Garmin tilføjer ny Adventure Racing smartwatch-aktivitetsprofil

Garmin tilføjer ny Adventure Racing smartwatch-aktivitetsprofil

Schaffhausen, Schweiz/14. september 2021 - Garmin® International, Inc. annoncerede i dag Adventure Racing sportsprofilen, en ny aktivitetsprofil, der giver deltagerne mulighed for at tracke vital information og bruge deres Enduro™ ultraperformance multisportsur, mens de overholder regler og retningslinjer for Adventure Racing-konkurrencer.Dette gør det til det første GPS-aktiverede ur, der er Adventure Race-autoriseret. Den nye Adventure Racing sportsaktivitet er nu tilgængelig via en gratis softwareopdatering. Atleter modtager softwareopdateringen ved at parre og synkronisere deres ur med Garmin Connect Mobile.

"Endurance-atleter får nu lov til at bære et Garmin multisportsur, mens de konkurrerer i Adventure Races, uden at miste data," sagde Dan Bartel, vicepræsident for globalt forbrugersalg. "Med den nye softwareopdatering kan Adventure Racing-konkurrenter fortsat overvåge biometriske data, indstille timere og bruge andre indbyggede funktioner som en højdemåler og kompas, mens de overholder sportens retningslinjer."

"Adventure Racers har trænet med Garmin-produkter i årevis, og nu med introduktionen af den nye Adventure Racing-sportsaktivitet kan de faktisk konkurrere uden at tage deres ur af," sagde Heidi Muller, international events and brand director of Adventure Racing World Series. "Vi er begejstrede for at samarbejde med Garmin om at oprette en aktivitetsprofil, der er bygget til alle aspekter af træning og konkurrence, på et ur, der kan modstå de opslidende elementer og varigheden af et adventureløb."

Et adventureløb er en multisport-orienteringskonkurrence gennem nogle af de mest stringente miljøer på jorden. Hvert hold, der typisk består af fire medlemmer, konkurrerer i flere discipliner, herunder kajakroning, mountainbike og trekking over hundredvis af kilometer. Der er ingen markerede ruter, men hold skal navigere til bestemte checkpoints undervejs ved kun at bruge et kort, de modtager timer før løbet starter.

Garmin Enduro er designet specielt til adventure-atleter og dem, der træner for at konkurrere i udholdenhedsbegivenheder. Enduro har avancerede træningsfunktioner og vigtige værktøjer til overvågning af ydeevne for at maksimere denne. Atleter kan hurtigt justere indstillinger for kun at muliggøre de nødvendige funktioner for at få den længste batterilevetid på et Garmin-ur til dato. En fuld opladning giver en atlet op til 70 timer i GPS-tilstand, som forlænges til op til 80 timer med solceller.

Når du bruger Adventure Racing-aktiviteten, registreres placeringsoplysninger, men de er ikke tilgængelige for atleter under begivenheden. Fordi Adventure Racing og orienteringskonkurrencer ikke tillader GPS-navigation, kan brugerne ikke se GPS-baserede datafelter, men de kan stadig registrere ruten. Med Garmin Enduro på håndleddet kan man overvåge og registrere biometriske data som puls og vil kunne bruge andre funktioner på uret som højdemåler, kompas, alarmer og timere. En verifikationsside viser, hvornår aktiviteten begyndte og sluttede, så de konkurrerende kan bevise over for en embedsmand, at GPS-navigation var deaktiveret under løbet.

Garmins produkter er konstrueret på indersiden til livet udenfor og har revolutioneret livet for eventyrere, atleter og friluftsentusiaster overalt. Engageret i at udvikle produkter, der forbedrer oplevelser og beriger liv, mener Garmin, at hver dag er en mulighed for at innovere og en chance for at slå i går.

For mere information kan du besøge Garmins virtuelle presserum, eller følge os på facebook.com/garmindanmark, instagram.com/garmindenmark eller Garmin Youtube.

Garmin blev grundlagt i 1989 af Gary Burrell og Dr. Min Kao og er i dag en af de mest erfarne udviklere og producenter af avanceret GPS-teknologi. Garmin designer, producerer, markedsfører og sælger navigations-, kommunikations- og informationsenheder og applikationer - hvoraf de fleste fungerer ved hjælp af GPS-teknologi. Garmins produkter er udviklet til at tjene bilister, brugere af mobile og trådløse platforme, sports- og friluftsudøvere, søfarts- og luftfartsektorerne samt OEM applikationer. Garmin Ltd. er etableret i Schweiz, og dets vigtigste datterselskaber er placeret i USA, Taiwan og England. Virksomheden har mere end 8.500 medarbejdere i USA, Taiwan og Europa. Garmin beskæftiger flere end 1.000 ingeniører og sikrer således virksomhedens høje tekniske kompetence. Fra 1989 og frem til i dag har Garmin solgt flere end 100 millioner navigationsenheder på verdensplan. Garmin har været et profitabelt fortagende siden sin grundlæggelse. I Europa har Garmin kontorer i Southampton, München, Wurzburg, Paris, Barcelona, Milano, Lissabon, Graz, Bruxelles, Lohja og Skandinavien. I alle andre europæiske lande, distribuerer Garmin sine produkter via udvalgte importører, der også er ansvarlige for marketing, distribution, product management, mapping og forhandler- og kundesupport. Alle danske og nordiske forhandlere forsynes via Garmins eget logistikcenter i Allerød. For yderligere information, se her: http://www.garmin.com/dk/

Denne pressemeddelelse omfatter fremadrettede udsagn, der vedrører Garmin Ltd. og dets forretning. De udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. Det kan være, at de fremadrettede begivenheder og forhold, der diskuteres i denne pressemeddelelse, ikke forekommer, og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, de risikofaktorer, der er anført i årsrapporten om Form 10-K for året, der sluttede 28. december 2019, indgivet af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31983). En kopi denne Form 10-K er tilgængelig på http://www.garmin.com/aboutGarmin/invRelations/finReports.html. Intet fremadrettet udsagn kan garanteres. Fremadrettede udsagn gælder kun fra den dato, hvor de er lavet, og Garmin forpligter sig ikke til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det skyldes ny information, fremtidige begivenheder eller andet.