Udnyt solens kraft med Forerunner 955 Solar fra Garmin

Udnyt solens kraft med Forerunner 955 Solar fra Garmin

For at fejre Global Running Day introducerer Garmins nye GPS-løbe- og triatlon-smartwatch solopladning, en touchscreen-grænseflade og førsteklasses træningsfunktioner til Forerunner-serien

OLATHE, Kan./ 1. juni 2022/Business Wire – Garmin® International, Inc., en enhed af Garmin Ltd. (NYSE: GRMN), annoncerede i dag Forerunner® 955 Solar,dets første dedikerede løbe-smartwatch med solopladning. Forerunner 955 Solar har Power Glass™ med solopladning og giver atleter op til 20 dages batterilevetid i smartwatch-tilstand1 og op til 49 timer i GPS-tilstand2. Forerunner 955 Solar er bygget til det lange løb og har en altid tændt fuldfarveskærm, der er let at læse - selv i direkte sollys - mens en responsiv touchscreen komplementerer det traditionelle 5-knappers design, hvilket giver hurtig adgang til hverdagens sundhedfunktioner, nemmere kontrol over kort og mere. Forerunner 955 Solar er designet med løberen i tankerne og tilføjer innovative nye funktioner som hjertefrekvensvariabilitet (HRV), en træningsparathedsscore og race-widget for at hjælpe atleter bedre med at forberede sig til deres næste store løb. Garmin lancerer Forerunner 955 Solar i forbindelse med Global Running Day, en årlig fejring af løbesporten, der opfordrer atleter på alle niveauer til at gøre en livsændrende forpligtelse til at løbe.

"Atleter, der stræber efter at være de bedste, søger de bedste træningsværktøjer, og vi er glade for at kunne introducere Forerunner 955 Solar til vores udvalg af førende GPS-løbe-smartwatches," sagde Dan Bartel, Garmins vicepræsident for globalt forbrugersalg. "Med avancerede træningsfunktioner og præstationsmålinger giver Forerunner 955 Solar dig værktøjerne til at jagte dine mål. Uanset hvor, hvornår eller hvorfor du løber, vil Forerunner 955 Solar hjælpe dig med at gå den ekstra mil."

Her er det nye

• Solopladning: Power Glass solopladning giver atleter op til 49 timers batterilevetid i GPS-tilstand.2
  • Touchscreen-grænseflade: Stryg hurtigt gennem kort, statistik og mere. Det traditionelle 5-knaps design kan bruges separat eller sammen med touchskærmen.
  • Multi-band GPS: Hold dig på sporet i de mest udfordrende miljøer med multi-band, multi-satellit-system tracking.
  • Træningsparathed: Lær hver dag, hvor klar kroppen er til at drage fordel af træning ved at tage højde for søvn, restitutionstid, HRV-status og yderligere målinger.
  • HRV-status: Spor pulsvariationer, mens du sover for at få bedre styr på restitutionen og et overordnet wellnessbillede.
  • Morgenrapport: Når den er parret med en smartphone, modtag dagens vejr- og daglige træningsforslag samt information om sidste nats søvn og HRV-status.3Rapporten kan endda tilpasses, så atleter kun kan se de detaljer, de ønsker at se.
  • Løbswidget: Se information om løbsforberedelse – inklusive en løbsdagsspecifik præstationsforudsigelse, løbsdagsvejr og et nedtællingsur – alt sammen i én widget. Når et løb er planlagt, vil daglige foreslåede træningspas tilpasses baseret på en atlets løbsplaner.
  • Udholdenhedsindsigt i realtid: Overvåg og spor anstrengelsesniveauer i realtid under en løbetur eller en tur.
  • Indbygget løbeeffekt: Når du bruger en Running Dynamics Pod eller HRM-Pro™(sælges separat), kan du modtage realtidsmålinger af, hvor meget kraft der udøves på en løbetur, indbygget i uret – ingen app kræves.

Lavet til medaljer

For at hjælpe atleter med at jagte deres næste PR inkluderer Forerunner 955 Solar vigtige præstations- og træningsværktøjer fra Firstbeat Analytics™ som VO2 max, træningsbelastning, præstationstilstand, træningseffekt og mere. Hvad mere er, vil nye indikatorer såsom HRV-status, seneste træningshistorie og præstation give atleter større indsigt i deres overordnede træningsstatus - og om de træner produktivt, topper eller anstrengt. Daglige træningsforslag vil give atleter en hel uges daglig træningsvejledning baseret på deres konditionsniveauer og generelle velvære og vil endda tilpasse sig baseret på løbsplaner, der er sat op ved hjælp af den nye løbswidget. Når du bruger en Running Dynamics Pod eller HRM-Pro monitor (hver sælges separat), kan atleter tracke løbedynamik såsom kadence, skridtlængde, jordkontakttid og mere. Desuden kan atleter tracke deres cykledynamik, såsom siddende/stående stilling, effektfase og platforms centeroffset, når de bruger en kompatibel Garmin-effektmåler (sælges separat). I vandet vil Forerunner 955 Solar tracke en svømmers distance, tag, tempo, personlige rekorder og mere.

Løbere og triatleter kan tage deres træning til næste niveau ved at synkronisere indendørs og udendørs træning automatisk fra Garmin Connect™, Tacx træningsappen og andre tredjeparts platforme. Ydermere er Forerunner 955 Solar kompatibel med Garmin Coach - gratis 5K, 10K og halvmarathon træningsplaner, der tilpasser sig baseret på en løbers mål og præstationer.

