Goodyear understreger sin forpligtelse til virksomhedsansvar i rapport for 2020

Goodyear understreger sin forpligtelse til virksomhedsansvar i rapport for 2020

The Goodyear Tire & Rubber Company offentliggjorde i dag virksomhedens årsrapport om arbejdet med virksomhedsansvar. Til trods for udfordringerne fra den igangværende COVID-19-pandemi, opsummerer rapporten virksomhedens handlinger i 2020, som dokumenterer det kontinuerlige engagement i etiske og bæredygtige processer, materialer og programmer.

“I 2020 var Goodyear associerede virksomheder hurtigere og mere fleksible end nogensinde før, og de betjente omgående vores kunder, frontpersonale og uundværlige medarbejdere”, siger Richard J. Kramer, chairman, chief executive officer and president. ”Vores handlinger styres kontinuerligt af Goodyears Better Future, vores ramme for virksomhedsansvar, som forener os i vores forpligtelse til sikkerhed, kvalitet, integritet og ansvarlighed.”

Goodyears 2020-rapport er inddelt i de fire søjler i Better Future-rammen, dvs. Bæredygtige leverandører, Ansvarlig drift, Avanceret mobilitet og Inspirerende kultur. Her er nogle af rapportens hovedpunkter:

Bæredygtige leverandører: I 2020 præsenterede Goodyear deres fjerde forbrugerdækserie, der indeholder sojaolie som erstatning for råoliebaserede olier. Sojaolie er en biobaseret, fornybar ressource, der bidrager til at holde gummiblandingen smidig ved lave temperaturer, en vigtig egenskab, når man skal opretholde og forbedre vejgrebet i både tørt, vådt og koldt vejr.

Ansvarlig drift: I 2020 fortsatte Goodyear arbejdet med at reducere miljøpåvirkningen og opnåede en 20 % reduktion af drivhusgasser, en 19 % reduktion i energiforbrug og en 55 % reduktion i vandforbrug. Alle tal sammenlignet med tallene for 2010.

Avanceret mobilitet: I 2020 fastholdt Goodyear sit mål om at forbedre brændstofeffektiviteten ved at opnå en 31 % reduktion i rullemodstand og en 8,2 % reduktion i dækvægt i deres globale forbrugerdækportefølje i forhold til tallene fra 2005. Desuden vedtog Goodyear en række dristige teknologimål, blandt andet at alle Goodyear-dæk skulle være intelligente data- og sensorbaserede dæk inden 2027, og at de ville udvikle et vedligeholdelsesfrit dæk fremstillet af 100 % bæredygtige materialer inden 2030.

Inspirerende kultur: I 2020 fortsatte tilvæksten af associerede medlemskaber af Goodyears Employee Resources-grupper (ERG’er) De syv ERG’er har nu mere end 3.000 medlemmer og 32 afdelinger over hele verden. Til trods for pandemien har ERG’erne afholdt mere end 300 erhvervsudviklings- og netværksarrangementer inden for de seneste to år.

Goodyears 2020-rapport blev udarbejdet i overensstemmelse med standarderne for GRI (de globale standarder for rapportering om bæredygtighed): Kerneområder. Du finder årets rapport via dette link:

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 72.000 personer og har 54 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.