GOODYEAR INDGÅR PARTNERSKAB MED UFODRIVE, EN PIONER INDEN FOR ELECTRISK MOBILITET

Goodyear Tire & Rubber Company offentliggjorde i dag et strategisk samarbejde med UFODRIVE, et fuldstændig digitalt og fuldstændig elektrisk biludlejningsfirma, der arbejder på at forbedre ydelsen inden for elektriske køretøjsflåder.

Virksomhederne vil sammen forfølge muligheden for at integrere deres komplementære mobilitetsløsninger, blandt andet Goodyears intelligente dækovervågningssystem og proaktive løsningsportefølje og UFODRIVE’s avancerede eMobility-software, i en serviceplatform.

Goodyear og UFODRIVE vil også gennemføre forsøg, der skal forbedre anvendelsen og serviceringen af køretøjer for at minimere energiforbruget og give besparelser på udskiftning af dæk samt begrænse flådernes CO2-aftryk.

”Et samarbejde med UFODRIVE er en enestående mulighed for os til at udvide de succesrige flådeløsninger, Goodyear Total Mobility fra vores erhvervs- og busomåde til det hurtigvoksende område for elektriske personbiler,” siger Hakan Bayman, direktør for Goodyears forbrugerdivision i Europa. ”Vi forventer, at den samlede efterspørgsel på delemobiltjenester vokser i de kommende år, med særlig vægt på kontaktløse løsninger.”

Goodyear Total Mobility, der blev lanceret i 2019, er et start-til-slut-tilbud til flåder, som sammenbringer premiumdæk med en pakke af databaseret overvågning og forudsigelsesanalyser, der skal give flådeoperatørerne information om dækkenes tilstand i realtid, blandt andet dæktryk og temperatur.

UFODRIVE har udviklet og gennemprøvet deres eMobility-platform ved at levere en væsentlig bedre lejeoplevelse i otte lande og på 17 lokationer i Europa på mindre end to år.

”Arbejdet med en enstreget mobilitetsvirksomhed som Goodyear giver UFODRIVE mulighed for at fremme virksomhedens mål om at levere en problemfri overgang til elektrisk mobilitet til deleflåder,” siger administrerende direktør for UFODRIVE, Aidan McClean. ”Den elektriske revolution tager fart, og vi er glade for at samarbejde med Goodyear om at bane vejen for unikke SaaS-funktioner til flådeejerne, for eksempel maksimal udnyttelse af flåder, energibesparelser og forbedret ruteplanlægning for elkøretøjer.”

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 62.000 personer og har 46 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.

Sofia Koski

Pressekontakt Nordic Marketing Manager Goodyear & Dunlop consumer tires +46 70 696 10 49

Goodyear Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Nordic har ca. 150 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 64.000 personer og producerer sine produkter på mere end 47 fabrikker fordelt på 21 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.
Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dk. Yderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk eller www.dunlopmotorcycle.eu.