Goodyear deler virksomhedens fremskridt på bæredygtighedsrejsen i rapporten Corporate Responsibility Report for 2022

The Goodyear Tire & Rubber Company har offentliggjort sin årsrapport om arbejdet med virksomhedsansvar for 2022. Rapporten beskriver, hvordan Goodyear ved at integrere bæredygtighed i hele virksomheden er med til at skabe værdi for både interne og eksterne interessenter. Rapporten fremhæver desuden de fremskridt, Goodyear gør for at nå sine kort- og langsigtede bæredygtighedsmål.

"Bæredygtighed er en afgørende del af vores forretningsstrategi og en integreret del af vores kultur," siger bestyrelsesformand, CEO og President Richard J. Kramer. "I 2022 viste medarbejdernes arbejde rundt om i verden desuden vores engagement i etiske og bæredygtige processer, materialer og programmer. Vores seneste rapport om virksomhedsansvar viser, hvor vi befinder os på bæredygtighedsrejsen – vores mål, vores udfordringer, vores strategier, herunder vores køreplan for dekarbonisering, og hvad der ligger forude – og hvordan vi arbejder sammen med vores kunder og andre interessenter for at hjælpe med at skabe en bedre fremtid."

Firmaets 2022-rapport er organiseret omkring de fire søjler i virksomhedens ramme for virksomhedsansvar, Goodyear Better Future: Bæredygtige leverandører, Ansvarlig drift, Avanceret mobilitet og Inspirerende kultur. Nogle af rapportens centrale punkter er beskrevet nedenfor.

Bæredygtige leverandører: Goodyears forskere og ingeniører har gjort betydelige fremskridt mod virksomhedens 2030-mål om at lancere et dæk bestående af 100 % bæredygtige materialer via udviklingen af et demonstrationsdæk fremstillet af 90 % bæredygtige materialer*. Dette demonstrationsdæk indeholder 17 komponenter, herunder fire forskellige typer carbon black fremstillet af biometan, kuldioxid, pyrolyseolie fra udtjente dæk og plantebaseret olie, sojabønneolie, aske fra risskaller og biologisk fornybart fyrretræsharpiks.

Ansvarlig drift: Goodyear er i en fortsat proces med at reducere virksomhedens miljøpåvirkning. I 2022 øgede Goodyear sin andel af bæredygtig elektricitet til 34 % på verdensplan, en stigning på 3 % i forhold til 2019.

Avanceret mobilitet: I 2022 fastholdt Goodyear sit mål om at forbedre brændstofeffektiviteten ved at opnå en 32,9 % reduktion i rullemodstand og en 9,4 % reduktion i dækvægt i det globale sortiment af forbrugerdæk i forhold til tallene fra 2005.

Inspirerende kultur: I 2022 voksede antallet af associerede medlemskaber af Goodyears Employee Resources-grupper (ERG’er) med 6 %. Det var samtidig et skelsættende år for en af virksomhedens ERG'er, da det Akron-baserede Goodyear Women's Network (GWN) fejrede sit 100-års jubilæum i 2022.

Goodyears 2022-rapport blev udarbejdet i overensstemmelse med standarderne for GRI (de globale standarder for rapportering om bæredygtighed).

Du finder Goodyears Corporate Responsibility Report for 2022 på websiden Goodyear Corporate Responsibility.

*Et bæredygtigt materiale defineres som et biobaseret/fornybart, genbrugt materiale eller et materiale, der kan fremstilles ved brug af en anden bæredygtig metode til at bevare ressourcer og/eller reducere emissioner, blandt andet massebalancerede materialer.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 74.000 personer og har 57 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate.