Få indretningsinspiration til badeværelset på danske hoteller

Få indretningsinspiration til badeværelset på danske hoteller

Man tager ofte på hotel for at få ladet batterierne op, og få et afbræk fra den travle hverdag. Men vidste du, at mange også får inspiration til deres boligindretning fra et hotelophold?

Hotelstil, er en af de store tendenser indenfor boligindretning de senere år. Også herhjemme bliver mange inspireret til at læne sig op ad hotelindretningen i sove- og badeværelset. Ifølge en undersøgelse fra Megafon, bliver danskere mere inspireret til boligindretning ved hotelbesøg end de f.eks. gør af influencers. Så hvis du vil blive inspireret til at forny din boligindretning derhjemme, er et hotelbesøg en god idé.

Vi er mere end nogensinde før blevet bevidste om vores velvære. Og efter et langt år med nedlukning og hjemmearbejde, er et sommerferiebesøg på et hotel måske lige, hvad mange af os har brug for. En velfortjent pause med selvpleje og tid til at lade batterierne op. Og der findes vel nærmest ikke et bedre sted til dette end på et hotelbadeværelse, hvor rammerne for velvære er i top med luksuriøst design, rene linjer og et æstetisk, gennemført look. Disse rammer kan du opleve på flere af landets hoteller, der på deres badeværelser har armaturer og brusere fra GROHE.

Kunne du tænke dig at bruge en dag eller to i din sommerferie på at samle energi og få lidt ’me-time’, så læs med her, hvor vi gennemgår en række af de lækreste, danske hoteller og deres indretning af badeværelser. De enkelte hoteller har gjort brug af GROHE’s produkter på deres helt egen måde. Om du er mest til nordisk design, historisk indretning eller naturlige omgivelser – hotellerne noget for enhver smag. Og så har de alle til fælles, at deres badeværelser er velværerum og helt oplagte til en sommer getaway.

Hotel Koldingfjord – Design og kvalitet i en stilren og æstetisk kombination
På Hotel Koldingfjord i Kolding, som er Danmarks første sanatorium bygget i 1911, renoveres der i respekt for den historiske bygning. Dog har hotellet også fokus på højkvalitet og æstetik, hvilket kommer til udtryk på deres badeværelser med GROHE Sensia Arena.

”Det handler om højkvalitetsprodukter. På Hotel Koldingfjord går vi ikke på kompromis med nogle af de varer og produkter, som vi får ind i huset. Derfor var det naturligt for os at vælge GROHE produkter, da vi før har haft gode erfaringer med det. Det ses tydeligt med valg af toilet fra GROHE, som er af højeste kvalitet” – Hoteldirektør, Peder Madsen

Jørgensens Hotel – Historie, komfort og holdbare løsninger
Jørgensens Hotel i Horsens er et gammelt palæ fra 1744, hvor der i den nylige gennemgribende renovering har været fokus på at følge hotellets historiske ånd. Dette kommer stærkt til udtryk på badeværelserne, og hvem ønsker sig ikke et klassisk, stilrent og langtidsholdbart badeværelse derhjemme?

"Hotellets historik afspejler sig i valget af badeværelser, da man har valgt kvalitet samt den klassiske stil. Det er dermed en langtidsholdbar og stilren løsning at vælge GROHE, hvilket f.eks. kommer til udtryk med vores flotte GROHE Atrio armatur.” – Hoteldirektør, Kari Brandsgård

Hilton Garden Inn – Stilrent design med et færøsk touch
Har du brug for et pust fra naturens side, så byder Hilton Garden Inn i Thórshavn på Færøerne dig velkommen. Her vil du opleve et hotel, hvor naturen er i fokus. Derfor har Hilton Garden Inn blandt andet valgt GROHE’s ’Rainshower’ bruser, der giver dig en luksuriøs følelse efter en lang dag i den færøske natur. Du kan samtidig få et pusterum i en af de separate badeafdelinger, om end du skal i bad eller på toilettet.

”Vi har valgt at dele badeværelserne op i en separat brusekabine og et toilet for sig, hvilket fungerer godt, da må får mere privatliv og kan lade op. Her har vi GROHE amartur, som er flot design og elegant.” – Hoteldirektør, Martin Restorff

Fjordgården – Gav badeværelserne nyt liv med en æstetisk stil
Trænger dit badeværelse derhjemme også til et ansigtsløft, så er Fjordgården i Ringkøbing stedet at finde inspiration. Fjordgården har formået at kombinere æstetik og kvalitet, der har skabt et eksklusivt helhedsbillede af deres badeværelse med netop GROHE-produkter.

”Folk er blevet meget kvalitetsbevidste og vil gerne have noget æstetisk at kigge på. Selvom man ofte ikke opholder sig længe på badeværelset, så har det stadig stor betydning for ens helhedsoplevelse. Fjordgårdens stil er en blanding af nordisk stil og design, hvor GROHE’s produkter på badeværelserne giver et eksklusivt præg. Det er design, der holder sig tidsrelevant og moderne langt ud i fremtiden, hvilket ses i Essence serien, som vi har gjort brug af på hele hotellet.” – Hoteldirektør, Brian Madsen

Comwell Copenhagen Portside – Nærvær og stil i et moderne mix
Leder du efter iøjnefaldende og nytænkende inspiration til dit badeværelse, så er Comwell Copenhagen Portside stedet, hvor du finder moderne armatur i et hjemligt miljø.

Hos Comwell Copenhagen Portside er der skabt et hjemligt miljø. Det ses f.eks. på badeværelserne, hvor vi har Essence serien fra GROHE til håndvasken, som har varme og utraditionelle farver, der er iøjnefaldende. Derudover har vi også gode Euphoria brusere, der har et nutidigt look. Vi får ikke andet end ros for vores badeværelser.” – Hoteldirektør, Chren Vilander Thomsen

GROHE er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser. GROHE har over 6.500 ansatte i 150 lande – heraf 60 på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde. Med målrettet fokus på kundernes behov skaber GROHE intelligente, livsforbedrende og bæredygtige løsninger, der alle bærer kvalitetsstemplet: ”designed and engineered in Germany”. Bæredygtighed er et nøgleområde for GROHE, der som den første sanitetsproducent i verden i foråret 2020 nåede målet om en CO2neutral produktion. Siden 2014 har GROHE været en del af den børsnoterede japanske koncern LIXIL Group Corporation sammen med en række andre nøglebrands indenfor sanitet og byggeri.

Læs mere om GROHE her.

Vandbarometret
For at sætte fokus på vand som en begrænset ressource og få flere til at reflektere over deres eget forbrug har GROHE i Norden introduceret Vandbarometret: en årlig analyse, der belyser danskernes, svenskernes, nordmændenes og finnernes forbrug med tips til at reducere vandforbruget i hverdagen.

Sluseholmen 8c • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal