Garmin® afslører Montana® 700-serien med global forbindelse, TopoActive Europa-kort og 8 mega-pixel-kamera

SCHAFFHAUSEN, Schweiz / 28. juli 2020 / Business Wire - Garmin International, Inc., en enhed af Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), annoncerer i dag Montana 750i, Montana 700i og Montana 700 GPS-håndholdt serie - de seneste alsidige og funktionspakkede tilføjelser til det populære udvalg af udendørs navigationsenheder. Den store 5-tommer handskevenlige touchscreen er 50 % større end de foregående Montana-modeller, og med monteringsmuligheder til en række aktiviteter kan Montana 700-serien tilpasses til brug på ATV'er, både, biler, motorcykler og autocampere. Uanset om der er tale om vejkørsel eller off-road, tilpasser disse håndholdte enheder sig problemfrit takket være de forudindlæste TopoActive Europe- og City Navigator-kort (kun 700i / 750i). Montana 700i og 750i tilbyder Garmin inReach-satellitkommunikationsteknologi, der muliggør global tovejsmeddelelser, interaktive SOS-alarmer, lokaliseringssporing og vejropdateringer.1

"Uanset hvor dine ture kan tage dig hen, vil de nye håndholdte Montana give dig den tillid og sikkerhed, at du vil forblive forbundet i enhver forstand af ordet," sagde Dan Bartel, Garmin vice president of global consumer sales. ”Vi er glade for at bringe inReach satellit-teknologi ind i et touchscreenprodukt i vores serie af outdoor-håndholdte, og med alsidigheden til at bringe den fra vejen til stien til vandet og overalt derimellem, er Montana 700-serien den perfekte outdoor ledsager."

Ved hjælp af den globale dækning af Iridium®-satellitnetværket giver Montana 700i/750i brugere mulighed for at kommunikere med ethvert mobiltelefonnummer, e-mail-adresse eller anden inReach-enhed, mens de bruger GPS til at spore og dele fremdriften på rejsen. Brug det fulde touchscreen-QWERTY-tastatur til at holde kontakten med venner og familie ved hurtigt at indtaste meddelelser, der sendes via inReach-satellitteknologi. Hvis brugeren aktiverer inReach-sporing, kan venner og familie, der ønsker at følge med, se eller anmode om brugerens placering når som helst under deres rejse. Friluftsentusiaster kan bruge Montana 700i/750i til at udløse en interaktiv SOS til nødhjælp fra et 24/7 GEOS International Emergency Response Coordination Center. GEOS, som er verdens førende inden for beredskabsløsninger og -overvågning, vil advare lokale beredskabsfolk og give opdateringer til brugerens nødkontakter, mens de også fortsætter med at kommunikere frem og tilbage med brugeren, indtil situationen er løst. For at få adgang til Iridium-netværket og kommunikere med inReach-aktiverede Montana-enheder, kræves et aktivt satellitabonnement. En række abonnementsplaner er tilgængelige for både enkeltpersoner og professionelle tjenester fra fleksible muligheder for måned til måned til årlige planer.

Hver enhed i den nye Montana 700-serie tilbyder Wi-Fi®-forbindelse, ANT+®-teknologi og trådløs Bluetooth-teknologi til nemme trådløse opdateringer og giver brugerne mulighed for at parre med Garmin Explore™-appen for at planlægge ture, synkronisere waypoints, stier og kurser, oprette samlinger, gennemgå dine aktiviteter og mere. Før brugerne kan gå på et eventyr, kan brugerne downloade BirdsEye-satellitbilleder i høj opløsning til Montana via Wi-Fi, og disse fotorealistiske visninger kan også bruges offline. Alle de nye Montana-håndholdte er vandafvisende2 og testet efter amerikanske militære standarder (MIL-STD-810), hvilket gør dem klar til ethvert eventyr. Adgang til både GPS- og Galileo-satellitnetværk plus et 3-akset kompas og barometrisk højdemåler giver disse håndholdte mulighed for at spore i mere udfordrende miljøer end GPS alene kan. Venner og familie kan bruge den webbaserede MapShare™ trip-delingsside til at følge med i eventyret hjemmefra og se fremskridt, pinge en enhed for at se en GPS-placering for brugeren og udveksle beskeder under turen.

Et 8-megapixel kamera i Montana 750i3 lader opdagelsesrejsende tage billeder mens de er på farten. Enheden geotagger fotos med koordinater, så brugere let kan navigere tilbage til favoritsteder i fremtiden. Trek langt og bredt off-grid med Montana 700-serien med en inkluderet genopladelig lithium-ion-batteripakke, der kan give mere end 18 timers batterilevetid i GPS-tilstand, eller aktiver ultralow-power Expedition-tilstand for over 300 timers GPS-sporing mellem genopladning.

Den nye Montana 700-serie fås nu med vejledende priser, der spænder fra DKK 4.999 til DKK 6.599. Besøg www.garmin.dk/outdoor for at lære mere.

Garmin-produkter, der indvendigt er konstrueret til et liv udenfor, har revolutioneret luftfarten, bilindustrien, fitness, marine og outdoor livsstil. Garmin mener, at hver dag er en mulighed for at innovere og en chance for at være bedre end i går. For mere information kan du besøge Garmin's virtuelle presserum på garmin.com/newsroom, eller følge os på facebook.com/garmindanmark, instagram.com/garmindenmark eller Garmin Youtube.

1Aktivt satellitabonnement kræves. Nogle jurisdiktioner regulerer eller forbyder brugen af satellitkommunikationsenheder. Det er dit ansvar at kende og følge alle gældende love i de jurisdiktioner, hvor enheden er beregnet til at blive brugt.

2Vurderet til IPX7 standarder.

3Montana 750i-enhed sender IKKE billedet over inReach.

Om Garmin International, Inc.Garmin International Inc. er et datterselskab af Garmin Ltd. (Nasdaq: GRMN). Garmin Ltd. er etableret i Schweiz, og dets vigtigste datterselskaber er beliggende i USA, Taiwan og Storbritannien. Garmin, Montana og inReach er registrerede varemærker, og Garmin Explore og MapShare er varemærker tilhørende Garmin Ltd. eller dets datterselskaber. Bluetooth®-ordmærket og logoerne er registrerede varemærker, der ejes af Bluetooth SIG, Inc., og enhver brug af sådanne mærker fra Garmin er under licens. Wi-Fi® er et registreret varemærke tilhørende Wi-Fi Alliance.

Denne pressemeddelelse omfatter fremadrettede udsagn, der vedrører Garmin Ltd. og dets forretning. De udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. Det kan være, at de fremadrettede begivenheder og forhold, der diskuteres i denne pressemeddelelse, ikke forekommer, og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, de risikofaktorer, der er anført i årsrapporten om Form 10-K for året, der sluttede 28. december 2019, indgivet af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31983). En kopi denne Form 10-K er tilgængelig på http://www.garmin.com/aboutGarmin/invRelations/finReports.html. Intet fremadrettet udsagn kan garanteres. Fremadrettede udsagn gælder kun fra den dato, hvor de er lavet, og Garmin forpligter sig ikke til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det skyldes ny information, fremtidige begivenheder eller andet.