På billedet ses GROHE CEO, Michael Rauterkus med Formel 3 kører David Beckmann

GROHE sponsorerer nu Formel 3 kører

Samarbejdet mellem GROHE og David Beckmann har kvalitetsstemplet 'Made in Germany'

Begge har oprindelse fra Tyskland og GROHE sponsorerer den unge up-and-coming racerkører. "Jeg er født i Iserlohn og voksede op der. GROHE ligger i Hemer, som ligger lige ved siden af. Så jeg har kendt GROHE siden jeg var en dreng, og jeg er meget glad for at have netop denne store, globalt succesfulde virksomhed som sponsor"  siger David Beckmann. "Jeg kan ikke vente med at starte den nye sæson i Silverstone d. 16 April sammen med GROHE".

Performance, dynamik og en konkurrencedygtig ambition - det er egenskaber, der linker GROHE med racerkører David Beckmann. GROHE's ingeniører og en racerkører deler den samme resultatorienterede mentalitet. Begge udfordrer sig selv til at opfylde de højeste tekniske standarder og stræber efter absolut perfektion. "Det er den perfekte symbiose af innovativ teknologi, overlegen kvalitet og ydeevne der er DNA'en i vores brand og i alle vores produkter. Det samme gælder for motorsport og især for racerbiler", forklarer Michael Rauterkus, GROHE CEO. "Hos GROHE har vi spændt fulgt med i David Beckmann's udvikling fra sidelinjen, og vi er begejstrede for hans disciplin og hans konkurrenceånd hvorfor vi også er stolte over at sponsorere ham".

Stærk start for Beckmann og GROHE

Racerbanen har altid været betragtet som en legeplads for tunge drenge (Formel 2 og Formel 1) og i denne sæson består også Formel 3 af anerkendte kørere. Ud over Beckmann kører bl.a. den legendariske Michael Schumachers to sønner, Nelson Piquet og Adrian Newey.

Samarbejdet mellem GROHE og David Beckmann startede ud med en begivenhed den 7. april, 2017 hvor David Beckmann lagde vejen forbi GROHE's hovedkvarter i Düsseldorf. "Vi sponsorerer David Beckmann fordi vi ønsker at fremme unge talenter. Vi elsker at inspirere vores medarbejdere og samarbejdspartnere, og vi er overbeviste om, at Beckmann har opskriften på succes ved at være autentisk og have en attitude som er appelerende for andre mennesker ", tilføjer Michael Rauterkus. Den salgsfremmende brug af partnerskabet er ikke en prioritet, men GROHE planlægger yderligere eksklusive arrangementer med David Beckmann, hvor deltagere vil have mulighed for opleve fascinationen ved motorsport på første parket.

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal