Goodyear løfter sløret for EfficientGrip Cargo 2 – en holdbar løsning til varevogne

Goodyear udvider sit sortiment af produkter til varevogne med efterfølgeren til EfficientGrip Cargo. EfficientGrip Cargo 2 har en stærkere slidbane og bedre egenskaber i vådt føre.

”EfficientGrip Cargo 2 er et nyt sommerdæk, der imødekommer behovene hos forbrugerne i det hurtigt voksende segment af varevogne”, siger Piotr Nagalski, Director of Marketing hos Goodyear Europe.

Takket være et nyt dækmateriale er dækkets slidbane mere modstandsdygtig over for temperaturer og barske vejforhold. Slidbanens holdbarhed er hele 38 %[1] bedre end forgængeren. Et nyt harpiksmateriale hjælper dækmaterialet med at deformere under bremsning i vådt føre og afkorter derved bremselængde med 8 %[2] i forhold til forgængeren EfficientGrip Cargo.

”Forbrugerne vender sig i stigende grad mod e-handelsløsninger, og virksomhederne arbejder på at tilpasse deres leveringskæder og udvikle deres ”last mile delivery”-kapacitet,” fortsætter Nagalski. ”Med montering på 8 af de 10 bedst sælgende varevogne på det europæiske marked, står Goodyear ganske godt, når det kommer til at følge op på denne udvikling. Lanceringen af dette nye sommerprodukt er en vigtig udvidelse af vores omfattende tilbud til segmentet af varevogne.”

Goodyears sortiment til varevogne omfatter også vinterdækket UltraGrip Cargo og helårsdækket Vector 4Seasons Cargo.

EfficientGrip Cargo 2 dækker et konkurrencedygtigt udvalg af 23 SKU’er fra 14- til 17-tommer dæk, som præsenteres mellem december 2020 og oktober 2021, alle egnede til elkøretøjer.

[1] Intern test, sammenlignet med forgængeren EfficientGrip Cargo

[2] Intern test, sammenlignet med forgængeren EfficientGrip Cargo

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 62.000 personer og har 46 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.