Husk at af- og tilmelde el på din nye adresse

Når man flytter er der mange ting som man skal tage stilling til. Hos NettoPoweroplever de ofte, at af- og tilmelding af el er en af de ting, som man glemmer — og det er ærgerligt da forglemmelsen kan have stor betydning.

Hvis man glemmer at afmelde el på adressen som man fraflytter, og den nye ejer/lejer, også ”glemmer” at tilmelde sig så står man selv med regningen. Det er ikke ualmindeligt at vi oplever, hvordan denne forglemmelse har betydet at flere har betalt for el på en gammel adresse i flere måneder.

Læs også: Meld flytning når du skifter adresse — Sådan gør du

Hvis man husker, at afmelde el på sin gamle adresse, men glemmer at tilmelde på den nye adresse, så kan det også have stor økonomisk betydning. Ifølge reglerne så skal den el-leverandør, som den tidligere lejer/ejer havde valgt, fremsende et tilbud på levering af el.

Hvis man ikke, indenfor fem hverdage, svarer på denne henvendelse så har el-leverandøren ret til at afbryde strømmen, og det betaler man selv for. Hvis man har fået afbrudt strømmen kan det hurtigt koste 2000 kroner at få åbnet igen, inklusiv diverse gebyrer, samt ofte også en sikkerhedsstillelse på flere måneders forbrug.

Få et overblik her: 5 vigtige must-do’s ved din flytning

Har man for eksempel haft et gennemsnitlig forbrug på 4000 kWh årligt, så kan sikkerhedsstillelsen hurtigt løbe op i 2500 kroner.

Det er derfor vigtigt både at afmelde el på sin gamle adresse og tilmelde på sin nye. Det kræver ofte ikke andet, end få klik på en vha. selvbetjening hos el-leverandøren og kan altså koste mange penge, hvis man ikke får det gjort.

Husk at du ved din flytning altid kan benytte Gloove’s tilbud om billig flyttehjælp. Vi har flyttemænd i både København, Aarhus, Odense og Aalborg, hvor vi giver en hånd med ved din flytning for 195 kr. pr. time.

• Livsstil, mode, fritid

Vores klare mål er at skabe en nytænkende flyttehjælp, som skaber et alternativ til de nuværende gør-det-selv flytninger eller brugen af flyttemand.