Find Vægteren i København - og vind flotte præmier til dig og din by!

I gamle dage sørgede en vægter i mørk uniform for at holde ro og orden i byens gader om natten. Han forsvandt officielt fra bybilledet i 1902. Men nu vender Vægteren tilbage - i netop din by. Men denne gang sker det i ny, moderne forklædning - og med store præmier i tasken.

Vægterens historiske værdier lever nemlig stadigvæk i bedste velgående hos Gjensidige Forsikring, som har vægteren i sit logo. Det handler stadigvæk om at skabe "tryghed i egen hverdag - både ude og hjemme” og "hurtig hjælp, når skaden er sket".

Derfor inviterer Gjensidige Forsikring sommerfriske danskere til at finde Vægteren i 20 byer fordelt på hele Danmarkskortet i perioden den 4. - 29. juli 2011. Og vægteren kommer også til København den 29. juli.

Vægteren går ikke mere syngende gennem nattens gader, men optræder nu i en A3-størrelse. Han er også blevet mere genert med årene, fordi han gemmer sig mange forskellige steder - og har en hemmelig kode.

Denne kode skal du aktivere på Facebook, så deltager du i flere konkurrencer - og får samtidig et gratis godt råd til at blive bedre sikret. Hver dag trækker radiostationen NOVA FM dagens heldige vinder, som får et gavekort på 500 kroner til en oplevelse for dig og dine venner/familie.

Når vægteren har besøgt alle 20 byer, trækkes der lod om en af følgende hovedpræmier, som vinderen selv har været med til at bestemme på Facebook:

* En Hyundai-bil stillet til rådighed for hele familien

* En uges ferie i et sommerhus (værdi: 10.000 kroner)

* Få en professionel kok hjem i køkkenet, der laver mad til dig og dine venner (10 personer)

Som en ekstra overraskelse er alle deltagere også med i en konkurrence for den by, du bor i. Og jo flere, der er med - jo bedre!

Hver dag kan der følges med på Facebook og på radiostationen NOVA FM, hvor højt København ligger placeret - og dermed hvor mange, der deltager i konkurrencen. Alle deltagere fra den vindende by går også videre i lodtrækningen om hovedpræmierne.

Hvis du og din by vinder, kan du sammen med Gjensidige Forsikring donere en helt ny bænk til byen med dit navn indgraveret. En bænk er et sted, hvor mange lokale oplevelser har taget sit udgangspunkt - det første kys eller bare at nyde tilværelsen og se bylivet passere forbi. En bænk er et trygt sted at sætte sig.

Hvornår er Vægteren i netop din by?

Find listen på Facebook www.findvægteren.dk

For yderligere information: Gjensidige Forsikring - Kommunikationschef Trine Andrup mobil 27 52 51 06.

• Økonomi, finans

• find vægteren
  • forsikringsselskabet
  • gjensidige forsikring
  • konkurrence
  • trine andrup
  • vægter

Vores målsætning er at give vores kunder klar besked om forsikring. Vi ved, at forsikring kan være indviklet og samtidig ved vi, at ikke to kunder er ens. Derfor tager vores rådgivning altid udgangspunkt i den enkelte kundes behov.

Trine Andrup

Pressekontakt Kommunikationschef PR og Kommunikation +45 27 52 51 06