GROHE har vundet “Red Dot: Brand of the Year” 2019

GROHE har vundet “Red Dot: Brand of the Year” 2019

Med en enestående designkvalitet og ekstraordinær formidling af egne værdier på tværs af forskellige kanaler har GROHE vundet Red Dot: Brand of the year 2019 inden for sanitetsindustrien. Næsten 9.000 brands kæmpede om titlen, og udover GROHE vandt også Deutsche Telekom og HappyGoal i brand of the year-kategorien inden for deres branche.

„Vi er glade for prisen. Det er en påskønnelse af GROHE-brandet og vores medarbejdere i mere end 150 lande, der repræsenterer GROHE dag ud og dag ind. Samtidig anerkender prisen den nye retning vi tog for at sætte brandet i en holistisk kontekst, hvilket giver det relevans langt ud over sanitetsindustrien”, siger GROHE CEO, Thomas Fuhr om prisen.

Moderne og banebrydende brandkommunikation hyldes
På Red Dot Gala den 1. november 2019 vil GROHE få overrakt den prestigefyldte award. Professor Dr. Peter Zec, grundlægger og administrerende direktør af Red Dot Award, overleverer trofæet og udtaler følgende om de vindende brands i kategorien: ”At overbevise Red Dot-juryen er ingen let opgave. Vores eksperter er meget kritiske og inspicerer alle de nominerede meget nøje baseret på strenge kriterier, inden de træffer en endelig beslutning. Vinderne af Red Dot: Årets brand kan derfor være stolte i alle henseender. Prisen er et bevis på deres førende position inden for brandkommunikation, samt deres succes med at formidle et ensartet brandimage på tværs af forskellige kanaler. Jeg vil gerne lykønske prismodtagerne med deres fremragende præstation og ser frem til at overdrage prisen til dem personligt som et symbol på deres fremragende succes i Red Dot Award.”

Faka om GROHE’s prisvindende produkter

2018 var det mest prisvindende år i GROHE’s historie med hele 63 awards

Alle de nye innovationer er blevet belønnet

GROHE Sense er med sine 19 awards GROHE’s mest prisvindende produkt

Danskvandshanen Blue Home har siden lanceringen vundet 16 designpriser

GROHE SmartControl brusesystem har siden lanceringen vundet syv designpriser

GROHE Essence professionelle køkkenarmatur har siden lanceringen vundet ni designpriser

Armatur-serien Lineare har vundet 9 designpriser siden lanceringen

Tags

Om GROHEGROHE er verdens førende udbyder af sanitære løsninger, og et globalt brand med over 6.000 medarbejdere, dedikeret til at bringe innovative produkter til markedet. I mange årtier har vi hos GROHE været dedikeret til vores brandværdier; teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed. Disse illustrerer alle vores forpligtelser til at skabe fantastiske oplevelser og til at levere "Pure Freude an Wasser".GROHE har udviklet nye produktkategorier siden sin spæde start, blandt andet vandsystemerne GROHE Blue og Red samt vandsikkerhedssystemet GROHE Sense, der er et innovativt produkt på det voksende marked for smart home teknologi. Med produktions-, innovations- og designfaciliteter placeret i Tyskland, kan vi være stolte af "designed and engineered in Germany”-mærkatet. Alle vores fabrikker gør brug af en høj præcisionsteknik i produktionen for at sikre, at den konsekvent høje GROHE-standard overholdes. Det er derfor, at vi hos GROHE kan forsikre dig om, at vores produkter lever op til de mest kompromisløse krav i form af håndværk og funktionalitet.Over de seneste ti år er den succes, vi har opnået blevet bevist med mere end 300 design- og innovationspriser, samt CSR-prisen for den mest bæredygtige virksomhed med 1000+ medarbejdere i 2017 givet af Tysklands regering. Utallige eksklusive projekter i hele verden har GROHE produkter installeret, hvilket bevidner om, at GROHE også er arkitekternes og designernes foretrukne valg.GROHE er en del af LIXIL Group Corporation, et børsnoteret selskab på Tokyo Fondsbørs. LIXIL er den verdensomspændende markedsleder inden for sanitetsindustrien, og forvalter en bred portefølje af kendte brands inden for husholdning.Om LIXIL LIXILs unikke portefølje spænder fra teknologier, der revolutionerer, hvordan vi interagerer med vand i vores dagligdag, til et komplet sortiment af produkter og tjenester til huse og større arkitektoniske projekter. LIXIL, INAX, GROHE, American Standard og Permasteelisa er alle førende inden for vand-, køkken-, bolig- og byggeteknologier i deres respektive markeder og industrier. LIXIL opererer i mere end 150 lande og beskæftiger mere end 75.000 mennesker, der forener funktion, kvalitet og design, i et forsøg på at forenkle livet hvor vi er.GROHESluseholmen 8c • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.