Et element fra dette års GLS julekampagne

”Yai! Nu er jeg her – kommer du og henter mig i dag?”

- siger den lille pakke til sin modtager i dette års GLS-julekampagne, der også i 2019 sætter fokus på tidlig afhentning af pakker. En opfordring til forbrugerne om at bestille julegaver i god tid, og en appel om at hente deres pakker i GLS' PakkeShops, så snart de modtager besked om, at de ligger klar. Fordi virksomheden har erfaring for, at dette er en jule-hjælp til selvhjælp.

Sidste år steg antallet af pakker til private i december med ca. 25 % af virksomhedens samlede pakkevolumen, sammenlignet med året før. Og allerede nu, med omkring 4 uger til jul, mærker man, at julehandlen for alvor er i gang. Derfor forventer man også i år, at have et rekord stort antal julepakker til distribution igennem GLS-netværket. Og det giver ekstra travlhed ude i GLS’ PakkeShops, da rigtig mange af disse pakker, bliver bestilt til levering direkte i en PakkeShop.

Derfor opfordrer pakkerne i GLS’ jule-kampagne også i år venligt til, at forbrugerne henter dem rigtig hurtigt. Det er med til at skabe luft til flere pakker i PakkeShoppen, som igen betyder, at endnu flere julegaver kan finde vej til deres plads under juletræet i god tid.

GLS har også i 2019 forberedt sig grundigt til årets travleste tid. ”Pakker til tiden og med god kvalitet er vores største ambition, også i højsæsonen”, siger Karsten Klitmøller, General Manager i GLS Denmark, og fortsætter: ”Og vi bestræber os på at udvikle vores virksomhed løbende, så vi altid er klar til at møde kundernes krav og forventninger på tværs af hele forretningen. Og helt konkret har vi i 2019 udvidet vores sorteringskapacitet med bl.a. et helt nyt depot i Horsens og udbygget vores i forvejen store depot i København”. Derudover har virksomheden mere end 1.600 PakkeShops fordelt i hele Danmark.

GLS Kundeservice sidder klar ved mail og telefon for at hjælpe kunderne: Alle hverdage fra kl. 8.30-20.00 og alle lørdage fra og med den 30. november - 21. december fra kl. 8.00-17.00.

”Vi tror på, at pakkemodtagerne ser fordelene ved at hente deres pakker i god tid, og vi oplever heldigvis, at de ofte har stor forståelse for den ekstra travlhed – også på vores telefoner. Men det forudsætter til gengæld, at vi gør vores allerbedste for at give dem en god oplevelse igennem hele systemet”, slutter Karsten Klitmøller, med ønsket om en god jul til alle.

GLS Denmark og GLS koncernen -

Kvalitetsførende inden for pakkedistribution i Europa.

GLS Denmark og GLS Express er selskaber af GLS, General Logistics Systems B.V. (med hovedsæde i Amsterdam). GLS leverer pålidelige pakkedistributionsløsninger af høj kvalitet til mere end 200.000 kunder og tilbyder derudover ekspres- og logistikydelser. "Kvalitetsførende inden pakkelogistik" – sådan lyder grundprincippet i GLS. Med egne selskaber og partnere dækker koncernen 45 lande, og er forbundet med hele verden via kontraktlige aftaler. Med sit vejbaserede netværk er GLS en af de førende udbydere af pakkedistribution i Europa. Koncernen er også til stede i Canada og på USA’s vestkyst. GLS råder over ca. 70 centrale og regionale hubs og ca. 1.400 depoter og agenturer. Omkring 19.000 medarbejdere, ca. 26.000 distributionsbiler og ca. 3.500 line hauls arbejder hver dag for GLS. I regnskabsåret 2018/19 transporterede GLS 634 mio. pakker og opnåede en omsætning på 3,3 mia. euro.

Marketing og kommunikation

Pressekontakt GLS Denmark og GLS Express 76 33 11 00