Garmin introducerer næste generation af ECHOMAP Ultra 2-serien

Garmin introducerer næste generation af ECHOMAP Ultra 2-serien

Nye kortplottere tilbyder førsteklasses ekkolod og kortlægning, trådløst netværk og mere

SCHAFFHAUSEN, Schweiz./Okt. 24, 2023/PR Newswire — Garmin (NYSE: GRMN), verdens mest innovative og anerkendte producent af marineelektronik, annoncerede i dag ECHOMAP™ Ultra 2kortplotter-serien designet med avancerede funktioner til lystfiskere til land og kyst. De tilbyder en 10- eller 12-tommers touchscreen med knapbetjening, der kan læses i sollys og giver fiskere UHD-scanning-ekkolod, understøttelse af Garmin Navionics+™ og Garmin Navionics Vision+-kortlægning med et inkluderet 1-årigt abonnement til daglige opdateringer, trådløse netværksfunktioner og meget mere.

“Både professionelle lystfiskere og weekendkrigere har i årevis stolet på ECHOMAP Ultra-serien for at levere overlegen ekkolod og kortlægning med et touchscreen-design, der hurtigt kan installeres og fjernes fra båden sidst på dagen. Med tilføjelsen af trådløst netværk, multibånds-GPS og en ny brugergrænseflade er den nye ECHOMAP Ultra 2-serie endnu mere alsidig og lettere at bruge end før." –Dan Bartel, Garmin Vice President for Global Consumer Sales

Ved at kombinere kraft og funktionalitet vil ECHOMAP Ultra 2-serien opfylde kravene fra nutidens lystfisker med spændende nye funktioner, herunder:

• Trådløst netværk: Del ekkolod1, waypoints og ruter med en anden ECHOMAP Ultra 2 eller ECHOMAP UHD2 kortplotter på båden, hvilket reducerer behovet for at bore ekstra huller i båden, samtidig med at dækspladsen holdes fri for rod af ekstra kabler.
  • Positionsnøjagtighed: Multibånds-GPS-teknologi med hurtige 10Hz-opdateringer giver ikke kun forbedret positionsnøjagtighed, hvilket kan gavne lystfiskere, især i områder som under broer, langs skrænter eller i bugter med trædække.
  • Skærmoptagelse: Brug ActiveCaptain®-appen til at fange, hvad der er på plotterskærmen, inklusive fiskefangster set på LiveScope™-ekkolod (hvis installeret) for at dele via tekst eller sociale medier.
  • Brugervenlighed: Med et moderniseret operativsystem med opdateret grafik, menuer og en ny hjemmeside, vil lystfiskere sætte pris på, hvor intuitiv og let Ultra 2-serien er at bruge.

Til næsten fotografiske billeder af fisk og struktur fås Ultra 2 kortplotterne sammen med en GT56UHD alt-i-en transducer, der giver Garmin CHIRP traditionel ekkolod og Ultra High-Definition ClearVü™ og SideVü™ scanningsbilleder af, hvad der er under og til siderne af båden. Den nye serie understøtter også hele udvalget af Garmins prisvindende LiveScope ekkolod med livescanning.

ECHOMAP Ultra 2 fås i to størrelser – ECHOMAP Ultra 2 102sv med en 10-tommer skærm og ECHOMAP Ultra 2 122sv med en 12-tommer skærm. Den nye serie tilbyder uovertruffen kortlægningsdækning og detaljer for både kystnære og indre farvande med understøttelse af valgfri Garmin Navionics+. Ud over det inkluderede 1-års abonnement for daglige opdateringer tilbyder Garmin Navionics+ også relief shading af dybdeområde og Auto Guidance+2 for hurtigere ruteberegningshastigheder for foreslåede ruter. Lystfiskere kan også opgradere til Garmin Navionics Vision+™ premium mapping, som tilbyder højopløselig relief shading og mere. For øjeblikkeligt at skabe personlige fiskekort, inkluderer serien også indbygget Quickdraw Contours™-kortlægningssoftware til at levere HD-kort med 0,5 m konturer på ethvert vandområde.

Når den er trådløst integreret med en Garmin Force® trollingmotor, kan lystfiskere skabe ruter, mønstre og spor, som trollingmotoren kan følge, mens de fisker. Fra plotterskærmen kan de også styre hastighed, tjekke batteritid og meget mere.

Se, hvordan ECHOMAP Ultra 2-serien kan hjælpe dig med at fortælle en ny fiskehistorie.

ECHOMAP Ultra 2-kortplotterne forventes at være tilgængelige i november, og inkluderer et quick-release-beslag for hurtig og nem mobilitet, og de sælges med eller uden en GT56UHD-TM-transducer. Vejledende udsalgspriser fra 17.449 kr. Besøg garmin.com/marine for at lære mere.

1 LiveScope-ekkolod kan ikke deles trådløst mellem to ECHOMAP Ultra 2- eller ECHOMAP UHD2 kortplottere.

2 Auto Guidance+ er kun til planlægningsformål og erstatter ikke sikre navigationsoperationer.