Goodyear EfficientGrip Performance 2 valgt som originaludstyr til Toyota Yaris Cross

Det er første gang EfficientGrip Performance 2 bruges som originaludstyr

Toyota har valgt Goodyear EfficientGrip Performance 2 som originaludstyr (OE) til deres nye Yaris Cross, en SUV i B-segmentet, designet specielt til det europæiske marked. Den dækdimension, den nye bil udstyres med, er 215/50R18 med et belastnings-/hastighedsindeks på 92V.

Toyota forventer at producere mere end 150.000 Yaris Cross om året på deres TMMF Onnaing-fabrik ved Valenciennes i Frankrig og at nå en markedsandel i B-SUV-segmentet på over 8 %.

Goodyear EfficientGrip Performance 2 er udviklet til at dække Toyotas og deres kunders helt specifikke behov. Standarddækket EfficientGrip Performance 2 er berømt for dets høje kilometertal [1] og gode bremseevne på både våd og tør vej. Goodyears tekniske projektteam har fokuseret på, at Yaris Cross skulle leveres med enestående køreegenskaber og et lavt støjniveau, fordi dette er vigtige parametre hos målgruppen.

Dækkets gode vejgreb og generelle ydeevne og komfort betyder, at EfficientGrip Performance 2 er et perfekt match til en hybrid-SUV som Toyota Yaris Cross. Bilisterne kræver et højtydende dæk med lavt brændstofforbrug og lavt CO2-udslip

Hans Vrijsen, Managing Director OE, Goodyear EMEA: ”Toyota Yaris Cross skal give bilisterne fordelene fra en SUV i en kompakt citybil. På samme måde leverer Goodyears EfficientGrip Performance 2 en løsning uden kompromiser til bilister, der vil have flest mulige kilometer ud af deres dæk samtidig med, at der bevares et højt performanceniveau. Denne kombination gør dækket velegnet til Yaris Cross. Vi er glade for at blive valgt som originaludstyr til denne nye bil, og vi er sikre på, at forbrugerne i Europa vil opleve EfficientGrip Performance 2 som det perfekte match.”

[1] Interne vurderinger. Sammenlignet med forgængeren EfficientGrip Performance. Dækdimensioner: 205/55R16 91V; testbil: VW Golf 7; sted: åbne veje i Luxembourg og Frankrig

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 62.000 personer og har 46 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.