Indret et luksusbad, der er nemt at gøre rent

Indret et luksusbad, der er nemt at gøre rent

Det er lettere end du tror at indrette et bad, der udstråler gennemført luksus og lækkerhed, og som du ikke skal bruge timer på at gøre rent – hvis du lader moderne design med smarte funktioner hjælpe dig på vej.

Her kan du se, hvilke små detaljer, der gør den store forskel.

Brusebadet

Afløbet i brusenichen er måske ikke det, der bliver lagt flest tanker i, når vi indretter badeværelset. Men i dag findes der afløbsrender, der på flotteste vis integreres i gulve og som er meget rengøringsvenlige.

Afløbsrenden Geberit CleanLine har et smukt og moderne design, der er let at integrere i badet. Modsat mange traditionelle afløbsrender, kan snavs og bakterier ikke samle sig i yderkanterne, da alt vandet samles midtpå, hvor der tilmed er en integreret hårsi, som kan fjernes og skylles på ingen tid. Overdelen er let at tage af ved rengøring, og vandlåsen er uden skarpe kanter, hvilket gør at snavs har svært ved at sætte sig fast.

Den monteres i gulvet, tilsluttes afløbet og beklædes efterfølgende med de ønskede fliser, hvilket giver en næste usynlig afløbsrende. Geberit CleanLine kan placeres helt ind til væggen eller i midten af brusenichen, så du kan indrette præcis, som du ønsker i dit hjem.

Glatte overflader

Et af de steder, hvor kalken oftest sætter sig, er på fliserne i brusekabinen – så i stedet for de klassiske små, kvadratiske fliser til badet, kan du overveje at indrette med større fliser, der er mere rengøringsvenlige.

Det er også smukt at beklæde hele eller dele af gulv og vægge med marmor eller glas, der giver et eksklusivt udtryk. Også vinyl har udviklet sig meget, og der findes i dag mange smukke muligheder, hvor du kan indrette en unik brusekabine i flotte farver.

Smart opbevaring

Mange af os har shampoo og badeprodukter stående direkte på gulvet i brusenichen, hvor kalk og bakterier nemt kan samle sig, fordi der aldrig bliver helt tørt omkring dem.

Tricket til et bad, der er nemt at holde rent er derfor især, at overfladerne skal være lette at komme til, uden du skal flytte for meget rundt på ting, når du skal gøre rent.

Indret derfor i stedet med en smart hylde til produkterne eller tænk i væghængte skabsløsninger, der kan tåle vand, så det er let for dig at gøre rent på gulv og vægge i brusekabinen.