Nyt fra Garmin: Ny Alpha-serie af håndholdte enheder og hundehalsbånd

Nyt fra Garmin: Ny Alpha-serie af håndholdte enheder og hundehalsbånd

Næste generation af hundeenheder giver Garmins mest omfattende sporingsløsning

Schaffhausen/11. maj 2023/Outdoor Wire – Garmin (NYSE: GRMN) annoncerede i dag Alpha® 300-serien og T 20halsbåndsserien, den nyeste generation af sporingssystem til jægere og deres hunde. Alpha 300-serien giver nu næsten tre gange så lang batteritid som sin forgænger; en lys 3,5" levende touchscreen; inReach® satellitteknologi på visse modeller1; og nye funktioner til at strømline brugernes oplevelse i marken. Kunder kan parre deres Alpha 300-serie håndholdte med eksisterende Alpha-halsbånd eller de nye T 20 hundehalsbånd for en uovertruffen sporingsoplevelse. De nye halsbånd i universel størrelse passer til store og små racer, tilbyder en rækkevidde på op til 14,5 kilometer og kan give optimeret batteritid gennem Dynamic Tracking, samt har brugerudskiftelige batteripakker og GPS-flexbånd.

"Vores mest robuste hundesporingssystem er specielt bygget til at imødekomme behovene hos Garmin jagtkunder. Uanset hvor du er, er Alpha 300-serien og nye halsbånd bygget til at holde dig og din hund på sporet i længere tid end nogensinde før, takket være væsentligt øget batteritid og forbedret brugeroplevelse.”– Dan Bartel, Garmin Vice President for Global Consumer Sales

Alpha 300 - Håndholdte

Alpha 300-serien er specialbygget til at hjælpe med jagt. Det genopladelige lithiumion batteri giver op til 55 timers batteritid, så kunderne kan jage længere uden at skulle genoplades. Opladning leveres nu via en opdateret USB-C-opladningsport, og der kan bruges ekstra håndholdte batterier (medfølger ikke).

Alpha 300-seriens nye 3,5" responsive touchscreen giver skarpt udsyn under alle forhold, dag eller nat, og kan betjenes, selv når du har handsker på. Kunder kan tilpasse deres Alpha 300-oplevelse med et nyt hovedmenu-redesign samt en "favoritter"-bar, for at gøre deres Alpha-enhed bedst egnet til deres jagtprioriteter. Alpha 300 giver den robuste kortlægning, Garmin-brugere har brug for og er kommet til at forvente. Ud over multi-GNSS-understøttelse og forbedrede kortlægningssystemer, såsom forudindlæst TopoActive Europe-kortlægning og direkte-til-enhed satellitbilleder.

Ved jagt i store grupper eller tæt befolkede områder kan Alpha 300-serien nu hjælpe med at reducere halsbåndsinterferens gennem den nye "Channel View"-funktion. Channel View overvåger koncentrationen af Garmin-halsbånd i et område, så ejere kan undgå at forstyrre andre Garmin-halsbånd i brug.

Alpha 300i kan give ro i sindet med global kommunikationsdækning gennem inReach satellitteknologi. Med det globale Iridium-satellitnetværk kan brugere sende og modtage beskeder, navigere på deres rute, spore og dele deres jagt og om nødvendigt udløse en SOS til Garmin ResponseSM, det 24/7 globale responskoordinationscenter1. For at lette kommunikationen med venner og familie kan brugere oprette forbindelse trådløst til Garmin MessengerTM-appen på deres kompatible mobile enheder. Den nye app kan automatisk skifte mellem Wi-Fi®-forbindelse, mobil- og satellitnetværkslinks for at give problemfri til-eller-fra-netforbindelse, samt understøtte gruppemeddelelser.

Alpha 300-serien, som kræver et kompatibelt hundehalsbånd, er kompatibel med T 5, T 5 Mini, T 5X hundehalsbånd, samt Alpha 200, Alpha 10, Alpha 100, Alpha 50 og håndholdte.

Alpha T 20 - Hundehalsbånd

Uanset hvilken race af hunde kunder løber, eller hvordan de jager, giver de nye Alpha T 20 hundehalsbånd slanke, robuste halsbånd i universel størrelse designet til at passe til store og små racer. Selvom det både er tyndere og lettere end Garmin-halsbånd i fuld størrelse, giver det nye Alpha T 20-halsbånd stadig hundesporingskapacitet på op til 14,5 km, når det bruges med en kompatibel Garmin-håndholdt enhed. Brugere kan nu også nemt ændre GPS-flexbåndet og endda batteripakken kun ved hjælp af en stjerneskruetrækker.

Garmins nye udvalg af halsbånd leverer unikke funktioner til jagtpræstationer, herunder:

• Dynamisk sporing registrerer automatisk, når en hund bevæger sig, stopper mm., og reducerer GPS-sporingspunkternes intervaller for at forlænge batteriets levetid.
  • Takket være den reducerede transmissionstid af Dynamic Tracking kan potentiel interferens med nærliggende halsbånd i overfyldte situationer reduceres.
  • Begge halsbånd kan modtage op til 68 timers kontinuerlig brug med en standard batteripakke eller op til 136 timers kontinuerlig brug med en ny udvidet batteripakke. Batteripakker sælges separat og kan udskiftes af brugeren.
  • For at holde visuel kontakt med deres hunde kan brugere vælge mellem syv flerfarvede LED-beacon-lys, der kan tilpasses, på hundehalsbåndet.
  • LED halsbåndslys kan fjernaktiveres eller ændres fra en brugers kompatible håndholdte for at hjælpe med at holde styr på deres hund under dårlige lysforhold og hjælpe med at advare bilister, hvis en hund vandrer i nærheden af en vej.

Det har aldrig været nemmere at holde sig opdateret på softwaren med automatiske softwareopdateringer, når T 20 oplades og tilsluttes et netværk med Wi-Fi-teknologi. Alpha T 20 hundehalsbånd kan nemt integreres i brugernes eksisterende Garmin-økosystemer, uanset om det er med en Alpha 10, Alpha 100, Alpha 200, Alpha 200i, Alpha 300, Alpha 300i, Alpha 50 og PRO 550 Plus.

Alpha 300-serien har en vejledende udsalgspris på DKK 6.599 for Alpha 300 og DKK 6.999 for Alpha 300i med inReach-teknologi. Alpha-halsbånd har en vejledende udsalgspris på DKK 2.749 for T 20. Besøg garmin.com/outdoor for at lære mere.

1Aktivt satellitabonnement påkrævet. Nogle jurisdiktioner regulerer eller forbyder brugen af satellitkommunikationsenheder. Det er brugerens ansvar at kende og følge alle gældende love i de jurisdiktioner, hvor enheden er beregnet til at blive brugt.