Gå afstanden

• Uanset om du løber på byens gader eller cykler gennem tæt dækkede stier, giver Forerunner 955 Solar atleter indbyggede kort i fuld farve, så de kan holde sig på sporet og gå langt.
  • Følg en rute eller bane med sving-for-sving-anvisninger og vid på forhånd, hvornår det næste sving kommer.
  • Planlæg og download ruter ved hjælp af baneskaberen i Garmin Connect, som bruger Trendline™ popularitetsruting til at give de bedste lokale stier eller oprette baner på platforme som Strava og Komoot, der problemfrit synkroniseres med uret.
  • Forbered dig på, hvad der er forude med udvalgte interessepunkter langs en rute. Se derudover præstationsmålinger, mellemtider, distance- og højdedata og en oversigt over kommende nøglepunkter.
  • Hold tempoet ved hjælp af PacePro™, et værktøj, der giver karakterjusteret vejledning, når atleter løber en bane.
  • Brug ClimbPro på downloadede baner for at se oplysninger i realtid om aktuelle og kommende stigninger, inklusive gradient, distance og højdeforøgelse.
  • Indtast en distance, at løbe eller cykle, direkte på uret, og modtag øjeblikkeligt foreslåede baner, der cirkler tilbage til startpunktet.

Heldagsbrug

Forerunner 955 Solar er designet til at blive brugt hele dagen og inkluderer avancerede sundheds- og wellness-funktioner. Håndledsbaseret Pulse Ox4 overvåger blodets iltmætning og giver et klarere billede af søvn og højdeakklimatisering, mens Body Battery™ energiovervågning viser aktuelle energiniveauer, som kan hjælpe atleter med at finde de bedste tidspunkter for aktivitet og hvile. Hvad mere er, lader kvinders helsefunktioner, herunder tracking af menstruationscyklus og graviditet, kvinder logge symptomer og modtage trænings- og ernæringsvejledning.

Forerunner 955 Solar holder det væsentlige på håndleddet med indbygget musik (download op til 2.000 sange fra afspilningslister på Spotify®, Amazon Music og Deezer (premium abonnement kan være påkrævet)), Garmin Pay™ kontaktløse betalinger5 og smartnotifikationer til opkald, tekstbeskeder, opdateringer på sociale medier og advarsler fra en atlets Apple®- eller Android™-smartphone. Sikkerheds- og sporingsfunktioner giver ro i sindet, mens de træner udenfor ved at sende en atlets live-placering til udvalgte nødkontakter – eller automatisk sende en besked, hvis en hændelse registreres.6Mens de kører indenfor, kan atleter også styre en Tacx® Smart-træner via ANT+® teknologi lige fra uret til banesimulering, automatiske modstandsændringer og træningsopfordringer ved brug af baner eller træningspas. Hvad mere er, kan Forerunner 955 Solar tilpasses med brugerdefinerede urskiver, datafelter og apps og widgets fra Connect IQ™ Store.

Forerunner 955 Solar er tilgængelig nu og har en vejledende udsalgspris på DKK 5.049 En version uden solopladning, Forerunner 955, er også tilgængelig med en vejledende udsalgspris på DKK 4.299.

1 Assumes all-day wear with 3 hours per day outside in 50,000 lux conditions

2 Solar charging, assuming continuous use in 50,000 lux conditions

3 The data and information provided by these devices is intended to be a close estimation of your activity and metrics tracked, but may not be precisely accurate

4 This is not a medical device and is not intended for use in the diagnosis or monitoring of any medical condition; see Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox is not available in all countries.

5 View current supported country, payment network and issuing bank information

6 When paired with a compatible smartphone; see Garmin.com/ble. For safety and tracking features requirements and limitations, see Garmin.com/safety

1 Forudsætter heldagsbrug med 3 timer om dagen udendørs under 50.000 lux forhold

2 Solopladning, forudsat kontinuerlig brug under 50.000 lux-forhold

3 De data og oplysninger, der leveres af disse enheder, er beregnet til at være et tæt estimat af din aktivitet og målinger, der er sporet, men er muligvis ikke præcist nøjagtige

4 Dette er ikke et medicinsk udstyr og er ikke beregnet til brug ved diagnosticering eller overvågning af nogen medicinsk tilstand; se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox er ikke tilgængelig i alle lande.

5 Se aktuelt understøttet land, betalingsnetværk og udstedende bankoplysninger

6 Når parret med en kompatibel smartphone; se Garmin.com/ble. For krav og begrænsninger for sikkerheds- og sporingsfunktioner, se Garmin.com/safety

Denne udgivelse indeholder fremadrettede udsagn vedrørende Garmin Ltd. og dets forretning. Sådanne udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. De fremadrettede begivenheder og omstændigheder, der er diskuteret i denne udgivelse, forekommer muligvis ikke, og faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, de risikofaktorer, der er beskrevet i det årlige Rapport på formular 10-K for året, der sluttede 26. december 2020, og kvartalsrapporten på formular 10-Q for kvartalet, der sluttede den 25. september 2021, indsendt af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31983 A kopi af Garmins Form 10-K og Q3 2021 Form 10-Q kan downloades fra https://www.garmin.com/en-US/investors/sec/. Ingen fremadskuende erklæring kan garanteres. Fremadskuende Udtalelser gælder kun fra den dato, hvor de er afgivet, og Garmin påtager sig ingen forpligtelse til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det er som følge af ny information, fremtidige begivenheder eller andet.