Stefan Gesing - ny CFO i GROHE's hovedsæde i Düsseldorf

Stefan Gesing udpeget som ny CFO i GROHE’s hovedsæde i Düsseldorf

Düsseldorf, 30 november 2018. Vi er glade for at kunne meddele, at Stefan Gesing overtager stillingen som Chief Financial Officer (CFO) i GROHE, effektiv fra den 14. januar 2019. I sin rolle som CFO i GROHE vil han blive en del af bestyrelsen, og rapportere til Michael Rauterkus, CEO for GROHE. "Vi er glade for at byde Stefan Gesing velkommen som vores nye CFO," siger Michael Rauterkus og fortsætter; "Han har en bred finansiel, operationel og strategisk erfaring. Dette, kombineret med sin omfattende brancheviden og erfaring med skalering af virksomheder med stor vækst, er et kæmpe aktiv for GROHE i fremtiden."

Gesing kommer senest fra en stilling som CFO for Industrial Solutions i Thyssenkrupp. Han blev udnævnt til bestyrelsen for Industrial Solutions i maj 2016 og overtog efter kort tid midlertidigt formandskabet. Han har tidligere fungeret som chef for kontrol, regnskab og risiko i koncernens hovedkvarter og har succesfuldt forvaltet Thyssenkrupp’s forretningsprocesser i mange år. Før Thyssenkrupp var han hos Deutsche Telekom AG hvor han også var en del af den finansielle afdeling.

"Jeg er meget glad for at blive en del af GROHE som er et af de mest innovative brands på markedet," siger Stefan Gesing og fortsætter; "Et vigtigt aspekt bliver at styrke vores globale lederposition med hensyn til vækst og rentabilitet yderligere."

Gesing erstatter Adam Bryson, som tilbage september overtog rollen som CFO i LIXIL Americas.

Tags

Om GROHEGROHE er verdens førende udbyder af sanitære løsninger, og et globalt brand med over 6.000 medarbejdere, dedikeret til at bringe innovative produkter til markedet. I mange årtier har vi hos GROHE været dedikeret til vores brandværdier; teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed. Disse illustrerer alle vores forpligtelser til at skabe fantastiske oplevelser og til at levere "Pure Freude an Wasser".GROHE har udviklet nye produktkategorier siden sin spæde start, blandt andet vandsystemerne GROHE Blue og Red samt vandsikkerhedssystemet GROHE Sense, der er et innovativt produkt på det voksende marked for smart home teknologi. Med produktions-, innovations- og designfaciliteter placeret i Tyskland, kan vi være stolte af "designed and engineered in Germany”-mærkatet. Alle vores fabrikker gør brug af en høj præcisionsteknik i produktionen for at sikre, at den konsekvent høje GROHE-standard overholdes. Det er derfor, at vi hos GROHE kan forsikre dig om, at vores produkter lever op til de mest kompromisløse krav i form af håndværk og funktionalitet.Over de seneste ti år er den succes, vi har opnået blevet bevist med mere end 300 design- og innovationspriser, samt CSR-prisen for den mest bæredygtige virksomhed med 1000+ medarbejdere i 2017 givet af Tysklands regering. Utallige eksklusive projekter i hele verden har GROHE produkter installeret, hvilket bevidner om, at GROHE også er arkitekternes og designernes foretrukne valg.GROHE er en del af LIXIL Group Corporation, et børsnoteret selskab på Tokyo Fondsbørs. LIXIL er den verdensomspændende markedsleder inden for sanitetsindustrien, og forvalter en bred portefølje af kendte brands inden for husholdning.Om LIXIL LIXILs unikke portefølje spænder fra teknologier, der revolutionerer, hvordan vi interagerer med vand i vores dagligdag, til et komplet sortiment af produkter og tjenester til huse og større arkitektoniske projekter. LIXIL, INAX, GROHE, American Standard og Permasteelisa er alle førende inden for vand-, køkken-, bolig- og byggeteknologier i deres respektive markeder og industrier. LIXIL opererer i mere end 150 lande og beskæftiger mere end 75.000 mennesker, der forener funktion, kvalitet og design, i et forsøg på at forenkle livet hvor vi er.GROHESluseholmen 8c • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.