Alka sætter proaktivt ind over for vandskader med ny husforsikring

Alka sætter proaktivt ind over for vandskader med ny husforsikring

Alka Forsikring vil i samarbejde med sanitetsvirksomheden GROHE sætte en stopper for de tusindvis af rørvandskader, der hvert år rammer Alkas mange kunder.

25% af alle, der tidligere har været ramt af en vandskade, oplever en ny vandskade inden for de næste tre år. Det koster både dyrt i kroner og øre og menneskelige ressourcer.

Årligt løber de samlede udgifter på vandskader op på 3 mia. kroner, hvor skadeudgifterne på skjulte rørskader ligger mellem 700-800 mio. kroner i den samlede forsikringsbranche. Denne udgift vil Alka være med til at minimere med deres nyeste husforsikring.

”Hvis du først har haft en vandskade, så er der ret stor sandsynlighed for, at du får den næste inden for et par år. Hos Alka Forsikring har vi godt 1.000 skader på skjulte vandinstallationer til brugsvand om året, og op til 300 af disse vandskader koster vores kunder over 25.000 kroner. Dem henvender vi os særligt til og tilbyder GROHEs produkt som en del af dækningen – hvis de har købt Alkas nyeste husforsikring inkl. dækningen ’Skjulte rør’.” siger Eva Lindberg Vibe, der er produktudvikler hos Alka Forsikring.

Husforsikring med rabat
Med den nye husforsikring vil Alkas kunder, der har en dækket skade på en skjult vandinstallation til brugsvand på over 25.000 kroner have mulighed for at få dækket udgifterne på installationen af GROHEs vansikringsanlæg, GROHE Sense Guard.

Derudover tilbyder Alka alle sine kunder, der har købt en husforsikring, at købe GROHE Sense med rabat og fast installationspris via Alkas hjemmeside. Kunder, der vælger at få installeret GROHEs vandsikringsanlæg får efterfølgende 20% i rabat på rørskadedækningen i Alka.

”Hos Alka ser vi positivt på vandalarmer, der kan stoppe skader, og teknologier som GROHE Sense Guard er både gode for os og vores kunder. Lignende produkter har været på markedet i mange år, men GROHE revolutionerer, da deres produkt har en meget fornuftig pris i forhold til, hvor meget den kan. Teknologien er intelligent, og den kan sågar styres via en smartphone. Det er ikke set før“ siger Eva Lindberg Vibe, der er produktudvikler hos Alka Forsikring.

Samarbejdet kommer både Alka og deres kunder til godeIfølge Eva Lindberg Vibe vil ændringen af policen både komme Alka og deres husforsikringskunder til gode. Samarbejdspartneren GROHE vil ligeledes have glæde af det nye samarbejde, fortæller Peter Juul, der er General Manager hos GROHE:

”Vi glæder os til at samarbejdet for alvor træder i kraft. Det er win-win for begge parter og ikke mindst for forsikringskunder. Alka Forsikring har en interesse i at nedsætte forsikringsudgifterne, og vi har en interesse i at komme på markedet,” siger Peter Juul, der er General Manager hos GROHE og fortsætter:

”GROHE Sense Guard er et skridt ind i en smarthome-løsning, og produktet er kun begyndelsen på vores fremtidige udvikling med teknologi, design, bæredygtighed og kvalitet, ” siger Peter Juul.

Fakta om vandskader hos Alka:

• Alka har årligt op til 300 kunder med rørskader på brugsvandet, der koster over 25.000 kroner.
  • Alka har i gennemsnit ca. 1.000 rørskader på vandinstallationer til brugsvand årligt, og gennemsnitskaden koster 30.000 kroner.
  • Skader på skjulte rør koster i gennemsnit Alka 30 millioner kroner årligt.
  • Skader på skjulte rør udgør ca. 40% af de samlede skadeudgifter på husforsikringen.
  • 28-30% af Alkas kunder, der har haft en rørskade, får en rørvandskade igen.

Fakta om vandskader:

• 65% af skaderne var relateret til rør.
  • 93% af vandskaderne kunne have været forebygget.

Fakta om GROHE:

• GROHE forventer, at innovationer som GROHE Sense Guard mod rørvandskader kommer til at udgøre ca. 40% af GROHEs vækst i de kommende år.
  • GROHE er verdens førende leverandør af sanitære produkter globalt.
  • Ligger på førstepladsen over globale mærker i 150 lande.
  • GROHE har 6% i global markedsandel.
  • Årligt salg er steget globalt for syvende år i træk med 5,3% til 1,391 millioner euro.

Tags

Om GROHEGROHE er verdens førende udbyder af sanitære løsninger, og et globalt brand med over 6.000 medarbejdere, dedikeret til at bringe innovative produkter til markedet. I mange årtier har vi hos GROHE været dedikeret til vores brandværdier; teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed. Disse illustrerer alle vores forpligtelser til at skabe fantastiske oplevelser og til at levere "Pure Freude an Wasser".GROHE har udviklet nye produktkategorier siden sin spæde start, blandt andet vandsystemerne GROHE Blue og Red samt vandsikkerhedssystemet GROHE Sense, der er et innovativt produkt på det voksende marked for smart home teknologi. Med produktions-, innovations- og designfaciliteter placeret i Tyskland, kan vi være stolte af "designed and engineered in Germany”-mærkatet. Alle vores fabrikker gør brug af en høj præcisionsteknik i produktionen for at sikre, at den konsekvent høje GROHE-standard overholdes. Det er derfor, at vi hos GROHE kan forsikre dig om, at vores produkter lever op til de mest kompromisløse krav i form af håndværk og funktionalitet.Over de seneste ti år er den succes, vi har opnået blevet bevist med mere end 300 design- og innovationspriser, samt CSR-prisen for den mest bæredygtige virksomhed med 1000+ medarbejdere i 2017 givet af Tysklands regering. Utallige eksklusive projekter i hele verden har GROHE produkter installeret, hvilket bevidner om, at GROHE også er arkitekternes og designernes foretrukne valg.GROHE er en del af LIXIL Group Corporation, et børsnoteret selskab på Tokyo Fondsbørs. LIXIL er den verdensomspændende markedsleder inden for sanitetsindustrien, og forvalter en bred portefølje af kendte brands inden for husholdning.Om LIXIL LIXILs unikke portefølje spænder fra teknologier, der revolutionerer, hvordan vi interagerer med vand i vores dagligdag, til et komplet sortiment af produkter og tjenester til huse og større arkitektoniske projekter. LIXIL, INAX, GROHE, American Standard og Permasteelisa er alle førende inden for vand-, køkken-, bolig- og byggeteknologier i deres respektive markeder og industrier. LIXIL opererer i mere end 150 lande og beskæftiger mere end 75.000 mennesker, der forener funktion, kvalitet og design, i et forsøg på at forenkle livet hvor vi er.GROHESluseholmen 8c • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.