Goodyear udstyrer de fuldelektriske Audi e-tron GT og RS e-tron GT med Eagle F1 Asymmetric 5-dæk

Endnu engang henvender Audi til Goodyear vedrørende udstyr til et af deres højtydende elektriske køretøjer. Audi e-tron SUV’er har været udstyret med Goodyear-dæk som originaludstyr siden 2019. Nu bliver Audis nye generation af gran turismo, Audi e-tron GT, udstyret med 21-tommers Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5-dæk.

“Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 blev lanceret i 2019 og indeholder de nyeste teknologier fra Goodyear,” siger Hans Vrijsen, Managing Director of Consumer Original Equipment EMEA hos Goodyear. “Dækket egner sig perfekt til et performanceorienteret og bæredygtigt køretøj som Audi e-tron GT.”

Audi e-tron GT er et elektrisk køretøj, der forener et sportslighed, komfort og bæredygtighed. Med en elmotor både foran og bagi accelerere den mest sporty version RS e-tron GT med 475 kW (646 PS) fra 0-100 km/t på 3,3 sekund. I kombination med den elektriske drivlinje sikrer det fuldt variable quattro-firhjulstræk, at trækkraften overføres øjeblikkeligt til de fire hjul.

“Audi e-tron GT’s øjeblikkelige kraftoverførsel og performance kræver et dæk som Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 for at give bilistererne den fulde køreoplevelse,” tilføjer Vrijsen.

Goodyear har udviklet Eagle F1 Asymmetric 5 som det ultimative allround-sommerdæk, og det indeholder innovative teknologier, der åbner op for betydelige forbedringer af bremseegenskaber i vådt føre og håndtering på tør vej i Eagle F1 Asymmetric 5 uden at gå på kompromis med kørekomfort og støjniveau.

Goodyears bestræbelser på at optimere performance var rettet mod at reducere deformering af dækmønstret ved overføring af sidegående kræfter. Resultatet er skarp og præcis turn-in, forbedret vejgreb og effektiv, ren acceleration, der samlet giver en betydelige forbedring af håndteringen på tør vej. Vejresponsen er også forbedret, så du får en mere kommunikativ og tryg køreoplevelse.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 bliver monteret på begge versioner af Audi e-tron GT i dimensionerne 265/35 R21 på forakslen og 305/30 R21 på bagakslen.

”Goodyear er stolte over at udbygge relationen til Audi, en af de førende producenter inden for elektromobilitet, mens vi tager det næste skridt mod en dækudvikling, der opfylder de mangeartede krav til elektriske køretøjer” konkluderede Vrijsen.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 62.000 personer og har 46 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.

Sofia Koski

Pressekontakt Nordic Marketing Manager Goodyear & Dunlop consumer tires +46 70 696 10 49

Goodyear Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Nordic har ca. 150 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 64.000 personer og producerer sine produkter på mere end 47 fabrikker fordelt på 21 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.
Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dk. Yderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk eller www.dunlopmotorcycle.eu.