Nyt samarbejde mellem DIEH og Green Network

Fælles for Green Network og DIEH’s aktiviteter er fokus på bæredygtig og ansvarlig virksomhedsdrift.

Gennem samarbejdet vil DIEH og Green Network tilbyde medlemmer og partnervirksomheder hos de to organisationer en række fælles tilbud i form af arrangementer, redskaber, træninger, der skal medvirke til at styrke etisk handel og CSR indsatser.

Konkret er formålet med samarbejdet at:

• At udbrede kendskab til praktiske redskaber og vejledninger, der højner etiske standarder hos virksomheder såvel som organisationer.
  • At gøre det lettere for virksomheder at arbejde med forretningsdrevet samfundsansvar (CSR).
  • Ambitionen er at tilbyde fælles arrangementer og på sigt øvrige tilbud til virksomheder og organisationer, som ønsker at komme i gang med CSR eller opgradere eksisterende CSR indsatser.

Forretningsdrevet CSR er blandt de hurtigst voksende forretningsdiscipliner hos virksomheder i Danmark og globalt. Ofte er området drevet af kunde- og lovkrav. Alle virksomheder bør derfor have nem og enkel mulighed for at skabe forretning med CSR og håndtere risici i deres vær
dikæder. Det glæder vi os til at samarbejde med DIEH om
” siger Kenneth Hald Jensen, adm. direktør i Green Network.

DIEH og Green Network supplerer i forvejen hinandens arbejde inden for miljøtiltag og ansvarlig leverandørstyring, og derfor er samarbejdet ifølge Kenneth Hald Jensen og Mette Boye oplagt.

”I DIEH styrker vi alle medlemmers adgang til praktiske tiltag og konstruktive løsninger med det formål at skabe best practice indenfor etisk handel i globale værdikæder. I samarbejdet med Green Network har nu vi mulighed for at nå bredere ud til vores medlemmer og andre danske virksomheder og organisationer, og skabe endnu stærkere alliancer og engagement inden for CSR”, siger Mette Boye, direktør i DIEH.

Green Network A/S er Danmarks største CSR rådgivningshus, der arbejder for at fremme bæredygtig udvikling og vækst hos de mere end 150 tilknyttede partnervirksomheder. Green Network har base i Vejle.

Dansk Initiativ for Etisk Handel er Danmarks førende alliance inden for etisk handel. DIEH samler virksomheder, NGO’er, fagbevægelsen, brancheorganisationer og offentlige instanser, og styrker medlemmerne gennem et unikt netværk, redskaber og konkrete løsninger, der bidrager til at skabe mere etisk handel og bæredygtig udvikling i verden. DIEH har base i København

Hvor adskiller DIEH og Green Network sig fra hinanden?

• Green Network har virksomheder som partnere
  • DIEH har fem medlemsgrupper
  • Green Network er bl.a. stærke på CSR ledelsessystemer, certificering, miljø og socialt ansvar.
  • DIEH er stærkest på den sociale del af CSR, men ønsker at udvide medlemstilbuddet til at omfatte endnu større fokus på klima og miljø

Samarbejde skydes i gang ved fælles arrangement d. 22. juni hos Green Network

DIEH og Green Network skyder partnerskabet i gang d. 22. juni ved et fælles arrangement hos Green Network i Vejle.

Virksomheder og NGO’ere samles til fælles opdatering og sparring på CSR: CSR rapporteringskrav, konfliktmineraler og de nye FN bæredygtighedsmål (SDG’erne):

Tilmeld dig her

Thue Birk