Det siger dit badeværelse om dig

Det siger dit badeværelse om dig

Er dit badeværelse hvidt, rødt, grønt eller blåt? Det siger måske mere om dig, end du tror. For dit badeværelse er mere end blot et sted for daglige rutiner – det er et udtryk for din personlighed. Farverne, og den indretning, du vælger, afspejler ikke kun din smag, men siger også noget om dig som person.

Det er ikke uden grund, at eksperterne fra “Kender du typen” bliver guidet igennem den kendtes badeværelse og ofte skal forsøge at vinde et point på baggrund af indretningen. Badeværelset er skabt til selvforkælelse og bruges ofte til at afkoble fra dagligdagens gøremål, og valg af farver, nuancer og materialer er med til at definere rummet.

Det er selvfølgelig svært at generalisere på farvevalg og personlighed, men vi ser tit eksempler på, at valget af farver stemmer rigtig godt overens med kundens personlighed. Og det gælder ikke kun vægfarven men også valg af indretningselementer såsom sæbedispenser, lys, planter og opbevaringsmøbler,” siger Mette Nielsen, Leader Marketing, GROHE.

Rød energi og gul optimisme
Rød symboliserer kærlighed, styrke og beslutsomhed og er et tegn på passion og energi. En person med et rødt badeværelse kan være dynamisk, selvsikker og fuld af liv, mens et badeværelse i gule nuancer kan afspejle en optimistisk og kreativ karakter. Både rød og gul er vovede farvevalg og kan derfor også afspejle mod. Det kan være et udtryk for en person, der ikke er bange for at skille sig ud.

Hvid minimalisme og sort elegance
Hvid er forbundet med renhed og enkelhed. En person, der foretrækker et hvidt badeværelse, kan være organiseret og værdsætte en minimalistisk tilgang til livet. Det er ofte det hvide badeværelse, vi ser i den nordiske indretning. Sort kan afspejle en person, der sætter pris på luksus og enkelhed men samtidig også være et tegn på kontrol og styrke.

Blå balance og grøn livsglæde
Beroligende og afslappende, blå symboliserer ro og harmoni. En person, der vælger blå toner til badeværelset, kan være afbalanceret og søge ro. Blå er også forbundet med intelligens og en følelse af orden. Har man derimod et grønt badeværelse, kan det signalere optimisme og livsglæde, og det er helt oplagt at bruge planter for at fremhæve dette.

Siden 2014 har GROHE været en del af LIXIL's stærke brandportefølje, der producerer banebrydende vand- og boligprodukter. For at tilbyde "Ren glæde ved vand" er hvert produkt fra GROHE baseret på værdierne kvalitet, teknologi, design og bæredygtighed. Brandet tilbyder livsforbedrende produkter og ydelser i tre dedikerede produktgrupper, GROHE QuickFix og GROHE Professional samt premium subbrandet GROHE SPA. Alle porteføljer imødekommer de specifikke behov fra GROHE's professionelle forretningspartnere og deres differentierede målgrupper.

Med vand som kerneforretning og en ressourcebesparende værdikæde bidrager GROHE til LIXIL's Impact Strategy; lige fra målet om CO2-neutral* produktion, over fjernelse af unødvendig plast i produktemballagerne til vand- og energibesparende produktteknologier som GROHE Everstream, en bruser, der cirkulerer vandet. Takket være det hybride kommunikationssystem GROHE X, tilbyder GROHE nye impulser til branchen. Uanset om det er digitalt på brandoplevelses hubben, fysisk eller hybridt i GROHE X Brand & Communication Experience Center i Hemer, Tyskland, eller på landevejen med GROHE X Motion Trucks, fører brandet mennesker sammen for at bidrage til LIXIL's formål om at "gøre bedre hjem til virkelighed for alle, overalt".

*inklusive CO2-kompensationsprojekter. Se mere på grohe-x.com/sustainability

LIXIL (TSE-kode 5938) fremstiller banebrydende vand- og boligprodukter, der løser hverdagens virkelige udfordringer og gør bedre hjem til virkelighed for alle, overalt. Med udgangspunkt i virksomhedens japanske arv skaber LIXIL verdensledende teknologi og innovation for at tilbyde kvalitetsprodukter, der kan ændre boligen. De unikke ved LIXIL er, hvordan vi gør dette; med meningsfuldt design, entreprenørånd, dedikation til at forbedre tilgængeligheden for alle samt en ansvarlig forretningsvækst. Denne tilgang bliver synlig ved de førende brands i branchen, herunder INAX, GROHE, American Standard og TOSTEM. Cirka 55.000 kolleger, der opererer i mere end 150 lande, er stolte over at producere produkter, der har en indflydelse på dagligdagen for mere end en milliard mennesker hver dag. Få mere at vide på www.lixil.com/

GROHE Danmark
Bryggernes Plads 2, 1 Sal • 1799 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.

For yderligere information, kontakt venligst:

Christina Holmberg,

PR & Communications Manager, DK
Mail: Christina.holmberg@lixil.com

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal