GROHE medarbejdere med hænderne oppe over at være på listen endu et år

GROHE Northern Europe igen kåret som en af Danmarks bedste arbejdspladser

For andet år i træk er GROHE på listen over de bedste arbejdspladser i Danmark. Prisen og anerkendelsen af at være et ”Great Place to Work” blev igen i år modtaget med stor stolthed af det Nordeuropæiske GROHE team, som består af Danmark, Sverige, Norge, Finland og Baltikum.

Peter Juul, der er General Manager for GROHE Northern Europe beskriver arbejdsmiljøet hos GROHE sådan her: ”GROHE er som arbejdsplads karakteriseret ved en unik gejst blandt medarbejderne. I en virksomhed som vokser år efter år, er tempoet højt, og hver enkelt medarbejder kan præge den retning, arbejdspladsen tager. Vi er ikke bange for at lave fejl og spørger konstant os selv hvordan vi kan blive endnu bedre”.

Arbejdsglæden blandt GROHE’s medarbejdere må siges at være i top, da placeringen dette år var hele seks pladser højere oppe på listen end sidste år.

”At vi får en bedre placering i år er det succesfulde resultat af, at vi arbejder målrettet på at integrere og benytte medarbejdernes forskellighed og lyst til hele tiden at udvikle sig, samtidig med at den positive mentale tilstand er i centrum. Det øger ikke blot den enkelte medarbejders dedikation og engagement, men har også vist en positiv effekt på resultaterne”, siger Peter.

For at komme på listen over Danmarks bedste arbejdspladser skal medarbejderne udfylde anonyme spørgeskemaer, som efterfølges af en uafhængig analyse foretaget af Great Place to Work-konsulenter og personlige interviews med ledelsen.

HR ansvarlig, Rikke Mohr tilføjer: ”Det er en længere proces at komme på den eftertragtede liste, men det er fantastisk at stå med et flot resultat nu. Det er mere end bare titlen. Det er et pejlemærke på hvordan vores medarbejdere virkelig har det, og et vink mod fremtidige tiltag”.

Om prisen

Overrækkelsen af prisen ”Danmarks Bedste Arbejdspladser” blev overrakt den 13. november 2018 i Cirkusbygningen i København. Bag prisen står Great Place to Work, som i år uddeler prisen for 18. gang. Great Place to Work blev etableret i 2001 som den danske afdeling af den globale konsulent- og analysevirksomhed, Great Place to Work Inc., der har kontorer i 48 lande verden over.

Tags

Om GROHEGROHE er verdens førende udbyder af sanitære løsninger, og et globalt brand med over 6.000 medarbejdere, dedikeret til at bringe innovative produkter til markedet. I mange årtier har vi hos GROHE været dedikeret til vores brandværdier; teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed. Disse illustrerer alle vores forpligtelser til at skabe fantastiske oplevelser og til at levere "Pure Freude an Wasser".GROHE har udviklet nye produktkategorier siden sin spæde start, blandt andet vandsystemerne GROHE Blue og Red samt vandsikkerhedssystemet GROHE Sense, der er et innovativt produkt på det voksende marked for smart home teknologi. Med produktions-, innovations- og designfaciliteter placeret i Tyskland, kan vi være stolte af "designed and engineered in Germany”-mærkatet. Alle vores fabrikker gør brug af en høj præcisionsteknik i produktionen for at sikre, at den konsekvent høje GROHE-standard overholdes. Det er derfor, at vi hos GROHE kan forsikre dig om, at vores produkter lever op til de mest kompromisløse krav i form af håndværk og funktionalitet.Over de seneste ti år er den succes, vi har opnået blevet bevist med mere end 300 design- og innovationspriser, samt CSR-prisen for den mest bæredygtige virksomhed med 1000+ medarbejdere i 2017 givet af Tysklands regering. Utallige eksklusive projekter i hele verden har GROHE produkter installeret, hvilket bevidner om, at GROHE også er arkitekternes og designernes foretrukne valg.GROHE er en del af LIXIL Group Corporation, et børsnoteret selskab på Tokyo Fondsbørs. LIXIL er den verdensomspændende markedsleder inden for sanitetsindustrien, og forvalter en bred portefølje af kendte brands inden for husholdning.Om LIXIL LIXILs unikke portefølje spænder fra teknologier, der revolutionerer, hvordan vi interagerer med vand i vores dagligdag, til et komplet sortiment af produkter og tjenester til huse og større arkitektoniske projekter. LIXIL, INAX, GROHE, American Standard og Permasteelisa er alle førende inden for vand-, køkken-, bolig- og byggeteknologier i deres respektive markeder og industrier. LIXIL opererer i mere end 150 lande og beskæftiger mere end 75.000 mennesker, der forener funktion, kvalitet og design, i et forsøg på at forenkle livet hvor vi er.GROHESluseholmen 8c • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.