Pakkedistribution

DTL-certificering til alle GLS' distributionspartnere

Forretningskvalitet og social ansvarlighed

DTL-certificering til alle GLS’ distributionspartnere

Kolding, 5. april 2016. Alle GLS Denmarks distributionspartnere er nu certificeret af Dansk Transport og Logistik (DTL). Certificeringen dokumenterer god virksomhedsledelse og systematisk sikring af høj kvalitet.

Formålet med certificeringen er at skabe større pålidelighed og gennemsigtighed og forbedre miljøet på arbejdspladsen. GLS er den første store pakkedistributør i Danmark, der udelukkende samarbejder med certificerede partnere. På baggrund af input fra GLS udviklede DTL i 2014 en ny certificeringsmodel for kurer- og transportvirksomheder, der er medlem af DTL.

Der findes ingen formel uddannelse, der klæder selvstændige vognmænd, med biler under 3500 kg, på til deres mange forskellige opgaver. „Derfor indeholder certificeringen et uddannelses- og rådgivningsprogram, der er tilpasset dette behov“, siger Karsten Klitmøller, General Manager GLS Denmark. „Det hjælper deltagerne til at sikre deres tilværelse, at være gode arbejdsgivere og til at kunne tilbyde førsteklasses ydelser.“

Bæredygtig model

Programmet formidler viden om juridiske forhold og virksomhedsøkonomi. Trafiksikkerhed, sundhed, socialt ansvar og videreudvikling af virksomheden er også på dagsordenen. DTL tildeler hver deltager en personlig coach. Sammen sikrer de, at alle lovpligtige bestemmelser bliver overholdt.

Certificeringen bliver revurderet hvert år. I den forbindelse bliver handlingsplaner opdateret, og der bliver sat nye mål i samråd med coachen.

Dialog og support

„Vi ser det som en del af vores ansvar at sikre et godt samarbejde med vores distributionspartnere“, forklarer Karsten Klitmøller. GLS afholder også regelmæssige dialogmøder med partnerne, hvor der bliver udvekslet erfaringer med det fælles formål at fremme samarbejdet. Endvidere tilbyder GLS også teknisk bistand, f.eks. i form af softwareløsninger til smartphones og tablets, der kan være med til at optimere de daglige arbejdsopgaver.

GLS i Danmark og Europa

GLS Denmark og GLS Express er selskaber under koncernen General Logistics Systems B.V., Amsterdam (GLS). GLS tilbyder pålidelig pakkeservice af høj kvalitet til over 220.000 kunder i Europa samt ekspres- og logistikservice. "Kvalitetsførende inden for europæisk pakkelogistik" er GLS' styrende princip, og bæredygtighed er en af kerneværdierne. Koncernens helejede virksomheder og datterselskaber danner et netværk på tværs af 41 europæiske stater, som er bundet sammen ved kontrakter. I alt råder GLS over 39 centrale omladningscentre og 688 depoter. Dette landbaserede netværk gør GLS til en af de førende pakkedistributører i Europa, hvor mere end 14.000 ansatte håndterer 436 mio. pakker om året, og 19.000 biler står for den daglige distribution. I regnskabsåret 2014/15 opnåede GLS en omsætning på EUR 2,1 mia.

Læs mere på gls-group.eu

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

GLS Denmark A/S Marianne Møller Jensen Telefon 76 33 11 59 presse@gls-denmark.com

GLS Denmark og GLS koncernen -

Kvalitetsførende inden for pakkedistribution i Europa.

GLS Denmark og GLS Express er selskaber af GLS, General Logistics Systems B.V. (med hovedsæde i Amsterdam). GLS leverer pålidelige pakkedistributionsløsninger af høj kvalitet til mere end 200.000 kunder og tilbyder derudover ekspres- og logistikydelser. "Kvalitetsførende inden pakkelogistik" – sådan lyder grundprincippet i GLS. Med egne selskaber og partnere dækker koncernen 45 lande, og er forbundet med hele verden via kontraktlige aftaler. Med sit vejbaserede netværk er GLS en af de førende udbydere af pakkedistribution i Europa. Koncernen er også til stede i Canada og på USA’s vestkyst. GLS råder over ca. 70 centrale og regionale hubs og ca. 1.400 depoter og agenturer. Omkring 19.000 medarbejdere, ca. 26.000 distributionsbiler og ca. 3.500 line hauls arbejder hver dag for GLS. I regnskabsåret 2018/19 transporterede GLS 634 mio. pakker og opnåede en omsætning på 3,3 mia. euro.

Marketing og kommunikation

Pressekontakt GLS Denmark og GLS Express 76 33 11 00

Kvalitetsførende inden for pakkedistribution i Europa

Med mere end 1.750 PakkeShops i Danmark og et stærkt europæisk netværk er GLS en seriøs partner til det danske erhvervsliv.

GLS
Kokmose 3