Garmin lancerer Force Kraken og udvider sin prisvindende trollingmotorserier til et bredere udvalg af både

Verdens mest kraftfulde trollingmotor er nu tilgængelig med pivotmontering

OLATHE, Kan./29. juni 2023/PR Newswire — Garmin (NYSE: GRMN), verdens mest innovative og anerkendte producent af marineelektronik, annoncerede i dag Force® Kraken, den mest kraftfulde trollingmotor1 markedet for fritidsfiskeri nogensinde har set. Sammen med Garmins mest præcise ankerfunktion er Kraken designet med længere skaftlængder og en pivotmontering til nem installation på både, hvor stævnpladsen er begrænset.

Oplev kraften fra Kraken trollingmotoren her.

"Vi er glade for at bygge videre på succesen med vores Force trollingmotor og bringe nye monteringsmuligheder og funktioner til endnu flere lystfiskere på både saltvands- og ferskvandsmarkeder. Fra kraft og holdbarhed til integration og innovation, Kraken har alt, hvad lystfiskere ønsker og har brug for fra deres trollingmotor." –Dan Bartel, Garmins vicepræsident for globalt forbrugersalg

Kraft der varer ved

Krakens børsteløse motor bruger en højeffektiv propel til at producere 100 pund tryk på et 36-volt system eller 80 pund på et 24-volt system. Den kan flytte lystfiskere fra det ene rev til det næste hurtigere, og klarer sig både når der skal fiskes langsomt og i vind og strømme under barske forhold på åbent vand. Selv med al den kraft er Kraken ekstremt effektiv, så lystfiskere kan regne med, at de kan fiske hele dagen. De er også lydsvag over og under vandet og mindre tilbøjelig til at skræmme fiskene.

Ultimativ præcision og avanceret bådkontrol

Ved at bruge multibånd GPS-signalmodtagelse og integreret AHRS (attitude and heading reference system) til kurshold leverer Kraken Garmins mest præcise bådpositioneringsteknologi for at hjælpe med at holde båden på ét sted. Under rolige forhold kan Kraken bremse motoren, når den er inden for cirka en meter fra det valgte sted. Og under barske forhold kan Kraken anvende mere aggressiv motorhastighed for forbedret ydeevne på større både.

Trådløs integration med Garmin kortplottere giver lystfiskere mulighed for at skabe ruter, mønstre og spor, som trollingmotoren kan følge, mens de fisker, og en ny oplyst pil på trollingmotorhovedet kan give lystfiskere mulighed for at bekræfte bådens kurs på et øjeblik.

Lystfiskere kan også bruge den medfølgende trådløse fjernbetjening til at hjælpe med at navigere fra hvor som helst i båden. Fjernbetjeningen kan give lystfiskere kontrol over Kraken trollingmotoren med præcis virtuel ankerlås, autopilotfunktionalitet, kurshold og point-and-go styring – plus at den flyder. Derudover kan et kompatibelt Garmin smartwatch, som det prisvindende quatix® 7, også tilsluttes Kraken for at styre styring, ankerlås og mere lige fra håndleddet.

Førende ekkolodsintegration

Udvalgte Kraken modeller inkluderer en indbygget GT56UHD alt-i-en transducer med Ultra High-Definition ClearVü og SideVü scanning ekkolod sammen med traditionelt CHIRP ekkolod for strålende billedklarhed af struktur og fisk under og ved siden af båden. Yderligere Garmin transducere kan tilføjes, og uanset ekkolodsopsætningen giver Krakens børsteløse motorteknologi klare afkast med ekstremt lave niveauer af uønsket støj fra elektrisk og mekanisk interferens.

For første gang i branchen kan lystfiskere installere fremadvendt ekkolod, som LiveScope™, på en pivotlignende trollingmotor ved bekvemt at føre transducerkablet inde i trollingmotorakslen takket være Krakens nye LiveScope kabelstyringssystem. Med Kraken LiveScope monteringsbeslaget(ekstra køb påkrævet) kan enhver LiveScope transducer installeres og betjenes i alle tre tilstande - fremad, nedad og perspektiv. Dette kan holde LiveScope kablet sikkert mod beskadigelse under sænkning og hævning og kan holde trollingmotoren og dækpladsen rene og fri for rod.

Robust og pålideligt design understøttet af prisvindende support

Anført af årtiers marineindustriekspertise og innovation er Kraken konstrueret til barske havmiljøer og bygget til at modstå strabadserne ved ekstreme fiskeforhold. Propellen er designet med en tyndere forkant for at reducere modstand og maksimere tryk, mens bagkanten er konstrueret til at mindske beluftning af vandet, der kan forårsage kavitation og forstyrre tryk. Det robuste kompositskaft og alle komponenter er robuste og holdbare og har avanceret korrosions- og saltvandsbeskyttelse. Den er understøttet af en 3-årig begrænset garanti og en livstidsbegrænset garanti på akslen, sammen med support gennem et stadigt stigende service-forhandlernetværk.

Priser og tilgængelighed

Kraken forventes at være tilgængelig i oktober og tilbydes i hvid i 63-, 75- og 90-tommer skaftlængder eller sort i 63- og 75-tommer længder. Begge sorte Kraken-modeller sælges med en GT56UHD-transducer. Vejledende udsalgspriser varierer fra DKK 34.899 til DKK 40.299.

1 I overensstemmelse med ISO-standard 13342