Geberit investerer yderligere i dansk showroom, ekspertise og kundeservice

Geberit investerer yderligere i dansk showroom, ekspertise og kundeservice

Den schweiziske producent af højteknologiske produkter og systemer til VVS-branchen, Geberit, har de seneste år gjort en dyd ud af at investere i danske showrooms og lokal kundesupport for at positionere sig yderligere på både BtC og BtB-produkter.

Nu er Geberit klar til en udbygning og opgradering af det 400 kvadratmeter store showroom i Albertslund:

”Vi oplever øget interesse og efterspørgsel fra både installatører og arkitekter, der i stort omfang gør brug af vores showrooms – både i forhold til dem selv og deres kunder. Derfor er det også helt oplagt, at vi nu opgraderer vores showroom i Albertslund, så vi kan vise alle Geberit-produkter – fra tagafvandingssystemer over brusevægge til toiletter og møbler. Det kommer helt klart til at styrke vores position i markedet,” siger Bent Knudsen, direktør hos Geberit Danmark.

De nyrenoverede lokaler forventes at stå færdige marts 2020, og som noget særligt vil alle tekniske produkter blive vist i et såkaldt kompetencecenter. Her kan installatører og ingeniører bl.a. deltage i gratis seminarer om installation, brugsvand m.m. samt opleve et avanceret lydcenter, hvor de kan høre forskellen på et skyl i de forskellige typer af Geberits lydisolerede Silent-rør.

Samler al viden ét sted

Fra 1. april 2020 samler Geberit desuden alle sine kræfter inden for dansk support på hovedkontoret i Lystrup ved Aarhus. Hidtil har der været en mindre supportafdeling i Albertslund-afdelingen, men de stillinger her overføres nu til Lystrup.

”Det er noget helt særligt i branchen med så stor en lokal teknisk og kommerciel supportafdeling, og det er et område, vi prioriterer ekstremt højt. Men også en service, som vi oplever en kraftig stigning i efterspørgslen på fra vores kunder. Derfor er det vigtigt for os at samle alle kræfter under ét tag for at kunne sikre en større fleksibilitet og vidensdeling samt forenkle arbejdsgangene. Det gør det ganske enkelt nemmere og bedre at være kunde hos Geberit. Vi investerer derudover også i et SHARP koncept i installatørernes showroom, ligesom vi sigter mod et forbrugerrettet fokus,” siger Bent Knudsen.

Fakta om Geberit

Geberit-gruppen, der har aktiviteter verden over, er førende på markedet i Europa inden for sanitetsprodukter. Geberit leverer innovative løsninger til badeværelset til både private og erhverv, og alt bliver testet til perfektion på virksomhedens højteknologiske anlæg – bl.a. for at sikre så energieffektive og vandbesparende løsninger som muligt til gavn for miljøet.

Geberit har globalt 12.000 medarbejdere i 10 lande. Det danske hovedkontor ligger i Lystrup ved Aarhus.

Geberit-gruppen, der har aktiviteter verden over, er førende på markedet i Europa inden for sanitetsprodukter. Som en integreret koncern har Geberit en meget stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande og er derfor i stand til at levere unik merværdi inden for både sanitetsteknologi- og badeværelseskeramiksektorerne.

Produktionskapaciteten omfatter 29 produktionsanlæg, hvoraf de 6 har oversøiske placeringer. Koncernens hovedkvarter ligger i Rapperswil-Jona i Schweiz. Med mere end 12.000 medarbejdere i over 50 lande genererer Geberit en nettoomsætning på 3,1 mia. CHF i 2018. Geberits aktier er børsnoteret på SIX Swiss Exchange. Geberits aktier har været børsnoteret på SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Anja Hellberg

Pressekontakt Partner & kommunikationsrådgiver +45 2858 8076
Karin Busk Thygesen

Pressekontakt Marketingkoordinator +45 24 94 45 81

Innovative sanitetsløsninger til moderne badeværelser

Geberit-gruppen, der har aktiviteter verden over, er førende på markedet i Europa inden for sanitetsprodukter. Som en integreret koncern har Geberit en meget stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande og er derfor i stand til at levere unik merværdi inden for både sanitetsteknologi og badeværelseskeramik.
Produktionskapaciteten omfatter 26 produktionsanlæg, hvoraf de 4 har oversøiske placeringer. Koncernens hovedkvarter ligger i Rapperswil-Jona i Schweiz. Med omkring 12.000 medarbejdere i over 50 lande genererede Geberit en nettoomsætning på 3,5 mia. CHF i 2021. Geberits aktier er børsnoteret på SIX Swiss Exchange. Geberits aktier har været børsnoteret på SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Lægårdsvej 26
8520 Lystrup