Google: 30 danske seværdigheder er nu på Street View

Google fortsætter sin fotografiske kortlægning af Danmark, og fra og med i dag kan du se blandt andet besøge Tivoli og Frilandsmusset ved hjælp af Street View-funktionen i Google Maps. I dag offentliggøres nye Street View-billeder af i alt 30 danske områder og seværdigheder - fra Den Lille Havfrue til Knuthenborg Safaripark og Legoland.

Med Street Views 360 graders panoramabilleder kan man navigere rundt i byer eller opleve seværdigheder i hele verden hjemme fra skrivebordet. Dette giver især turister en god mulighed for at researche rejsemål og planlægge deres ture, men også mange handicappede og ældre er glade for at kunne se de fysiske forhold.

“Med Street View vil vi vise de mange dejlige steder, vi har i Danmark og give en fornemmelse af, hvad man kan opleve her. Vi håber, at brugere i hele verden vil nyde at gå på opdagelse i Danmark, og at billederne vil tiltrække nye besøgende til Tivoli og andre danske attraktioner, som fx Legoland og Den Gamle By i Århus. Der bliver løbende tilføjet nye steder til Street View for at gøre tjenesten endnu bedre for brugerne”, siger Christine Sørensen, Googles danske talsperson.

Street View aktiveres i Google Maps ved at trække ikonet med den lille orange mand, Pegman, i venstre side af kortet hen på en af de ruter, der er markeret med blåt. Derved vises panoramabilleder på gadeniveau og man kan så udforske og lære en attraktion eller bydel bedre at kende og fx tjekke restauranter, undersøge adgangsforhold og aftale mødesteder, hvis man gerne vil planlægge et besøg.

Street View blev første gang lanceret i USA i maj 2007 og er i dag en populær tjeneste i hele verden. Tjenesten, der blev introduceret i Danmark 2010, er også tilgængelig gennem Google Earth og Google Maps for Mobile.

De danske steder, som i dag lanceres på Google Street View, er:

Jylland:

Egeskov Slot

Lolland:
Knuthenborg Safaripark

Det er tilladt at publicere skærmbilleder direkte fra Street View for at illustrere artikler, dog under forudsætning af, at Google Maps krediteres og at billederne ikke manipuleres.

Yderligere information:

Kirsten Dinesen

Ekstern PR- kontakt, Google Danmark

Mail: Kirsten.dinesen@front-page.dk

• Kultur

• turisme
  • seværdigheder
  • rejser på nettet
  • internet
  • google maps
  • google street view

Om Google: