Lækkert vand med brus til Region Sjællands nye IT-afdeling

Lækkert vand med brus til Region Sjællands nye IT-afdeling

Region Sjælland samler knap 300 IT-medarbejdere i en helt ny, central IT-afdeling på Ringsted Sygehus. I den forbindelse er de gamle, traditionelle vandkølere skiftet ud med nye GROHE Blue vandhaner fra GROHE, som både filtrerer, køler og kan tilsætte blidt eller stærkere brus – og det med kun ét blandingsbatteri.

Det er Blikkenslagerfirmaet Jesper Hansen, som har forestået opgaven med indkøbet og installationen af de nye vandhaner på Ringsted Sygehus. Henning Nyvang, Daglig Leder, Ringsted Sygehus, Teknisk Afdeling, Region Sjælland kalder vandhanerne intet mindre end geniale:

”Vi skulle have skiftet de gamle blandingsbatterier og vandkølere, som efter mange års værnepligt var slidt ned. Vi fandt ud af, at vi kunne få en state-of-the-art-løsning til samme pris som en traditionel vandkøler, så det har vi selvfølgelig valgt. Med GROHE Blue-vandhanen er der kun ét blandingsbatteri, og vi kan tilbyde alle medarbejderne en lille luksus i hverdagen med friskt, afkølet, filtreret vand, som de kan tilsætte bobler. Det er allerede en stor succes, og så sparer vi ovenikøbet på miljøregningen ved at undgå flaskevand!”

FAKTABOKS FORBRUG
GROHE BLUE

PRIS PR. LITER VAND 1 kulsyrepatron koster 80 kr – den giver ca. 65L med fuld brus – mere hvis det er med blid brus. Dvs. 1,25 kr/liter + prisen for vand, som er ca. 0,04 kr. Det giver en ca. pris på 1,30 kr/L.

STRØM: Blue koster omkring 1 kr. om dagen i strøm.

Hvad flaskevand koster miljøet

Hvor vigtigt det er, at vi alle skærer ned på forbruget af flaskevand, viser GROHEs beregninger tydeligt: Det kræver hele 7 liter vand (inklusiv transport og produktion) at få bare 1 liter flaskevand på hylden i supermarkedet. Alene i den danske detailhandel blev der solgt 80 millioner liter flaskevand i 2016[1]. Det giver et årligt vandspild på 560 millioner liter. Derudover kan man så tilføje et gigantisk affaldsproblem, der hober sig op på landjorden og i oceanerne, som vand i plastikflasker bidrager til.

Om GROHE Blue-vandhanen til professionelle
Blue-vandhanen sikrer den optimale løsning for smagen og miljøet. Filteret fjerner eventuelle urenheder, blandt andet kalk, hvilket betyder, at man ikke behøver at afkalke så ofte, og giver køkkenapparaterne længere levetid. Den kølende funktion modvirker, at man lader vandhanen løbe for at få vandet koldt. Denne uvane koster op til 16 liter vand i minuttet.

Du kan se en komplet liste over, hvad GROHE Blue-filteret fjerner her.

For salg og yderligere information om GROHE Blue, kontakt venligst:

Simon Sehested, GROHE

Telefon (direkte): 24 87 14 36

Mail: simon.sehested@grohe.com

For henvendelser til Blikkenslagerfirmaet Jesper Hansen, kig forbi på adressen Hesselager 23, 2605 Brøndby, ring på telefon 20 33 70 02 eller skriv en mail tiljh@jesperhansenvvs.dk.

[1] Kilde: Bryggeriforeningen. Data er baseret på salg indberettet af Bryggeriforeningens medlemmer, som skønsmæssigt står for 83% af det samlede læskedriksalg (herunder hvid vand) i Danmark. Herudover er der benyttet data fra Nielsen - Nielsens datadækker alene salget i detailhandelen (off trade).

2016 (mio. l.) Vand med brus – u. smag, 22. Vand med brus – m. smag, 21. I alt: 43 (mio. l.)

2016 (mio. l.) Kildevand u. smag 36. Kildevand m. smag 1. I alt: 37 (mio. l.)

GROHE er verdens førende udbyder af sanitære løsninger, og et globalt brand, dedikeret til at bringe innovative produkter til markedet.

I mange årtier har vi hos GROHE været dedikeret til vores brandværdier; teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed. Disse illustrerer alle vores forpligtelse til at skabe fantastiske oplevelser og til at levere "Pure Freude an Wasser". Med produktions-, innovations- og designfaciliteter placeret i Tyskland, kan vi være stolte af "Made in Germany"-mærkatet. Alle vores fabrikker gør brug af en høj præcisionsteknik i produktionen for at sikre, at den konsekvent høje GROHE standard overholdes. Det er derfor at vi hos GROHE kan forsikre dig om, at vores produkter lever op til de mest kompromisløse krav i form af håndværk og funktionalitet.

Over de seneste ti år er den succes vi har opnået blevet bevist med mere end 240 design- og innovationspriser, samt CSR-prisen for den mest bæredygtige virksomhed med 1000+ medarbejdere i 2017 givet af Tysklands regering. Utallige eksklusive projekter i hele verden har GROHE produkter installeret, hvilket bevidner om at GROHE også er arkitekternes og designernes foretrukne valg.

I 2014 blev GROHE en del af LIXIL Group Corporation, som er et børsnoteret selskab på børsen i Tokyo. LIXIL er global markedsleder indenfor sanitetsprodukter, og er ligeledes Japans ledende leverandør af byggematerialer.

Sluseholmen 8c 2.th • 2450 København SV • Telefon: +45 (0) 44656800 • www.grohe.dk

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde