 3D Historical – Historisk scanningsteknologi hjælper med at finde fisk og bygge et kort over havbunden, mens båden bevæger sig. Den viser hele vandsøjlen i 3D, fra bunden til overfladen og alle fisk derimellem. True Motion 3D-ekkoloddreturfunktionen følger fartøjets kurs over jorden.

PS70 transduceren i rustfrit stål er også udstyret med billedstabilisering, der gør det muligt for den løbende at justere ekkolodsstrålerne for at kompensere for bådens bevægelse, så selv under barske forhold vil lystfiskere stadig se et stabilt ekkolodsbillede.

Quick on the draw

Ingen kender vandet bedre end de lystfiskere, der fisker dem, og nu med PS70 er det hurtigere end nogensinde før for lystfiskere at undersøge havbunden i fantastiske detaljer. Takket være forbedrede QuickDraw Contours™ kan lystfiskere overvåge brede områder på dybder op til 1.000' under overfladen, hvilket gør det nemt at se og gemme detaljerede konturkort i realtid. Brugere har mulighed for at bidrage med deres data til QuickDraw-fællesskabet, så de kan integreres i Garmin Navionics+-kort eller holde deres konturer gemt på deres personlige plotter.

PS70-transduceren har en vejledende udsalgspris på DKK 44.949 og er kompatibel med en lang række Garmin GPSMAP®-plottere.