GROHE vandt hele to Guld Awards ved dette års iF Design Awards

Guldregn til GROHE ved dette års iF Design Award

Sidste år vandt GROHE i alt intet mindre end 62 designpriser ved nogle af de mest berømte designkonkurrencer i verden som Red Dot Design Awards og Good Design Awards.

I år overgik GROHE endnu engang sig selv, da sanitetsvirksomheden vandt hele to Guld Awards for henholdsvis deres Sense Guard og køkkenhanen Essence Professional samt yderligere fem designpriser ved den verdensberømte iF Design Awards 2018.

"Mit team og jeg er meget glade for denne fremragende anerkendelse af vores arbejde", siger Michael Seum, Vice President for Design hos GROHE.

Guld til GROHEs intelligente vandkontrolenhed

Juryen var især imponeret over det elegante design og brugervenlige grænseflade på GROHE´s intelligente vandkontrolenhed til et Smart Home Sense Guard, og de kaldte produktet for en strålende løsning til at undgå enhver form for vandskader.

iF Design Award-jurymedlemmerne havde også rosende ord til den professionelle køkkenhane GROHE Essence Professional og understregede den intelligente blanding af forskellige materialer og farver af højkvalitetsproduktet.

"Vi ser tilbage på et meget succesfuldt år for GROHE-designet i 2017, og denne meget velsete anerkendelse viser os endnu engang, at GROHE forfølger sin designfilosofi med den største succes. Derudover er GROHE-produkter altid nemme at bruge, intuitive og giver et højt niveau af ydeevne, siger Michael Seum.

Yderligere fem præmier afrunder den succesfulde deltagelse på iF Design Award

Ud over den enestående anerkendelse med Gold-priserne modtog GROHE ikke mindre end fem iF Design-præmier ved den årlige fejring af designkvalitet.

Her var det Concetto professionelle køkkenhane, brusekontrollen Smart Control Round, vandføleren GROHE Sense, badevandshanen Lineare New Collection og brandfilmen GROHE Design Showreel, som imponerede juryen.

iF Design Award har i 65 år været et globalt anerkendt varemærke for ekspertise inden for design, og med 6,402 deltagere fra 54 lande har iF Design Award set et rekordantal produkter og design i dette jubilæumsår.

Læs mere om GROHE på: www.grohe.com & www.ifworlddesignguide.com

Tags

Om GROHEGROHE er verdens førende udbyder af sanitære løsninger, og et globalt brand med over 6.000 medarbejdere, dedikeret til at bringe innovative produkter til markedet. I mange årtier har vi hos GROHE været dedikeret til vores brandværdier; teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed. Disse illustrerer alle vores forpligtelser til at skabe fantastiske oplevelser og til at levere "Pure Freude an Wasser".GROHE har udviklet nye produktkategorier siden sin spæde start, blandt andet vandsystemerne GROHE Blue og Red samt vandsikkerhedssystemet GROHE Sense, der er et innovativt produkt på det voksende marked for smart home teknologi. Med produktions-, innovations- og designfaciliteter placeret i Tyskland, kan vi være stolte af "designed and engineered in Germany”-mærkatet. Alle vores fabrikker gør brug af en høj præcisionsteknik i produktionen for at sikre, at den konsekvent høje GROHE-standard overholdes. Det er derfor, at vi hos GROHE kan forsikre dig om, at vores produkter lever op til de mest kompromisløse krav i form af håndværk og funktionalitet.Over de seneste ti år er den succes, vi har opnået blevet bevist med mere end 300 design- og innovationspriser, samt CSR-prisen for den mest bæredygtige virksomhed med 1000+ medarbejdere i 2017 givet af Tysklands regering. Utallige eksklusive projekter i hele verden har GROHE produkter installeret, hvilket bevidner om, at GROHE også er arkitekternes og designernes foretrukne valg.GROHE er en del af LIXIL Group Corporation, et børsnoteret selskab på Tokyo Fondsbørs. LIXIL er den verdensomspændende markedsleder inden for sanitetsindustrien, og forvalter en bred portefølje af kendte brands inden for husholdning.Om LIXIL LIXILs unikke portefølje spænder fra teknologier, der revolutionerer, hvordan vi interagerer med vand i vores dagligdag, til et komplet sortiment af produkter og tjenester til huse og større arkitektoniske projekter. LIXIL, INAX, GROHE, American Standard og Permasteelisa er alle førende inden for vand-, køkken-, bolig- og byggeteknologier i deres respektive markeder og industrier. LIXIL opererer i mere end 150 lande og beskæftiger mere end 75.000 mennesker, der forener funktion, kvalitet og design, i et forsøg på at forenkle livet hvor vi er.GROHESluseholmen 8c • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.