Du kommer længere med Goodyears nye EfficientGrip Performance 2-dæk

Du kommer længere med Goodyears nye EfficientGrip Performance 2-dæk

Goodyear lancerer det nye EfficientGrip Performance 2 med et estimeret 50 % højere kilometertal [3] end forgængeren, og 20 % højere kilometertal end Michelin [1]

Når Goodyear præsenterer high performance-dækket EfficientGrip Performance 2, vidner det om virksomhedens brancheførende performance. Som efterfølger til det meget roste EfficientGrip Performance henvender dækket sig til bilister med 15-19-tommer fælge, der går efter et højere kilometertal og bedre bremseegenskaber på både våd og tør vej.

Dækket kan bryste sig af et imponerende, estimeret 50 % højere kilometertal end forgængeren[3], samtidig med at det overgår Michelin, den nærmeste testede konkurrent[1], med 20 % i test af kilometertal. Den uafhængige test fra TÜV SÜD registrerede også den korteste bremselængde på våd og tør vej, sammenlignet med de fire nærmeste konkurrenter[2].

”Det nye EfficientGrip Performance 2 er en løsning uden kompromiser til de forbrugere, der går efter det højst mulige kilometertal, samtidig med at dækkene bevarer et højt performanceniveau”, siger Xavier Fraipont, VP EMEA Product Development for Goodyear. “Takket være de teknologiske fordele, vores team af designere og ingeniører har opnået, får forbrugerne et forbedret kilometertal[1] med vores Performance 2-. Det er et resultat, vi er meget stolte af. Ikke blot får bilisterne en bedre performance, men de hjælper også miljøet, når deres dæk har en længere levetid[1].”

På grund af en række innovative funktioner kan dækket levere et højere kilometertal[1] samtidig med et højere performanceniveau:

• Slidbanens høje elasticitet og fleksibilitet bidrager til mindre dækslitage, der skyldes dårlige vejforhold – uden at gå på kompromis med performance på våd og tør vej.
  • Et større antal længere gribekanter kombineret med optimeret stivhed i slidbanen, forbedrer bortledningen af vand og afkorter bremselængden på våde vejbelægninger.
  • Store midterribbersikrer mere stivhed i slidbanen – som igen forbedrer stabiliteten ved nødmanøvrer.

Goodyear EfficientGrip Performance 2 fås i 45 dimensioner.

[1] 20 %/11.000 km højere kilometertal end næstbedste testede konkurrent. Kilometertal (dvs. indtil den lovmæssige grænse for slidbaneslitage er nået) sammenlignet med de fire nyeste modeller hos konkurrenter i sommer-HP-segmentet (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testet af TÜV SÜD Product Service GmbH i november 2019 på bestilling fra Goodyear. Testet dækdimension: 205/55R16 91V, testbil: VW Golf Mk7, teststed: åbne veje i det centrale Tyskland. Rapportnummer: 713171748. Den samlede rapport findes her: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html. Antagelse af gennemsnitligt kilometertal pr. år: 13.000km (ADAC, Rapport: Fordele ved kørsel i personbil i Europa).

[2] Kortere bremselængde på både våd og tør vej end samtlige testede konkurrenter. Sammenlignet med de Dunlop fire nyeste modeller hos de nærmeste konkurrenter i sommer-HP-segmentet (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testet af TÜV SÜD Product Service GmbH i november 2019 på bestilling fra Goodyear. Testet dækdimension: 205/55R16 91V, testbil: VW Golf Mk7; teststed: ATP Papenburg (TY), GPG Mireval (FR), TÜV SÜD PS Garching (TY), Neubiberg (TY), Denburg (TY). Rapportnummer: 713171748. Den samlede rapport findes her: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html

[3] Interne vurderinger. Sammenlignet med forgængeren EfficientGrip Performance. Dækdimensioner: 205/55R16 91V; testbil: VW Golf 7; sted: åbne veje i Luxembourg og Frankrig

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 63.000 personer og har 47 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.