Modtag opkald og send sms’er fra Venu 2 Plus – et sundheds- og fitness GPS-smartwatch fra Garmin

Byd velkommen til nye stemmefunktioner – når Venu 2 Plus er tilsluttet din smartphone, modtager du opkald, sms’er og får endda adgang til din telefons stemmeassistent direkte på dit håndled.

Schaffhausen, /d. 4. januar, 2022/Business Wire — Garmin®International, Inc., en del af Garmin Ltd. (NYSE: GRMN), annoncerer i dag Venu® 2 Plus GPS-smartwatch, der lader brugerne modtage opkald og bruge deres kompatible smartphones stemmeassistent til at sende beskeder, stille spørgsmål og meget mere. Disse forbundne egenskaber slutter sig til den robuste samling af sundheds-, wellness- og fitnessfunktioner i Garmin Venu 2 serien herunder: søvnscore, stressregistrering, energiovervågning, Pulse Ox, kvinders helsefunktioner og en bred vifte af fitness- og træningsmuligheder. Med en lysstærk AMOLED-skærm og en batterilevetid på op til 9 dage er Venu 2 Plus en direkte vej til velvære. Tjek video om uret ud her.

”Garmin har bogstaveligt talt besvaret opfordringen om at tilføje stemmefuktioner på enheden til det seneste Venu smartwatch,” udtaler Dan Bartel, Garmins vicepræsident for globalt forbrugersalg. ”For den aktive livsstilskunde er multi-tasking afgørende, og nu har Garmin-kunderne mulighed for at besvare et opkald eller sende en sms uden at grave gennem deres lommer eller taske.”

Her er, hvad der er nyt for Venu 2 Plus:

• Telefonopkald fra håndleddet: Foretag og modtag telefonopkald med et tryk på en knap.
  • Stemmeassistentstyring: kompatibel med Siri, Google Assistant eller Bixby - brugere kan bruge deres smartphones stemmeassistent til at sende tekstbeskeder, stille spørgsmål, styre kompatible smarthome-enheder og meget mere.

Heldagsovervågning af helbredet

Venu 2 Plus skaber velvære med det bredeste udvalg af tilgængelige 24/7 sundhedsovervågningsfunktioner herunder: puls (med brugerkonfigurerbare advarsler for høje eller lave målinger), avanceret søvn med søvnscore og indsigt fra Firstbeat AnalyticsTM, åndedrætsaktiviteter, fitnessalder, vejrtrækning, Pulse Ox, stress, hydrering og kvinders helse Registrering af menstruationscyklus og Registrering af graviditet. Body BatteryTMenergiovervågning viser brugerne, hvor ”opladet” deres krop er samt de drænende virkninger forårsaget af stress og træning. Health SnapshotTm logger et to-minutters vindue med vigtige sundhedsstatikker og genererer en rapport, som brugere kan dele med en sundhedsudbyder; et fantastisk værktøj til at indfange fysiologiske data, når som helst du føler dig ude af din rytme.

Skræddersyet fitness

Venu 2 Plus anvender alle de seneste fitnessfunktioner, der for nylig blev introduceret i Venu 2 serien, inklusive 25+ indbyggede indendørsaktiviteter samt sportsapps med populære aktiviteter såsom gåture, løb, HIIT, cykling, svømning i pool, indendørs klatring, hiking/vandring, avanceret styrketræning med muskelkort-grafik og meget mere.

Hold fitness-følelsen frisk med forudindlæste træningspas på uret, forudinstillede træningsprogrammer, der kan downloades fra Garmin ConnectTM appen på din smartphone, og skab dine egne tilpassede træningsapps ved at vælge imellem mere end 1.400 øvelser. Venu 2 Plus har 75+ forudindstillede animerede træningspas til cardio, yoga, styrke, HIIT og pilates, der korrekt illustrerer form og teknik i Garmin Connect samt på dit håndled. Uanset om du træner til en 5 km eller længere løbetur, er Venu 2 Plus kompatibel med Garmin Coach, der giver gratis træningsplaner.

Sikkerhed og sporing

Udover at være i stand til hurtigt at foretage et opkald uden at grave efter en telefon, inkluderer Venu 2 Plus også Garmins sikkerheds- og sporingsfunktioner såsom automatisk hændelsesdetektion (under udendørs gå- og løbeture) og manuelt udløste assistancealarmer, som begge sender en besked med brugerens placering til nødkontakterne. LiveTrack lader venner og familie spore brugerens udendørs aktiviteter. Brugere kan tildele en udpeget nødkontakt, som Venu 2 Plus kan ringe til vedr. lokale nødtjenester.

Smart-funktioner på håndleddet

Venu 2 Plus indeholder det væsentligste på dit håndled og giver dig adgang til indbygget musik (download op til 650 sange inklusive afspildningslister fra Spotify, Amazon Music og Deezer), Garmin Pay kontaktløs betaling og smart-notifikationer for opkald, beskeder, kalenderpåmindelser, opdateringer på sociale medier, seneste nyheder og meget mere. Tilpas Venu 2 Plus med apps, urskiver og meget mere, der kan downloades direkte fra Connect IQTMstore. I modsætning til andre smartwatches kan Venu 2 Plus bruges med både Android og Apple®smartphones.

Designet til hverdagsbrug

• Venu 2 Plus fås i tre forskellige farvevarianter med en 43 mm urkasse, en krans og hardware af rustfrit stål samt en komfortabel 20 mm silikonerem. Mix og match rem og urskive for et skræddersyet look med Your Watch Your Way.
  • Holdbar Corning® Gorilla® Glass 3 touchscreen AMOLED- skærm med et valgfri ‘altid tændt tilstand’.
  • Imponerende batterilevetid på op til 9 dage i smartwatch-tilstand og op til 8 timer GPS+ musik-tilstand.
  • Hurtig batteriopladning, hvor 10 minutters opladning giver op til en hel dags batterilevetid i smartwatch-tilstand og en time, hvis der bruges GPS+musik. Forlæng tiden med batterisparefunktionen.

Venu 2 Plus har en vejledende pris på DKK 3.499 og er tilgængelig på www.garmin.dk Uret er CES 2022 Innovation Awards honoreret og vil blive vist under showet på Garmins stand, #3643.

Konstrueret på indersiden til livet udenfor, har Garmins produkter revolutioneret wellness-industrien. Forpligtet til at udvikle wearables og sundhedsmålingsværktøjer, der hjælper mennesker på alle aktivitetsniveauer med at leve sundere liv, Garmin mener, at hver dag er en mulighed for at innovere og en chance for at slå i går.

For mere information kan du besøge Garmins virtuelle presserum, eller følge os på facebook.com/garmindanmark, instagram.com/garmindenmark eller Garmin Youtube.

1 Dette er ikke et medicinsk udstyr og er ikke beregnet til brug ved diagnosticering eller overvågning af nogen medicinsk tilstand; se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox er ikke tilgængelig i alle lande.

2 Se Garmin.com/ataccuracy

3 Når den er parret med en kompatibel smartphone. For krav og begrænsninger for sikkerheds- og sporingsfunktioner, se Garmin.com/safety.

4 Kan kræve premium-abonnement fra en tredjeparts musikudbyder

5 Se aktuelt understøttet land, betalingsnetværk og udstedende bankoplysninger.

Om Garmin International, Inc. Garmin International, Inc. er et datterselskab af Garmin Ltd. (NYSE: GRMN). Garmin Ltd. er registreret i Schweiz, og dets vigtigste datterselskaber er placeret i USA, Taiwan og Storbritannien. Garmin og Venu er registrerede varemærker, og Firstbeat Analytics, Health Snapshot, Index, Body Battery, Garmin Connect, Garmin Pay og Connect IQ er varemærker tilhørende Garmin Ltd. eller dets datterselskaber.

Android er et varemærke tilhørende Google LLC. SPOTIFY og Spotify-logoet er blandt de registrerede varemærker tilhørende Spotify AB. Amazon Music og alle relaterede logoer er varemærker tilhørende Amazon.com, Inc. eller dets datterselskaber. Apple er et varemærke tilhørende Apple Inc., registreret i USA og andre lande.

Alle andre mærker, produktnavne, firmanavne, varemærker og servicemærker tilhører deres respektive ejere. Alle rettigheder forbeholdes.

Denne pressemeddelelse omfatter fremadrettede udsagn, der vedrører Garmin Ltd. og dets forretning. De udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. Det kan være, at de fremadrettede begivenheder og forhold, der diskuteres i denne pressemeddelelse, ikke forekommer, og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, de risikofaktorer, der er anført i årsrapporten om Form 10-K for året, der sluttede 26. december 2020, indgivet af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31983). En kopi denne Form 10-K er tilgængelig på http://www.garmin.com/aboutGarmin/invRelations/finReports.html. Intet fremadrettet udsagn kan garanteres. Fremadrettede udsagn gælder kun fra den dato, hvor de er lavet, og Garmin forpligter sig ikke til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det skyldes ny information, fremtidige begivenheder eller andet.