Total udskiftning af brugsvand- og afløbsinstallationer

Lufthavnsparken, et boligområde fra 1949, bestående af 18 boligblokke beliggende i Tårnby Kommune, skal frem mod august 2019 have total udskiftet alle brugsvand- og afløbsinstallationer.

Fakta:

• Byggeristart: september 2017
  • Budget: 31,8 mio. kr.
  • Entreprenør: Finn L. & Davidsen A/S
  • Byggeleder: Lars B. Andersen
  • Omfang: 900 Saunders® membranventiler

Projektinformation:
Finn L. & Davidsen A/S er eksperter i renovering og servicering af etageejendomme, så de var et oplagt valg da boligforeningen Lufthavnsparken skulle have udskiftet alle vandrør og faldstammer i samtlige af deres blokke. Med en moderne strategi, vil Finn L. & Davidsen A/S sikre deres kunder, produkter og service af højeste kvalitet, og netop derfor var Saunders ® membranventiler det bedste valg til denne opgave.

Saunders® membranventiler
Fordelen ved en Saunders ® membranventil frem for andre ventiltyper, er bl.a. den enkle udformning og funktion.

Når du anvender en Saunders ® membranventil, reducerer du risikoen for bakteriedannelse, herunder legionella i brugsvandsinstallationer. Ventilen har ingen hulrum, hvor stillestående vand kan skabe bakterievækst. Endvidere er den fuldstændige adskillelse mellem medie og bevægelige dele, en klar fordel, da membranventilen er steriliserbar, hvilket gør ventilen særdeles velegnet til brugsvandsinstallationer i boligkomplekser, daginstitutioner og hospitaler.

Membranventilen sætter sig ikke fast pga. kalk eller korrosion, da mediet aldrig kommer i berøring med de bevægelige dele. Dette er en enestående fordel set i relation til det kalkholdige danske brugsvand (se illustration).

GPA er eksklusiv leverandør af Saunders ® membranventiler.

Læs mere her.

Flere fordele:

• Sætter sig ikke fast
  • Ingen vedligeholdelse
  • 100 % tæt
  • Ingen trykstød
  • Sanitært design
  • Let fejlfinding
  • Hurtigt membranskift
  • Leveringssikkerhed
  • Lang levetid
  • Ingen galvanisk korrosion eller spændingskorrosion
  • GDV- og VA-godkendt

Ventilerne kan monteres i alle positioner og findes i flere forskellige typer og fås i følgende materialerne:

• Rødgods
  • Rustfri syrefast stål
  • Galvaniseret
  • Støbejern

Find alle produkterne her.

Om Finn L. & Davidsen A/S

Finn L. & Davidsens A/S primære fokus er større byggesager, ejendomsistandsættelse og –vedligehold. De beskæftiger ca. 157 medarbejdere fordelt på El, VVS og forsikringssager på hele Sjælland. Kvalitet er et gennemgående fokusområde, og alle projekter kvalitetssikres inden de afsluttes.

Læs mere om Finn L. & Davidsens A/S her.

Lars B. Andersen, Byggeleder hos Finn L. & Davidsen A/S udtaler;
“Vi går op i kvalitet og sætter en ære i at tingene er ordentligt udført, med produkter vi kan stå inde for. Derfor var ventilerne fra GPA også et helt naturligt valg. Vi har handlet med GPA i mere end 10 år og har altid været tilfredse med samarbejdet og de produkter de leverer”.

• Miljø, energi

• vvs
  • case
  • afløbsinstallationer