Atrio

Bring naturen ind i køkkenet med sommersæsonens råvarer

I hverdagens stress og jag er det nemmeste at finde frugt og grønt i det lokale supermarked. Men når sommermånederne banker på, opholder flere sig udenfor og flere får måske modet og lysten til at udforske skovens skatte og indsamle deres egne råvarer til sommermiddag med venner og familie. Her får du gode råd til at bringe sæsonens råvarer med ind i køkkenet.

Hvad angår madlavning, er der intet, der er mere spændende end at arbejde med friske råvarer, der er i sæson. GROHE, der er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser, inspirerer derfor til at bringe naturen ind i køkkenet ved at udforske og nyde sæsonens råvarer. Med ingredienser som kantareller, bær og urter kan du skabe en unik oplevelse af naturen direkte i dit eget køkken.

GROHE har et bredt udvalg af køkkenprodukter og armaturer, der gør madlavningen endnu mere praktisk og behagelig for hele familien. Fra avancerede vandhaner med smarte funktioner til elegante og holdbare køkkenvaske, kan GROHE’s løsninger hjælpe dig med at opnå en sømløs og effektiv madlavningsproces.

"Hos GROHE vil vi gerne invitere danskerne til at bringe mere tid sammen i køkkenet, og det er helt oplagt at gøre det gennem sæsonens råvarer. Vores innovative køkkenløsninger er designet til at støtte og inspirere folk til at skabe autentiske og mindeværdige madoplevelser derhjemme," siger Mette Nielsen, Leader Marketing hos Grohe.

Find ingredienser til middagen i sommerskoven
Sommerskoven er hjemsted for et bredt udvalg af svampe som fx kantareller og svovlporesvampe. Svampe er en fantastisk kilde til smag og kan bruges i alt fra pasta- og risretter til saucer og grill. Blandt andet kantareller er en af naturens skatte og er kendt for deres umamismag.

En anden ingrediens, der blomstrer i sommersæsonen, er bær. Skoven bugner af forskellige bær lige fra jordbær, blåbær, hindbær til brombær og solbær. De søde og saftige bær kan bruges i alt fra desserter og smoothies til saucer, salater og syltetøj.

Du kan også finde mange urter i skoven om sommeren. Ramsløg og timian er nogle af de urter, der trives i skovmiljøet, og de kan tilføje en frisk og krydret smag til retter som salater, supper, saucer og marinader. Derudover er også skovsyre værd at udforske. Med sin lysegrønne farve og let syrlige smag er skovsyre en perfekt ingrediens der tilføjer friskhed og farve til dine retter. Brug den i salater, dressinger, saucer eller som garniture til dine madkreationer.

GROHE er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte i 155 lande bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde. Siden 2014 har GROHE været en del af den børsnoterede japanske koncern LIXIL Group Corporation sammen med en række andre førende nøglebrands inden for sanitet og byggeri.

Med målrettet fokus på kundernes behov og med udgangspunkt i værdierne, kvalitet, teknologi og design skaber og producerer GROHE intelligente og livsforbedrende løsninger, der alle bærer kvalitetsstemplet: ”designed and engineered in Germany”. Målrettet forskning, udvikling og design har resulteret i mere end 450 design-, innovations- og bæredygtighedspriser i de seneste 10 år.

For konstant at være en førende og attraktiv leverandør har GROHE siden 2000 arbejdet målrettet på kontinuerligt at leve op til markedets stigende krav til ressourcebesparelser, grøn omstilling og cirkulær økonomi. Affaldsgenbrug på 99 procent, målrettet arbejde mod CO2-neutral produktion og udskiftning af plastkomponenter i produktemballage med miljøvenlige alternativer er vigtige resultater af denne indsats.

Samtidig arbejder GROHE konstant på at udvikle og tilbyde produkter, der kan hjælpe både forbrugere og bygherrer med at minimere deres og deres bygningers klimaaftryk. For at gøre det let for kunderne at vælge de mindst klimabelastende produkter, har GROHE dels lanceret cirkulære produkter, der er Cradle to Cradle Certified ® i guldkategorien og dels udviklet miljøvaredeklarationer (EPD’er) til 772 af de bedst sælgende produkter.

Læs mere om GROHE her.

Vandbarometret
For at sætte fokus på vand som en begrænset ressource og få flere til at reflektere over deres eget forbrug har GROHE i Norden introduceret Vandbarometret: en årlig analyse, der belyser danskernes, svenskernes, nordmændenes og finnernes forbrug med tips til at reducere vandforbruget i hverdagen.

Ved Stigbordene 32, 2 th. • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal