Garmin præsenterer nye Instinct 2X Solar

Garmin præsenterer nye Instinct 2X Solar

De større, soldrevne smartwatches, bygget efter militære standarder, har en letlæselig skærm i høj opløsning, uendelig batteritid og LED-lommelygte

Schaffhausen, 12. april 2023/PR Newswire – Garmin (NYSE: GRMN) annoncerede i dag Instinct® 2X Solar, den nye tilføjelse til den populære Instinct 2 familie af robuste, specialbyggede smartwatches. Instinct 2X Solar og Instinct 2X Solar – Tactical Edition er designet til at håndtere de mest ekstreme miljøer med et letlæseligt display i et 50 mm fiberforstærket polymerhus. Bygget efter amerikanske militærstandarder (MIL-STD-810) for termisk chok, vandmodstand og stød, er smarturene vandtæthedsklassificeret op til 10 ATM1og har kemisk forstærket, ridsefast Power Glass™. Glasset hjælper med at forlænge batteriets levetid og producerer 50 % mere energi end standard Instinct 2 Solar uret. Solopladning giver ubegrænset batteritid i smartwatch-tilstand2, hvilket giver brugerne mulighed for at gøre det, de elsker længere, uden at bekymre sig om at genoplade deres ur.

"Vores seneste tilføjelse til Instinct 2 serien er et fedt, specialbygget GPS-smartwatch klar til at hjælpe dig med at navigere i hårde forhold, men tilpasningsdygtigt nok til at hjælpe dig med at forfølge hverdagens sundhed og velværemål. Dets unikke stil passer til dit liv, uanset om det inkluderer udendørs eventyr, tid i fitnesscenteret, weekend-grill med familien eller alle tre. Med ubegrænset batteritid og en indbygget multifunktionslommelygte kan du forblive fokuseret på opgaven uden at bekymre dig om, hvornår du skal finde tid til din næste opladning." – Dan Bartel, Garmin Vice President for Global Consumer Sales

Se Instinct 2X Solar i aktion her.

Lys natten op

Instinct 2X Solar introducerer en integreret LED-lommelygte med variable intensiteter. Uanset om du slår lejr eller er ude at løbe i mørket, vil et rødt eller justerbart hvidt lys oplyse omgivelserne for større synlighed og situationsfornemmelse. I strobe-tilstand vil lyset matche din løbekadence og skifte mellem hvid og rød, så brugerne kan ses og trygt tage hvert skridt.

Innovative værktøjer til at forblive sund og forbundet

Instinct 2X Solar giver de funktioner, brugerne ønsker, og de data, de kan bruge til at forfølge wellness-, trænings- og livsstilsmål samt navigere i udendørs eventyr.

• Hold styr på kropsmålinger med 24/7 sundheds- og wellnesstracking, inklusive håndledsbaseret puls, avanceret søvnovervågning, vejrtrækning, Pulse Ox og mere3.
  • Indbyggede sportsapps til løb, cykling, svømning, styrketræning og mere, plus VO2-max og andre træningsfunktioner.
  • Få en dybere forståelse af overordnet sundhed, træning og restitution gennem pulsvariationunder søvn, baseret på teknologi udviklet af Garmins Firstbeat Analytics™-team.
  • Ny multibånds-GNSS support giver forbedret positionsnøjagtighed.
  • Naviger udendørs med indbyggede sensorer til et 3-akset kompas og barometrisk højdemåler.
  • Track sporet med TracBack® rutelægning, og få hjælp til at finde den samme rute tilbage til dit startpunkt og referencepunktmærker for et kendt sted i forhold til placering.
  • Hold forbindelsen med smart-notifikationer, Garmin Pay™ kontaktløse betalinger og
  • Connect IQ™ app integration4.

Tilføjet forhindringsbaneaktivitet

Derudover er Instinct 2X Solar det første ur til at tilbyde OCR (Obstacle Course Racing/forhindringsbane) som en aktivitet, der inkluderer løbesegmenter og forhindringer af forskellige typer. Denne aktivitet vil give atleter mulighed for manuelt at registrere forhindrings-split, og når forhindringer er markeret for den første omgang, vil de automatisk blive tracket for de resterende omgange. Forhindringsbaneaktiviteten vil omfatte antallet af løb på en bestemt bane, løbetider, antal forhindringer, tid brugt på hver forhindring, løbsmålinger for løbssplit (distance, tempo, kadence, skridtlængde osv.), højdeprofil, puls og distance.

Specialbygget til mission

Instinct 2X Solar – Tactical Edition er spækket med funktioner, der er specifikke for taktiske operationer, herunder Jumpmaster og taktiske forudindlæste aktiviteter, projekterede waypoints, GPS-formatering med to positioner og nattesynskompatibilitet. Brugere kan også aktivere Stealth Mode, som forhindrer deling af GPS-position og deaktiverer trådløs kommunikation. Når du er i stealth-tilstand, er GPS-placeringen synlig på urskiven, men den gemmes ikke i enhedens hukommelse eller deles. Dette giver mulighed for træningsfunktionalitet i områder med sikkerhedsudfordringer uden at afsløre placeringen.

For at vise vejen under natoperationer lyser LED-lommelygten på Instinct 2X Solar – Tactical Edition enten hvidt eller dedikeret grønt. Brugere vil finde det grønne lys nyttigt til at bevare deres øjnes naturlige nattesyn.

Instinct 2X Solar har en vejledende udsalgspris på DKK 3.499 mens Instinct 2X Solar – Tactical Edition har en vejledende udsalgspris på DKK 3.899. Besøg garmin.com/outdoor for at lære mere.

1For Garmins komplette liste over vandklassificeringsdefinitioner, klik her.

2Når den udsættes for tre timers direkte sollys (50.000 lux) om dagen.

3Dette er ikke et medicinsk udstyr og er ikke beregnet til brug ved diagnosticering eller overvågning af nogen medicinsk tilstand; se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox er ikke tilgængelig i alle lande.

4Der kræves en kompatibel smartphone for at bruge Connect IQ.

Denne meddelelse indeholder fremadrettede udsagn om Garmin Ltd. og dets forretning. Sådanne udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. De fremadrettede begivenheder og omstændigheder, der diskuteres i denne udgivelse, forekommer muligvis ikke, og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, risikofaktorerne, der er anført i årsrapporten på Formular 10-K for året, der sluttede den 31. december 2022, indsendt af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0001-411180). En kopi af sådan Form 10-K er tilgængelig på https://www.garmin.com/en-US/company/investors/earnings/. Ingen fremadrettede udsagn kan garanteres. Fremadrettede udsagn taler kun fra den dato, hvor de er fremsat, og Garmin påtager sig ingen forpligtelse til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det er som følge af ny information, fremtidige begivenheder eller andet.