Goodyear EfficientGrip 2 SUV kommer med et enestående kilometertal og stærke egenskaber på både våd og tør vej

Goodyear har offentliggjort lanceringen af deres nyeste SUV-sommerdæk, EfficientGrip 2 SUV. Efterfølgeren til EfficientGrip SUV, EfficientGrip SUV 2 kommer med et enestående kilometertal og stærke køreegenskaber på våd og tør vej.

”SUV'er udgør en voksende andel af den europæiske bilpark. Vi er stolte af at lancere vores nyeste produkt, der giver SUV-bilisterne endnu mere af det, de søger,” siger Piotr Nagalski, marketingchef hos Goodyear Europe.

SUV'er antages at repræsentere 43 % af det samlede antal nye køretøjer, der sælges i Europa i 2025. En stigning fra 37 % i 2020[1]. Når det drejer sig om dæk, er de to vigtigste egenskaber, SUV-bilisterne søger, enestående bremsning og vejgreb på våd vej[2].

På grund af en række innovative funktioner kan EfficientGrip SUV levere et højere kilometertal samtidig med et højere performanceniveau:

• 25 % forbedret kilometertal i forhold til EfficientGrip SUV[3] takket være Goodyears Mileage Plus-teknologi, der medfører høj elasticitet og fleksibilitet i dækmaterialet og dermed færre skader ved kørsel på ujævne vejbelægninger inden for et bredt temperaturområde.
  • Kortere bremselængde på våde vejbelægninger takket være flere og længere gribekanter kombineret med mindre stivhed i gummiblandingen, hvilket forbedrer bortledningen af vand.
  • Kortere bremselængde på tør vej på grund af større kontaktflade og større ribber i midten af slidbanen.

Et konkurrencedygtigt sortiment på 52 nye SKU’er, der dækker området fra 16-22 tommer, lanceres i perioden fra januar 2021 til februar 2022.

”EfficientGrip 2 SUV-dækkene er med deres højere kilometertal og et antal SKU'er med højt belastningsindeks perfekt egnede ikke blot til SUV'er, men også til elektriske køretøjer,” slutter Nagalski.

[1] IHS Global Insights

[2] Undersøgelsen IPSOS Features and Benefits, december 2018

[3] Intern test, sammenlignet med forgængeren EfficientGrip SUV

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 62.000 personer og har 46 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.